Gå til innhold

Hvorfor vil ingen i Oslo bo i førsteetasje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det utrygt?

Anonymkode: e57ac...3c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil! Men har tapt 3 budrunder der leilighetene har vært i første etasje de siste ukene :( Dette er dog ikke i Oslo sentrum, litt utenfor. Jeg har vondt i kneet + jeg har katt, så derfor er første etasje det viktigste kravet jeg har. 

Her jeg bor er første etasje kjempe-attraktivt og vanskelig å få! 

I de bydelene som ligger nærmere sentrum så er vel folk mer redd for innsyn og innbrudd tror jeg, så da vil folk bo høyere opp. 

Anonymkode: 350af...a2b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har det med i søket mitt, men det er kun for å se bevegelsene i boligmarkedet, og ser at det er veldig mye leiligheter i første som er til salgs. Det sier meg at folk ikke trives i 1. og jeg kunne aldri tenkt meg å bo så nært bakkeplan selv, for det er minimalt med privatliv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ingen det? Vi bor i 1.etasje.

Anonymkode: 5c7f1...432

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrygt og det er noe som blir vanskelig å selge 

Anonymkode: a5bcf...041

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt ukult å få øyekontakt med 80 stk som titter inn og speiler seg i ruta di når du prøver å se dagsrevyen. 

Potteplanter i vinduskarmen er veldig gøy å nappe med seg på vei hjem fra byen hvis man sover med vinduet oppe

Anonymkode: 70f12...a91

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er utrygt og det er noe som blir vanskelig å selge 

Det stemmer ikke. Her jeg bor er det stor rift om leiligheter i første etasje. Var nylig en som ble solgt for 6 mill, og den ligger nesten rett på t-banesporet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er litt ukult å få øyekontakt med 80 stk som titter inn og speiler seg i ruta di når du prøver å se dagsrevyen. 

Potteplanter i vinduskarmen er veldig gøy å nappe med seg på vei hjem fra byen hvis man sover med vinduet oppe

Jepp, pluss at folk tisser ved vinduet ditt på vei hjem fra byen 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikke. Her jeg bor er det stor rift om leiligheter i første etasje. Var nylig en som ble solgt for 6 mill, og den ligger nesten rett på t-banesporet. 

Disse leilighetene er likevel ikke så populære som toppleiligheter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 1. praktisk så jeg kan slippe katta ut av vinduet. Foreldrene mine bor i 1 . Praktisk fordi de begynner og bli veldig dårlig til beins. 
det eneste jeg skulle ønske med og bo i høyden er utsikten . 

Anonymkode: f3dae...130

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, pluss at folk tisser ved vinduet ditt på vei hjem fra byen 

Det skjer ikke her, nesten bare pensjonister og barnefamilier som bor her. Derfor første etasje er så populært. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse leilighetene er likevel ikke så populære som toppleiligheter. 

Jo! I denne bydelen er det stor rift om leiligheten i første etasje. Jeg har vært med i mange budrunder der disse leilighetene har blitt tatt på forkjøpsrett. De er kjempepopulære, spesielt siden det er terrasse på den ene siden og balkong på den andre. Men helt håpløst når det i tillegg er intern forkjøpsrett :( 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor i alle dager er dette? Med 80 stk utenfor vinduet må det jo være sentrum , og alle førseetg der er jo høye? Jeg rakk da ikke opp til vinduskarmen i min sentrumsleilighet og ikke gikk den an og se inn vinduet heller, om du ikke gikk på stylter. 

Anonymkode: f3dae...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodd i sentrum hadde jeg nok styrt unna førsteetasje. Men den forrige leiligheten min var i en (høy) førsteetasje i et rolig område utenfor byen, så der var det null problem. Hadde heller ingen vinduer vendt mot en gate. Hadde ingen problemer med å få solgt den.

Anonymkode: 1572e...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo! I denne bydelen er det stor rift om leiligheten i første etasje. Jeg har vært med i mange budrunder der disse leilighetene har blitt tatt på forkjøpsrett. De er kjempepopulære, spesielt siden det er terrasse på den ene siden og balkong på den andre. Men helt håpløst når det i tillegg er intern forkjøpsrett :( 

Ja, i DENNE bydelen. Regelen er likevel ikke slik. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det skjer ikke her, nesten bare pensjonister og barnefamilier som bor her. Derfor første etasje er så populært. 

Det skjer her hvor jeg bor 

AnonymBruker
Skrevet

Risiko. Oslo er jo snart Kabul

Anonymkode: aead2...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor finnes det jo en slik «ikke første etasje» greie på Finn, som bare bekrefter at mange ikke ønsker å bo i første etasje. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i leilighet hadde det vært innbrudd i samtlige leiligheter i 1. etasje i bygården. En av naboene kom hjem og fikk ikke opp inngangsdøra, siden innbruddstyvene hadde plassert en diger kommode foran døra. 

Ville aldri bodd i leilighet i 1. etasje. 

Anonymkode: b8b6c...3e1

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville det når jeg bodde i oslo men det ville ikke mannen så da ble det ikke det. han er litt peronoid 

Anonymkode: 911e5...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...