Gå til innhold

Nok en klagesang om FINN brukere! De som driter i å møte opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen annonser ute på Finn nå, blant annet en samleannonse med tre-fire forskjellige ting i samme kategori. Selges samlet. 

Får et svar av en som sier hun kan komme og hente dagen etter. Men hun vil bare ha fem like av de tingene jeg selger, ikke alt sammen. Motvillig først svarer jeg nei, hadde håpet å bli kvitt alt til en og samme person. Men sier javel til slutt, du kan få kjøpe bare de.

Jeg ber om klokkeslett når hun kan komme neste dag. Får det etter en og en halv time. Jeg sender henne navn og full adresse på Finn meldinger, og jeg ser hun har sett den meldingen.

Avtalt klokkeslett opprinner i dag, og ingen dukker opp.... En halvtime etter avtalt tid, sender jeg henne en melding på Finn (eller han, det er ikke mulig å si kjønn på brukernavnet på Finn) og spør hvorfor du ikke har dukket opp. En halvtime etterpå kommer det et svar på dårlig engelsk at hun kunne ikke komme likevel...

Jeg kjenner inni meg at jeg eksploderer litt over sånn uhøflighet. Her har jeg sittet og ventet... og så driter hun bare i det og sier ikke ifra en gang? Jeg sa dette til henne på engelsk, at det er normal høflighet å gi beskjed når man ikke kan holde en avtale, og så gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før; Jeg blokkerte en Finn-bruker!

Det er en første gang for alt.

Blokkerer du Finn brukere ofte, aldri eller sjelden?

Anonymkode: 01b93...9b2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har noen annonser ute på Finn nå, blant annet en samleannonse med tre-fire forskjellige ting i samme kategori. Selges samlet. 

Får et svar av en som sier hun kan komme og hente dagen etter. Men hun vil bare ha fem like av de tingene jeg selger, ikke alt sammen. Motvillig først svarer jeg nei, hadde håpet å bli kvitt alt til en og samme person. Men sier javel til slutt, du kan få kjøpe bare de.

Jeg ber om klokkeslett når hun kan komme neste dag. Får det etter en og en halv time. Jeg sender henne navn og full adresse på Finn meldinger, og jeg ser hun har sett den meldingen.

Avtalt klokkeslett opprinner i dag, og ingen dukker opp.... En halvtime etter avtalt tid, sender jeg henne en melding på Finn (eller han, det er ikke mulig å si kjønn på brukernavnet på Finn) og spør hvorfor du ikke har dukket opp. En halvtime etterpå kommer det et svar på dårlig engelsk at hun kunne ikke komme likevel...

Jeg kjenner inni meg at jeg eksploderer litt over sånn uhøflighet. Her har jeg sittet og ventet... og så driter hun bare i det og sier ikke ifra en gang? Jeg sa dette til henne på engelsk, at det er normal høflighet å gi beskjed når man ikke kan holde en avtale, og så gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før; Jeg blokkerte en Finn-bruker!

Det er en første gang for alt.

Blokkerer du Finn brukere ofte, aldri eller sjelden?

Jeg gidde som oftest ikke å kommunisere på engelsk med folk som har asiatiske og afrikanske navn. Sjansen for at de ikke møter opp er stor. Samme med folk som pruter på billige ting. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når folk skal hente regner jeg ikke salget ferdig før jeg har pengene på vipps.

Jeg har med hell startet å be folk om å vippse meg, også setter jeg ut tingen på trappa. Da slipper jeg å vente på folk i timesvis, og de får rompa i gir.  Jeg bor landlig, så lite sjans for tyveri

Anonymkode: 057b0...3dc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har helt sluttet å selge ting, timelønnen er altfor lav. Kaster det heller bare. Orker ikke. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Jeg har helt sluttet å selge ting, timelønnen er altfor lav. Kaster det heller bare. Orker ikke. 

Jeg er litt enig med deg. Det er mye enklere og kjappere å kaste ting. Men jeg har vel blitt litt grepet av dette miljøvennlighets-aspektet ved det hele da... prøve å selge eller gi bort, så det kan få nytt liv og ny bruk hos nye eiere. Men ser jo nå i praksis at det ikke er så enkelt. Folk skal helst ha ting gratis og kommer med skambud på alt, selv om jeg allerede har satt latterlig lave priser for å bli kvitt ting.

