Gå til innhold

Privatvisninger, fører de noen gang til salg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt 3 leiligheter og alltid hatt privatvisninger i tillegg til vanlig fellesvisning via megler. Men det har aldri ført til noe bud, bare masse frustrasjon. Er klar over at man må være litt på tilbuds-siden i en sånn situasjon, men det er veldig stressende å få en telefon fra megler om man kan ta en privatvisning på 1 times varsel. Hjem for å styrtrydde og gjøre at det ser pent ut. De som var hos meg sist sa bare !æsj det her likte jeg ikke" og dro. Greit nok det ikke var deres smak, men syns det var litt uhøflig. 

Har noen solgt til noen som har vært på privatvisning?

Anonymkode: fbecd...a00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man gidder vel ikke styre med å be om og dra på en privatvisning om man ikke er genuint på boligjakt? Så tenker at det er like stor sjanse for at de vil legge inn bud som at de på visning vil det. Det kan også hende de følger med på budrunden men ikke hadde råd til å bli med. Jeg var på mange visninger jeg ikke bød på enten fordi det var noe jeg så på visning som gjorde at jeg ikke ønsket å by, eller fordi budkrig startet og det gikk for høyt for meg (la ikke alltid inn bud før budrunde).

Anonymkode: f1e0a...3d9

• Liker 3
Skrevet

Nei. Da jeg solgte hadde jeg 3 personer som ba om privatvisning. Ingen av de ga bud engang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det førte til bud og salg for min del, altså da jeg solgte hus. Ikke kupping da, det var etter fellesvisning.

Anonymkode: 6049c...217

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har opplevd begge deler, både at det ble salg og at det var bortkasta. Men det samme kan vi jo si om fellesvisninger også. 
Det er jo litt stress med privatvisning men det går jo fort og er jo å forvente når man selger. Stort sett er det jo et veldig begrenset tidsrom man er i salgsfasen også så det går jo veldig greit.

Anonymkode: 5b426...936

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt etter privatvisning. Var i et tregt marked, så huset hadde lagt ute litt, da ordinær visning var så hadde vi ikke begynt å se. 

Anonymkode: 75bf9...7da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte til en som kom på privatvisning, og vi var på privatvisning der vi kjøpte.

Anonymkode: 094ed...965

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi solgte til en som kom på privatvisning, og vi var på privatvisning der vi kjøpte.

Anonymkode: 094ed...965

Enebolig eller leilighet? Jeg har inntrykk av at privatvisning på enebolig kanskje fører oftere til salg, siden det ofte kan ta litt tid å selge de (avhengig av hvor i landet det er osv). 

Anonymkode: fbecd...a00

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har nettopp solgt etter privatvisning, langt over takst. 

Anonymkode: b9a47...b58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på privatvisning til boligen jeg kjøpte. Og begge boliger jeg har solgt, ble solgt til de som gikk på privatvisning.

Anonymkode: a4081...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Hadde privatvisning på min. Den ble solgt før ordinær visning. 

Anonymkode: 1b476...655

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte leiligheten våres på 100 kvadrat til første som kom på privatvisning.

Anonymkode: 28002...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige leilighet solgte jeg på privatvisning før jeg engang hadde stylet eller tatt bilder. 

Fikk god pris også. Megler hadde en på hånden, og naboen en annen. Så det ble budkrig og jeg slapp unna all jobben. 

Anonymkode: accc1...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både kjøpt og solgt på privat visning

Anonymkode: df1e4...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde flere privatvisninger. Fikk også bud over takst om vi ville selge det der og da. Endte med at de som var på privatvisningene ble de som bød i mot seg (6 stk). Dette var i 2024. 

Anonymkode: 1b5b6...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde privatvisning på leilighet, og solgte for 400' over takst. 

Var også på privatvisning her jeg bor nå, men var også på fellesvisningen. Men hadde muligens ikke lagt inn bud hvis jeg ikke fikk sett den to ganger.

Anonymkode: 8a93e...e3a

• Liker 1
Skrevet

Sist vi kjøpte hus var det etter en privat visning. Guttungen vår kjøpte leilighet nå i sommer etter privat visning.

Datteren til en kompis av meg solgte akkurat leilighet etter privat visning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte under takst på privat visning på min første leilighet, men samtidig skjønner jeg hva du mener. Da jeg skulle selge denne igjen så fikk ei ung jente privat visning med sin far. Inn stormet 4 menn(aner ikke hvem faren var av disse), jenta + det jeg tror var mor, så ca 2 sekund i alle rom, reiv bare opp alle dører, hastet ned i felles vaskekjeller, røska opp boden til naboen og skremte vettet av henne før jeg fikk sukk for meg, før de forsvant igjen. Tror det hele tok under 5 min. Fikk ikke bud en gang!

Anonymkode: cae33...020

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i budkrig (tapte mot en som hadde mer penger enn meg) etter privatvisning, var bortreist under ordinær visning. 

Har også kjøpt etter privatvisning som jeg fikk noen dager etter ordinær visning. Ingen andre interesserte, og jeg ville se leiligheten i dagslys før jeg la inn bud. Var alene om å by på denne da, fikk kjøpt under takst. 

Nå kom jeg på at mellom disse to, var jeg også på privatvisning noen timer før ordinær visning (fordi jeg hadde jobb om kvelden). Her rakk jeg aldri å legge inn bud før to andre startet budkrig som raskt eskalerte over min grense. 

Anonymkode: 908be...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde privatvisning (leilighet), de kom med bud før den oppsatte visningen, men det var for lavt til at vi avlyste. De som var på privatvisning var med i budrunden etterpå og det var de som endte som kjøpere 

Anonymkode: 1a7d0...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...