Gå til innhold

Hvordan akseptere at jeg ikke kommer til å møte en ny mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Singel for 3 år siden. Er blitt 40 år. 

Største ønsket er å møte kjærligheten men etter 3 år på leit skjønner jeg at det ikke blir å skje. 

Det er ikke så ofte jeg føler tiltrekning, og utvalget nå er håpløst. De fleste er jo i et forhold. 

Jeg kjenner at jeg ikke lengere har håp. Hvordan leve med det når man ønsker å være to? Jeg føler meg ensom selv om jeg har venner. De er jo opptatt med sitt. 

Anonymkode: e184c...16e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke så ofte jeg føler tiltrekning

Det er i såfall problemet ditt. Kanskje du er kommet i overgangsalderen?

Anonymkode: d5150...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så ofte jeg heller blir tiltrukket til menn i så stor grad at jeg ønsker å utforske muligheten for et forhold. Eller la meg rette det til at det ikke er så ofte jeg møter single menn som er slik (jeg roter ikke med menn som er i forhold).

Jeg velger å fokusere på alle de virkelig gode mennene som jeg vet er der ute, jeg ser dem i hverdagen, selv om de fleste av dem allerede er opptatt.

Jeg har valgt å akseptere at det kan være at jeg aldri treffer en ny mann som jeg vil være i et forhold med og som samtidig føler det samme for meg. Men å akseptere at det er en reell mulighet, det betyr ikke at jeg har gitt opp eller henger med hodet. Jeg sørger tvert imot for å være fornøyd med meg selv og eget liv på andre områder, har et bevisst forhold til å være sosial også på arenaer hvor jeg treffer personer som jeg ikke møter i min faste bekjentskapskrets, kaster meg på en ny hobby i ny og ne osv. Jeg sørger med andre ord for å gjøre det jeg kan for å møte en ny mann. Og så tenker jeg at om han likevel ikke skulle dukke opp, så vil jeg i det minste hatt det så kjekt i eget liv som jeg kan ha uten en livspartner. 

Det å ikke tiltrekkes så ofte av menn, det har for min del ingenting med overgangsalder å gjøre. Jeg har vært slik hele livet. Men når jeg først faller så er det ordentlig også. Jeg er ikke for kresen heller, jeg går etter personlighet, kjemi mellom oss og at vi må ha noenlunde like verdier i og for livet.

Anonymkode: fa347...556

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er i såfall problemet ditt. Kanskje du er kommet i overgangsalderen?

Anonymkode: d5150...706

Jeg har vært sånn siden jeg var ung. Kan gå år imellom jeg møter en jeg har lyst å gå videre med. 

Møtt en på tre år nå. Ble ikke noe mer. 

ts

Anonymkode: e184c...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange som finner seg partnere i både 40, 50 og 60 årene +++ Selvfølgelig møter du noen ❤️ Men prøv å ha det litt ålreit i mellomtiden og. 

Anonymkode: 2da5e...670

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du sliter med å akseptere det som ikke er sant. For du vet jo at det ikke er håpløst, bare veldig vanskelig. Det er jo ikke helt unaturlig å bli sliten og lei hele greia. 

Hvis jeg kan finne kjærlighet i verdens minste bygd sånn helt tilfeldig og etter mange år på apper uten hell så kan du det også. 

Jeg hadde det lettere når jeg aksepterte at det er helt greit å svinge mellom håp og håpløsheten. At kjærligheten finner meg snart nok. Så fokuserer man på seg selv i mellomtiden, bygger det livet man ønsker seg helt uavhengig 

Anonymkode: d748f...deb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, så lenge 90% av kvinner vil ha de 10% beste mennene så blir det vanskelig fremover. De som har ressurser vil ha damer som er 10-15 år yngre.

Anonymkode: fdc84...064

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være spydig, tvert i mot. Men hvorfor må du være i et tospann? Hva med å bruke tid og energi på deg selv og trives med deg? Den rette dukker opp hvis han gjør det. DU er mer viktig, du er jo tross alt hovedkarakteren i ditt liv.

Anonymkode: 8b1f6...1bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du gitt opp etter bare tre år fordi du er kresen? Jeg er mann, ikke spesielt kresen, har vært singel dobbelt så lenge og vurderer at sjansen for at noen vil ha meg er godt under 10%, men gitt opp har jeg ikke. Dersom noe mot formodning skulle skje må man være klar og på hugget.

Anonymkode: 6425b...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle tror jeg hadde jobbet med meg selv og lært meg å være trygg alene.

Anonymkode: e7317...c77

Skrevet

En refleksjon. Er det noe rart med menn i 40-års alderen? Synes jeg stadig hører om kvinner som synes det er umulig å finne seriøse menn i denne alderen. 

Jeg er over 50 og helt middelklasse (++) altså ikke rik. Jeg opplever jevnlig interesse fra kvinner nedover i 40-års alderen. Er det fordi de innser at en mann på min alder er roligere om mer stabil og yngre menn er håpløst?  Jeg er seriøs og ønsker mest av alt en jeg kan leve stabilt med. Gjerne særbo i starten, men på sikt sammen. Men ganske selektiv og tilbakeholden. Det tror jeg folk merker veldig fort på personligheten. 

Finnes det virkelig ikke menn i 40-års alderen med samme innstilling? Det høres rart ut. 

Skrevet
BobTheNoob skrev (2 timer siden):

En refleksjon. Er det noe rart med menn i 40-års alderen? Synes jeg stadig hører om kvinner som synes det er umulig å finne seriøse menn i denne alderen. 

Jeg er over 50 og helt middelklasse (++) altså ikke rik. Jeg opplever jevnlig interesse fra kvinner nedover i 40-års alderen. Er det fordi de innser at en mann på min alder er roligere om mer stabil og yngre menn er håpløst?  Jeg er seriøs og ønsker mest av alt en jeg kan leve stabilt med. Gjerne særbo i starten, men på sikt sammen. Men ganske selektiv og tilbakeholden. Det tror jeg folk merker veldig fort på personligheten. 

Finnes det virkelig ikke menn i 40-års alderen med samme innstilling? Det høres rart ut. 

Nå skal ikke jeg påstå hardnakket at det er noe rart med alle single menn i 40 åra😬 men min erfaring så langt er at mange av de ikke helt har samme innstilling som deg. 

Veldig mange av de jeg har møtt har små barn og trives best som singel (gjerne med en de treffer bare akkurat når det passer de og uten forpliktelser). De fleste av de har ikke vert spesielt interessert i å legge ned en innsats om du skjønner, virker som de egentlig har det travelt nok med seg selv og sitt eget liv. 

Så jeg tror eldre menn ofte har kommet over kneika med familieliv og karriere jag mange i 40 åra fortsatt fokuserer på. Før var vel dette forbeholdt de i 30 åra, men siden vi får barn senere så blir denne perioden også senere. 

Nå har ikke jeg selektert bort menn i førtiårene av den grunn og tviler på andre kvinner gjør det i stor grad. Antar du rett og slett er attraktiv og har en profil som tiltrekker kvinner i større grad en andre 🤷‍♀️

Skrevet

Vel. Jeg er som deg, bare eldre. Er blitt 52, og har vært singel i tre år. Det kan fort gå et år eller to mellom hver gang jeg treffer noen som fanger interessen, og da skal det (selvfølgelig) mye til for at han skal være singel og gjensidig interessert. Akkurat nå ser jeg på det som rimelig håpløst, men jeg kommer aldri til å gi opp :). I mellomtiden gjør jeg det jeg kan for å nyte tilværelsen som den er, og synes at livet er helt greit. Jeg hiver meg med på endel ting jeg sannsynligvis ikke ville gjort eller brukt tid på om jeg var i et forhold, og er flink til å se fordelene ved å være singel også. Mitt beste tips er å fokusere på deg selv, gjør det du kan for å ha det bra! Banalt, men likevel viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...