Får se hva jeg gjør med det jeg har, om det går i søpla eller hva...

TS

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner dere disse dårlige kjøperene? Jeg og mannen min bestemte oss for å bli minimalister for noen år siden. Men vi hadde også en deal om at vi ikke skulle kaste noe, men prøve å selge alt vi har brukt penger på gjennom livet. Derfor har vi ryddet rom for rom og brukt god tid på minimalist-prosjektet. Har solgt tingene våre på finn de siste tre årene og solgt ting for over 300 000kr hittil, og mange hundre annonser. Aldri opplevd sånn dårlig oppførsel😅

Anonymkode: 407d0...22e

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Samme her. Det er bare for mye arbeid. Legger ut verdifulle ting til mer en 10k en gang iblant ellers går det rett på dynga. Kan ikke bruke all tid til å ordne noen få hundelapper.

:skya:

Anonymkode: 9098a...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Har blokkert en kjøper en gang, fordi hun holdt på som med deg, TS. Utenlandsk navn, dårlig engelsk - og sendte meg en rekke kjeftemeldinger fordi jeg ikke holdt av den nesten gratis tingen som hun ikke hentet til avtalt tid. 

Anonymkode: 59904...c01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor finner dere disse dårlige kjøperene? Jeg og mannen min bestemte oss for å bli minimalister for noen år siden. Men vi hadde også en deal om at vi ikke skulle kaste noe, men prøve å selge alt vi har brukt penger på gjennom livet. Derfor har vi ryddet rom for rom og brukt god tid på minimalist-prosjektet. Har solgt tingene våre på finn de siste tre årene og solgt ting for over 300 000kr hittil, og mange hundre annonser. Aldri opplevd sånn dårlig oppførsel😅

Anonymkode: 407d0...22e

De finnes på Finn.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Eller 1 min etter å ha lagt inn annonse: SISTE BUD 1 KR! :)

Godt det finnes "gjennvinningstasjoner".

Anonymkode: 54e7b...a36

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når folk skal hente regner jeg ikke salget ferdig før jeg har pengene på vipps.

Jeg har med hell startet å be folk om å vippse meg, også setter jeg ut tingen på trappa. Da slipper jeg å vente på folk i timesvis, og de får rompa i gir.  Jeg bor landlig, så lite sjans for tyveri

Anonymkode: 057b0...3dc

Jeg også. Gidder sjeldent å avtale fysiske møter med kjøpere lenger. Har bare positive erfaringer med det, folk får hente når det passer dem og da er oppmøteprosenten faktisk høyere.

Men folk har generelt lite repsekt for andre lenger. De tror at deres tid er mer verdt enn andres. Dessverre.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her. Det er bare for mye arbeid. Legger ut verdifulle ting til mer en 10k en gang iblant ellers går det rett på dynga. Kan ikke bruke all tid til å ordne noen få hundelapper.

Utrolig synd at du ikke heller leverer til Fretex. Hvorfor dynga? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger og gir bort mye på finn, men opplever lite (ikke noe) av dette som dere skriver her

Anonymkode: d08b3...a77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg selger og gir bort mye på finn, men opplever lite (ikke noe) av dette som dere skriver her

Anonymkode: d08b3...a77

Jeg har en ting jeg nå gir bort. Det var en som meldte seg, kommuniserer også på dårlig engelsk. Denne tingen jeg gir bort gratis ligger her ennå, for TO ganger har den som skulle ha det, prestert å komme med at hun kan ikke komme likevel, kan vi utsette til i morgen?

Nå venter jeg spent på at hun skal dukke opp til avtalt tid senere i dag... Blir det en tredje avlysning, går det i søpla.

*ts*

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt og gitt bort mye på Finn. Gi bort er krise. Av erfaring svarer jeg kun mennesker som skriver på norsk og som har normal folkeskikk. Har brent meg på den andre kategorien tidligere og selv om jeg stort sett setter ut ting som skal gis bort på trappen så blir jeg irritert over at folk ikke dukker opp eller gir beskjed. Disse blokkerer jeg. Finnes også dem som skal kjøpe og som plutselig sluttet å svare. De blir også blokkert. 

Anonymkode: 0fadb...c5c

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker det ikke er noe grunn for og bli sur for noe så lite. jeg har selv opplevd det en gang at dem ikke kommer og dem sa at dem ikke ønsket det like vel, greit det. det ble jo solgt til noen andre kort tid etter 

det og selge ting samlet sånn er ikke lett, jeg tenker at det er lettere hvis man delere det opp

nå vet jeg ikke hva du prøver og selge men hvis det er møbler så er det ikke alle som har plass til så mye. er det service så er det mange som jeg har sett og prøver og selge mange deler og er så sta på at dem ikke vil dele det opp og det ligger ute i mange år og forsatt like sta 

det er ikke lett og selge ting på finn så det er nok lurt og være litt samarbeidsvillig med dem som ønsker og kjøpe 

Anonymkode: 4287a...821

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (14 timer siden):

Jeg gidde som oftest ikke å kommunisere på engelsk med folk som har asiatiske og afrikanske navn. Sjansen for at de ikke møter opp er stor. Samme med folk som pruter på billige ting. 

Samme.

Og samme som noen andre her også, billige ting gidder jeg ikke. Ber mannen plassere de på gjenbruk på gjenvinningsstasjonen. Sånt jeg vet bare upålitelige utledninger kommer til å mase etter og aldri hente. De siste 10 årene har jeg vært flink og tenker faktisk gjennom andre-hånds-håndtering før jeg kjøper noe. Prøver å kjøpe dyre ting av kvalitet slik at jeg ved behov kan selge de for såpass at jeg unngår de som ikke burde handle ting, og ting som fungere ri bruktmarkedet. Prøver å ha mist mulig til kast eller "gis bort". Bedre at vi er flere som deler på en dyr ting av god kvalitet gjennom årene, enn å kjøpe dårlige greier. 

Anonymkode: e76eb...327

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 time siden):

Utrolig synd at du ikke heller leverer til Fretex. Hvorfor dynga? 

De har for mange krav. Hos miljøstasjonen kan jeg bare sette fra meg ting og så få andre vurdere om det går til gjenbruk eller ikke.

Jeg vil som sagt ikke bruke tid på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye erfaring med finn etter å ha rydda flere dødsbo på kort tid og min erfaring er at man må være rund i kantene, sile kjøpere nøye og ikke legge for mye energi i ting. Jeg tar heller lavere pris enn mye diskusjon og spørsmål på ting det står i annonsen eller man ser på bilder.

Akkurat nå har jeg ca 80 annonser ute fra 100kr til 9000 så jeg er vel litt over snittet aktiv😅

Anonymkode: e5578...d80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg tenker det ikke er noe grunn for og bli sur for noe så lite. jeg har selv opplevd det en gang at dem ikke kommer og dem sa at dem ikke ønsket det like vel, greit det. det ble jo solgt til noen andre kort tid etter 

det og selge ting samlet sånn er ikke lett, jeg tenker at det er lettere hvis man delere det opp

nå vet jeg ikke hva du prøver og selge men hvis det er møbler så er det ikke alle som har plass til så mye. er det service så er det mange som jeg har sett og prøver og selge mange deler og er så sta på at dem ikke vil dele det opp og det ligger ute i mange år og forsatt like sta 

det er ikke lett og selge ting på finn så det er nok lurt og være litt samarbeidsvillig med dem som ønsker og kjøpe 

Anonymkode: 4287a...821

Du har opplevd det EN gang, og da ga de deg attpåtil beskjed om at de ikke ville ha det likevel? Det er jo ikke akkurat sammenlignbart. Jeg snakker om folk som driter i å gi beskjed, de bare uteblir, og så har man sittet og ventet og holdt av tid til ingen nytte. Bortkastet tid, rett og slett!

Jeg synes det er helt i orden å ombestemme seg, men gi for f.... beskjed om det så folk kan bruke tiden sin på noe annet! Jeg sier alltid ok, greit, helt fint, om bare beskjed blir gitt.

Det er forøvrig ikke møbler jeg prøver å selge eller gi bort. Får plass i en bærepose eller to.

*ts*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...