hilli Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Jeg hater virkelig å trene, det er faktisk litt vanskelig å uttrykke hvor mye jeg faktisk misliker å trene. En ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg vil aldri komme i gang på egenhånd, og jeg har kommet til et punkt der magen min sier at jeg absolutt burde begynne... Jeg har registrert at et treningssenter her i byen kan tilby personlige trenere og jeg føler at det kanskje kan være noe for meg. Er det noen som har erfaring med personlig trener?
orakel Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Jepp, jeg har hatt PT i over et år nå og er kjempefornøyd
abelille Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Har ikke brukt PT selv, men legger merke til at SATS her i Bergen tilbyr PT Kom-i-gang. Det er sikkert en god ide for å komme seg over dørstokken. Det er litt vanskeligere å droppe trening dersom noen venter på deg (og du betaler for det). PT koster jo en del, et rimeligere alternativ kan kanskje være å få med deg en du kjenner på trening? Helst en i omtrent samme form og med samme mål som deg.
mito Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Det er fryktelig dyrt, og kompetansen på mange av dem er mildt sagt tvilsomt. Likevel, hvis det er det som skal til for å motivere deg, så er det kanskje verdt et forsøk.
orakel Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Min PT har utdannelse innen feltet og er meget dyktig. Jeg har lært å bruke apparatene riktig og vært innom de aller fleste apparatene. Og ikke minst har jeg lært å gjøre alle øvelser riktig. Jeg tror heller ikke jeg hadde våget meg bort i frivektsområdet alene uten opplæring. Nå er det stort sett der vi holder på og jeg har heller ikke problemer med å trene i frivektsområdet alene. PT sørger for at jeg presser meg til det ytterste i alle øvelser, det være seg styrke eller intervalltrening samt at program kan bli endret i forhold til dagsformen. Jeg hadde knapt nok vært innenfor døren på et treningssenter da jeg begynte med PT. For noen funker gruppetimer i sal, jeg er ikke overbegeistret for det. Alle treningssentre har tilbud om veiledningstimer hvor du går raskt igjennom apparater og får et program du skal følge. Dette kan ikke sammenlignes med å ha en som følger deg i en hel time og sørger for at du gjør alt riktig. Det er rett og slett som å komme til "duk og dekket bord". Alt du skal gjøre er å yte ditt beste Endret 27. mars 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Kjenner meg igjen i problemet ditt, Hilli. Er flink til både trening og idrett når jeg først blir presset igang, men har ingen disiplin til å holde på med trening selv. Og etter 3 barnefødsler og en del jo-jo slankekurer ser ikke kroppen særlig veltrent ut, spesielt magen. Hulk, hulk. En personlig trener nok det som hadde vært tingen. Husmusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå