Gå til innhold

Bytte klasse ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har kommet i klasse med fetteren sin nå på ungdomsskolen, noe jeg egentlig ikke ønsket da de blir så opphengt i hverandre at de glemmer andre venner. Og tar ikke de beste valgene.

de hadde begge hatt godt av å være sosiale hver for seg i hver sin klasse, treffes jo uansett nok privat.

min søster blir nok sur hvis jeg får sønnen min flyttet nå, da hennes sønn er litt avhengig av minn sønn sosialt sett. 

men jeg føler jeg må gjøre det som er rett for min sønn, og det er ikke å la fetteren styre han, noe han lett gjør. 

jeg hadde håpet skolen visste de var fettere og derfor satte de i forskjellige klasser, så derfor jeg ikke sa noe til skolen før. 

min sønn og fetteren har det kjempe gøy sammen og er super gode venner, men min sønn vinner ikke på det sosialt sett at de går i samme klasse. Fetteren kontrollerer andre barn og gjør at min sønn da mister venner da han tar feil valg.

hva ville dere gjort? 
byttet klasse selvom sønnen min vil være med fetteren? Eller skal vi voksne ta styringa? 

Anonymkode: a69f8...304

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at skolen skal vite at de er søskenbarn? Det står jo ingen steder i papirene de har om elevene om ingen har informert dem på forhånd! Hva sier sønnen din selv? Jeg hadde snakket med læreren og hørt hva hun/han tenker om det!

Anonymkode: b3519...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan tenker du at skolen skal vite at de er søskenbarn? Det står jo ingen steder i papirene de har om elevene om ingen har informert dem på forhånd! Hva sier sønnen din selv? Jeg hadde snakket med læreren og hørt hva hun/han tenker om det!

Jeg trodde av en eller annen grunn at skolen kanskje hadde sagt det. Også ville jeg egentlig ikke styre klasse inndelingen, og håpet det skulle ordne seg selv. 
men ser nå at det ble helt feil, og jeg vet som sagt min sønn kommer til å tape på dette. Og jeg føler jeg må gjøre noe for å gjøre det som er best for han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg trodde av en eller annen grunn at skolen kanskje hadde sagt det. Også ville jeg egentlig ikke styre klasse inndelingen, og håpet det skulle ordne seg selv. 
men ser nå at det ble helt feil, og jeg vet som sagt min sønn kommer til å tape på dette. Og jeg føler jeg må gjøre noe for å gjøre det som er best for han. 

Da tar du kontakt med læreren i morgen!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da tar du kontakt med læreren i morgen!

Jeg snakket med sønnen min nå, følte jeg måtte høre hva han vill. Han sa han ikke ville bytte klasse nå og at han er fornøyd med klassen. Super vanskelig, vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg går bak ryggen på han hvis jeg flytter han til annen klasse nå, da blir han kjempe sur. Hva ville du gjort?

Skrevet

Ikke gjør noe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt på sønnen min og heller tatt en prat med han om at det er viktig og være sosial med de andre i klassen også. Foresten merkelig at du trodde lærere tar hensyn til om folk er søskenbarn. De tar ikke alltid hensyn når det kommer til søsken engang.

Anonymkode: d591a...d05

• Liker 6
Skrevet

Når han er på ungdomsskolen er han gammel nok til at hans stemme må bli vektlagt. 

Jeg synes ikke du har noen tungtveiende grunn for å flytte han. Det hadde vært annerledes om en i klassen hadde hatt en alvorlig slosskamp med han på barneskolen, for eksempel. Det er ikke sikkert han får lov til å bytte klasse heller.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel om de i det hele tatt flytter på barn? Har fått nei til det på barnetrinnet. 

Anonymkode: b0a8e...ecb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis for sent å bytte klasse uten tungtveiende grunn. Du får ta dette som læring i å være mer på om noe er viktig for deg.

Anonymkode: 78c38...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg snakket med sønnen min nå, følte jeg måtte høre hva han vill. Han sa han ikke ville bytte klasse nå og at han er fornøyd med klassen. Super vanskelig, vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg går bak ryggen på han hvis jeg flytter han til annen klasse nå, da blir han kjempe sur. Hva ville du gjort?

Jeg ville ha snakket med lærer likevel, men da ikke om å bytte klasse, men om at lærerne kan være obs på dette i forbindelse med samarbeidsgrupper f.eks. Da kan de passe på at søskenbarna ikke alltid blir plassert i samme gruppe.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir veldig dullete og curling å prøve å flytte en ungdomsskolegutt mot sin vilje. Bidra heller til at han får litt mer selvfølelse og viljestyrke.

Anonymkode: cf21d...e25

• Liker 5
Skrevet

Det rette for din sønn er å la han ordne opp selv, du kan ikke styre livet hans som om han gikk i barnehagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du skulle gjort noe, så burde det vært før skolestart. Vet ikke om det er likt alle steder, men vi fikk i alle fall vite hvem vi skulle gå i klasse med allerede før sommerferien (med forbehold om noen endringer sikkert). 

Anonymkode: 3b036...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La det fare.

Her skulle du vært tidlig ute og gjort noe i forkant, nå blir det bare feil uansett hva du gjør.

Vi ønsket at vårt barn ikke kom i klasse med venninnen da de har hatt litt dårlig påvirkning på hverandre og det ble ordnet, på forhånd... Ingen av jentene vet om dette.

Anonymkode: e2504...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...