melina Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Hvor lenge kan en 3 måneder gammel baby sitte i bilstol i bilen? Tenker å ta en kjøretur på ca 2 timer, og lurer på om vi må legge inn noen pauser og eventuelt hvor ofte.. Endret 26. mars 2006 av melina
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Ja, det er lurt med pauser ca hvert 20 min eller hver halvtime tror jeg.
acinomen Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Jeg ville kjørt så lenge barnet sover, uansett om det satt over 20 minutter eller ikke. Vi kjørte Norge på langs når det ene barnet vårt var 6 mndr, og vi la opp det slik at vi hadde pauser når barnet var våkent, og kjørte når det sov.
Kosejenta Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Vi fikk vite at det er bedre å kjøre så lenge barnet sover og heler ha lang pause når han våknet enn å vekke g stoppe etter 20-30 min. Dette gjorde vi fra han var ca 3mnd og det har gått helt fint.Noen ganger sover han Oslo-Lillehammer så da holder vi ham bar elitt lenger oppe hvis vi kommer frem rundt leggetid. Dette fungerer mye bedre enn det styret det var med førstemann...Brukte laaang tid til Lillehammer når vi stoppa hver 1/2time.....
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Bruk nett da vel? Tror de leier det ut på babyshop. Det er det beste på lengre turer, for da kan barnet sove - uten belastning på rygg og nakke. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Bruk nett da vel? Tror de leier det ut på babyshop. Det er det beste på lengre turer, for da kan barnet sove - uten belastning på rygg og nakke. Lykke til! ← Men så er det det at bilstol er tryggere....
Vanilje jenta Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Bruk nett da vel? Tror de leier det ut på babyshop. Det er det beste på lengre turer, for da kan barnet sove - uten belastning på rygg og nakke. Lykke til! ← har hørt at bilforsikring ikke gjelder hvis du bruker nett.
Tusenfryd Skrevet 26. mars 2006 #9 Skrevet 26. mars 2006 I Sverige har nett vært forbudt lenge, det kommer det sikkert til å bli her også. Bilstol, tilpasset barnets vekt og alder, er det sikreste. Og så lenge ungen sover går det greit, er den utilpass, ta pauser. Bilturen blir på barnsets premisser - sånn som alt annet etter man har fått barn, sånn i og for seg... Vårt barn sover godt i bil, så lenge ikke luen sklir ned i øynene og sånt. Vi kjører aldri lenger enn halvannen time om gangen.
Chiquita Skrevet 26. mars 2006 #10 Skrevet 26. mars 2006 Som de andre her sier - kjør så lenge barnet sover eller er fornøyd. Barnet vil si ifra når det har fått nok - det kan du stole på. Og da er det bare å ta en god og lang pause....
jeg og ;) Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Vi var ute på 2 timers kjøretur både titt og ofte når babyen var 3mnd. Vi var klar for å pause underveis, men babyen sov alltid de timene så da lot vi den gjøre det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå