AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august (Og nei dette er ikke tull, til alle dere som sitter klare og skal rope trooooolll! du lyyyyyyver!) Vi snakket om Marius Borg Høiby i lunchen her en dag og min kvinnelige kollega som jeg trodde var oppegående sa noe sjokkerende. Hun skjønte ikke de som hadde anmeldt Marius for vold / voldtekt etc, for som kvinne må man regne med at menn forsyner seg om man ser bra ut 😮 Hun sa også at det er vanlig å slåss i forhold og at menn som er ordentlig menn banker opp damene sine. "Er jo bare å slå tilbake!" mente hun da. Som et tidligere voldsoffer så ble jeg ganske rystet av dette her, hun vet hva jeg har opplevd. Jeg sliter med ptsd og har også fått voldsoffer-erstatning. Syns det er veldig vanskelig å forholde meg til henne nå faktisk. Og helt sinnssykt å mene det hun gjør. Hun har ingen gode argumenter heller, sier bare at et sunt forhold bør ha litt passion og vold for da blir sexen så bra. Hun kontakter meg ofte utenom jobb og vil ha meg med på fjelltur/ middag og sånn, men nå frister det ikke å henge med henne noe mer. Jeg har sagt at jeg ikke syns noe om holdningene hennes men hun mener at jeg er lettkrenket. Men hva svarer man en sånn person? Det sykeste er jo også at vi jobber med sårbare grupper som sliter psykisk.. Gruer meg til jobb i morgen. Anonymkode: 811e5...1af 20
Ulla Ullsokk Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august (endret) Wooow! Det der er jo mildt sagt syke holdninger! Er du sikker på at hun ikke var sarkastisk? Hvis ikke hadde jeg bare droppet henne på alt utenom jobben. Endret 24. august av Ulla Ullsokk 12
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august Ja hun har meninger som jeg overhodet ikke støtter, men jeg har flere kvinnelige kolleger som mener at mange av disse jentene som MBH har forgrepet seg på, kan takke seg selv. De sier at man må ha bodd under en stein det siste året for ikke å få med seg hvem MBH er, og hva han har gjort. En kvinnelig kollega av meg sier også at når man har sex frivillig og sovner etterpå fordi man er så ruset, og så får man en finger opp i underlivet av den man hadde frivillig sex med en halvtime tidigere, så kan man ikke anmelde det, for de aller fleste opplevde slike ting da de var unge og ingen tenkte at det var galt. Anonymkode: a7bc8...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #4 Skrevet 24. august Jeg hadde fortalt henne at jeg ble så provosert over uttalelsen hennes, og at dette rystet/såret meg sånn at jeg ikke vil omgås utover jobb. Anonymkode: eeed0...e6e 10 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august Du trenger ikke svare henne noe som helt. Men hadde jeg vært deg hadde jeg trukket meg tilbake, og unngått henne, for det er helt syke holdninger. Hvis du er tøff nok kan du utfordre synet hennes og spørre mer hvordan hun tenker og hvorfor hun mener det hun mener. Men det er ikke din jobb å endre henens mening, så det er ikke noe du må gjøre. Anonymkode: 1508d...5da 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Fokuser på deg selv. Jeg har venner som er for prostitusjon, og benytter seg av det. En muslimsk kollega som støtter kvinneundertrykking, og praktiserer det. Jeg fokuserer på det mennesket JEG ønsker å være Anonymkode: b2b61...033 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Da hadde jeg sagt. Nei det er ikke vanlig. Og nei slik skal ikke et forhold være. Er det slik du har det? Hadde jeg sagt da. Mener du det virkelig?!? Slik at hun hadde forstått at slik er det ikke. Anonymkode: ff4b8...c53
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august Du kan kle deg ut som mann og banke henne sønder og sammen? Og se om hun ta igjen? Anonymkode: c9f8d...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde fortalt henne at jeg ble så provosert over uttalelsen hennes, og at dette rystet/såret meg sånn at jeg ikke vil omgås utover jobb. Anonymkode: eeed0...e6e Drama Anonymkode: b2b61...033 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august Sikker på at hun ikke var sur på deg for noe? Litt vel voldsomt, i tillegg til at hun vet om forhistorien din syns jeg. Noe som kan ha såret henne? Anonymkode: 6168b...376
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Hadde bare forholdt meg til henne som om hun var psykisk utviklingshemmet. Nikket og smilt og tilbudt en vaffel, liksom. Anonymkode: b0111...92e 14 7
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun skjønte ikke de som hadde anmeldt Marius for vold / voldtekt etc, for som kvinne må man regne med at menn forsyner seg om man ser bra ut 😮 Hun sa også at det er vanlig å slåss i forhold og at menn som er ordentlig menn banker opp damene sine. "Er jo bare å slå tilbake!" mente hun da.... Hun har ingen gode argumenter heller, sier bare at et sunt forhold bør ha litt passion og vold for da blir sexen så bra. Anonymkode: 811e5...1af Det hun indirekte sier her, er at HUN er vant med gjensidig vold og kaos i sine forhold. Hun tror det må til for å ha lidenskap. Antageligvis er hun vokst opp med uklare grenser i et kaoshjem selv. Ta til etterretning at hun har issues. Hold deg unna henne. Anonymkode: 390f0...c75 9
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fokuser på deg selv. Jeg har venner som er for prostitusjon, og benytter seg av det. En muslimsk kollega som støtter kvinneundertrykking, og praktiserer det. Jeg fokuserer på det mennesket JEG ønsker å være Anonymkode: b2b61...033 Ignoranse er skummelt og jeg er ikke imponert over mennekset du sier at du er. Du skal gå å anmelde vennen din som praktisere undertrykning og jeg vet ikke om politiet gjør noe med prostutisjon, men de skal du kutte ut om du har noe vett i hodet. Anonymkode: 0d160...8e9 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #14 Skrevet 24. august Hadde baksnakket henne så alle visste hvordan hun er, så har jeg ungått henne for alt det er verdt. Anonymkode: 0d160...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #15 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja hun har meninger som jeg overhodet ikke støtter, men jeg har flere kvinnelige kolleger som mener at mange av disse jentene som MBH har forgrepet seg på, kan takke seg selv. De sier at man må ha bodd under en stein det siste året for ikke å få med seg hvem MBH er, og hva han har gjort. En kvinnelig kollega av meg sier også at når man har sex frivillig og sovner etterpå fordi man er så ruset, og så får man en finger opp i underlivet av den man hadde frivillig sex med en halvtime tidigere, så kan man ikke anmelde det, for de aller fleste opplevde slike ting da de var unge og ingen tenkte at det var galt. Anonymkode: a7bc8...5fe Hva skjer med disse tanketomme menneskene? Er vi genier som er normale eller hva? Iq 60 oppdaget. Anonymkode: 0d160...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august Det vil alltid finnes kjøtthuer man må jobbe sammen med. Man må bare tenke «dem om det», eller noe sånt. Satt på jobb her en dag og hørte ei sa at mange kvinner ba om å bli voldtatt når de gjør «sånn og sånn». Jeg tenkte hva i helvete. Og har blitt voldtatt fordi jeg gjorde sikkert «sånn og sånn» selv. Hun vet ikke det da. Anonymkode: 636aa...661 5 1
Million Skrevet 24. august #17 Skrevet 24. august Vet du hva, jeg hadde rett og slett sagt nei neste gang hun inviterte på noe eller foreslo et eller annet dere skulle gjøre sammen, og samtidig med neitakk, ville jeg sørget for å legge til hvorfor, så hun får vite at sånne oppfatninger kan gjøre at man mister venner! Si nei takk, jeg kan ikke omgås mennesker som har det synet på vold mot kvinner som du har. Ha det bra! 5
AprilLudgate Skrevet 24. august #18 Skrevet 24. august Hun er jo fullstendig sprø i nøtta 🫥🫣 Hadde kuttet all kontakt, og vært delvis ærlig om hvorfor. Men ikke fortell om dine personlige opplevelser til henne, hun er langt forbi saving. Jeg antar hun er i forhold med gjensidig voldsutøvelse. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #19 Skrevet 24. august Ulla Ullsokk skrev (21 minutter siden): Wooow! Det der er jo mildt sagt syke holdninger! Er du sikker på at hun ikke var sarkastisk? Hvis ikke hadde jeg bare droppet henne på alt utenom jobben. Nei, hun mener det 100 %. Jeg spurte henne, "hva sa du egentlig nå?" Og hun gjentok det, sa at norske damer er så pinglete og tåler ingenting. Denne damen er etnisk norsk og har både mann og barn, jeg har vært hjemme hos de og alt virket ok. Også sier hun dette her 😮 Ble bare så lei meg, sikkert fordi jeg føler hun gjør litt narr av meg og voldsofre generelt. For ikke å snakke om at vi som sagt jobber med sårbare mennesker som har traumer. Det er mangelen på empati jeg syns er bekymringsverdig. En annen kollega sa til henne, "hvordan kan du ha sånne meninger? hva er galt med deg?" Men da lo hun bare og sa det er ytringsfrihet. Anonymkode: 811e5...1af 4
AnonymBruker Skrevet 24. august #20 Skrevet 24. august Bare å kutte henne ut. Hadde sagt profesjonelt hei til henne på jobb, men ellers ikke snakket med henne. Anonymkode: 26e38...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå