Gå til innhold

Kjører dere barna til og fra skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lurer også på hvor langt det er til skolen.

Her hvor jeg bor blir faktisk de fleste kjørt, selv om det ikke er noen av dem som bor lenger borte fra skolen enn en kilometer. Det synes jeg er veldig merkelig. Vi har også veldig trygg skolevei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei. Ungene går selv. Tror de har godt av set både fysisk og sosialt.

Gjest Madeline
Skrevet

Ungene mine går også til skolen selv. De har godt av fysisk aktivitet og de blir mer våkne og opplagte når de kommer til skolen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn. Her har de gått alene siden andre klasse. Men vi bor bare 200 meter fra skolen, da.

Til høsten begynner prinsessen påungdomsskolen. Dit er det i overkant av 2 km. Jeg har IKKE tenkt å kjøre henne. Men jeg vet om flere som skal. Klart at hun får sitte på hvis jeg begynner sånn på jobb at det passer seg sånn. Men ikke ellers nei.

Skrevet

Jeg svarte JA fordi min står opp tidligere og sitter på når jeg allikevel skal på jobb. Måtte brukt buss hvis ikke og jeg kjører uansett, så da...

Skrevet

Svarte nei jeg, fordi jeg i størst mulig grad går med henne til skolen. Vi bor ikke langt fra heller da. Hun går i 1. klasse, og jeg synes det er litt tidlig å slippe henne avgårde på egen hånd. Dersom jeg starter tidlig på jobb, da kjører jeg henne selvfølgelig, fordi hun da må på sfo, og det blir bare tungvint å gå ned, opp og hente bil og så kjøre til jobb. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Min søster kjøres og hentes, men nå har man såvidt begynt å øve på å gå hjem. Er ikke så mange hun kan ta følge med, og de bruker gjerne en time på en vei som tar 15-20 minutter ;)

Selv vil hun helst gå

Gjest Gjesta
Skrevet
Min søster kjøres og hentes, men nå har man såvidt begynt å øve på å gå hjem. Er ikke så mange hun kan ta følge med, og de bruker gjerne en time på en vei som tar 15-20 minutter ;)

Selv vil hun helst gå

Hvor gammel er din søster?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvor gammel er din søster?

7, går i andre

Gjest Gjesta
Skrevet
7, går i andre

:ler: Av en eller annen grunn inbilte jeg meg at hun var 13-14, og syntes det var rart med tilvenning til å gå til og fra skolen. Forstår det godt når hun er så liten. ;)

Gjest gjest1
Skrevet
:ler: Av en eller annen grunn inbilte jeg meg at hun var 13-14, og syntes det var rart med tilvenning til å gå til og fra skolen. Forstår det godt når hun er så liten. ;)

:ler: Har en på 13 også, hun har vært tilvent noen år ;)

Skrevet

Da jeg var liten fikk vi buss til skolen, bortimot fire kilometer fra hjem til skole. Men etter at kommunen begynte å spare penger må alle som ikke bor 4+ kilometer borte fra skolen gå (sett vekk fra første klasse). De fleste av barna går, foreldre kjører om det er veldig stygt ver eller om de likevel skal forbi skolen i andre ærend. Barna har veldig godt av denne mosjonen, selv om jeg synes det er litt langt for en 2.-3. klassing. Fra 4. og oppover får de lov til å sykle.

Synes det var helt horribelt å se på alle barna som blir kjørt til skolen hver dag når jeg kom på ungdomsskolen (da i kommunesenteret, og ungdomsskolen lå rett ved siden av barneskolen der).

Mange late folk rundt omkring.

Gjest Hufsa
Skrevet

Datteren min går i 1 klasse, kjører og henter henne hver dag.

Hun begynner på SFO, når jeg begynner på jobb, og er på SFO til jeg kommer

fra jobb.

Får se hva vi ghør fra 2 klasse.

Gjest Gjest
Skrevet

I vår familie jobber både mannen min og jeg fullt hver dag, så våre to barn på 6 og 9 år må sitte på med andre, gå eller ta bussen. På den måten lærer de ansvar!

De har begge nøkler rundt halsen hvis det skulle skje noe. Postmannen vår var så snill og ta de med i bilen sin her om dagen, det var greit av ham :)

Skrevet

Barna mine har en meget stygg skolevei, mange som kjører godt over fartsgrensa og endel tungtransport. Det er ikke gangvei eller fortau. Og siden min sønn på 8 er ekstremt vimsete og ukonsentrert, så kjører jeg de til skolen.

Skrevet
I vår familie jobber både mannen min og jeg fullt hver dag, så våre to barn på 6 og 9 år må sitte på med andre, gå eller ta bussen. På den måten lærer de ansvar!

De har begge nøkler rundt halsen hvis det skulle skje noe. Postmannen vår var så snill og ta de med i bilen sin her om dagen, det var greit av ham  :)

Hvorfor kan de ikke gå?

Gjest Gjesta
Skrevet

De har begge nøkler rundt halsen hvis det skulle skje noe. Postmannen vår var så snill og ta de med i bilen sin her om dagen, det var greit av ham :)

:overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket:

Ja, slik er det på bygda forstår du, alle kjenner alle. Derfor er det kjekt å ha postmannen og alle de andre å stole på. Kunne aldri ha gått i Oslo!

Gjest Gjest
Skrevet
Min søster kjøres og hentes, men nå har man såvidt begynt å øve på å gå hjem. Er ikke så mange hun kan ta følge med, og de bruker gjerne en time på en vei som tar 15-20 minutter ;)Selv vil hun helst gå

Den somlingen på skoleveien (hvis den er trygg>) er jo bare helt fantastisk! Prating oog mye impulsive aktiviteter.

Skrevet
Hvorfor kan de ikke gå?

I vår familie jobber både mannen min og jeg fullt hver dag, så våre to barn på 6 og 9 år må sitte på med andre,eller ta bussen. På den måten lærer de ansvar!

De har begge nøkler rundt halsen hvis det skulle skje noe. Postmannen vår var så snill og ta de med i bilen sin her om dagen, det var greit av ham  :)

Det står jo her at de går, jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...