Gå til innhold

Noen som har prøvd Alimemazin evolan mot søvnproblemer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Zopiklon har i utgangspunktet fungert greit, men har 5 dager igjen av en 14 dagers periode som jeg ikke vil fornye pga vanedannende effekt. Legen anbefalte derfor Alimemazin som egentlig er mot allergi, men som gjør at man blir trøtt.

Er i opplæring i ny jobb, som stiller store krav, og derfor sliter jeg med å sove om kveldene.

Anonymkode: 40300...0f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd den et par ganger ja, men hadde ikke tatt den før jobb, første gangen tok jeg 20 mg og var mer eller mindre neddopet til i hvert fall kl 14 dagen etter. Lå i fosterstilling på sofaen og klarte ikke gjøre noe som helst etter at jeg hadde stått opp. Neste gang tok jeg 10 mg og fungerte absolutt ikke på formiddagen da heller, men klarte vel delvis å gjøre litt etter 11-12 tiden. Skal teste en gang til med 5 mg før jeg gir opp, men den har heftig hang-over for de aller fleste (legen min advarte om det). Test for all del en dag du ikke skal på jobb neste dag de første gangene. (Kapslene kan ikke deles, men det finnes i dråper, dermed kan jeg ta mindre doser.) 

Anonymkode: fbd54...a47

• Liker 1
Skrevet

jeg bruker den innimellom, men som personen over her sier blir man veldig trøtt av den dagen etterpå. Jeg bruker mellom 2,5-5 mg, og da fungerer jeg sånn noenlunde. Men jeg tar den før kl 6 kvelden før, sånn at virkningen er mest mulig ute neste dag. 

AnonymBruker
Skrevet
superplomme skrev (5 minutter siden):

jeg bruker den innimellom, men som personen over her sier blir man veldig trøtt av den dagen etterpå. Jeg bruker mellom 2,5-5 mg, og da fungerer jeg sånn noenlunde. Men jeg tar den før kl 6 kvelden før, sånn at virkningen er mest mulig ute neste dag. 

Hvordan får du til 2,5? Jeg synes 5 ser krevende ut 😅 

Og når kjenner du den når du tar den 6? Tenker at den kicker inn altfor tidlig da for min del. 

Skrevet

Eg har prøvd imovane og en annen på resept. Sov generelt dårlig og var veldig trett dagen derpå.

har du sånn klokke som måler masse verdier?

i så fall, sjekk hva stressnivået ditt er, bodybatteri. Hvor nøyaktige desse målingene er skal være usagt, men de gir en pekepinn. 

eg fant ut at eg alltid var stresset, selv når eg sov. Det medførte elendig søvn, noe som klokken og viste25-50 poeng. Når eg fekk ned stresset så sov eg bedre, å alt gjekk enklere selvsagt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan får du til 2,5? Jeg synes 5 ser krevende ut 😅 

Og når kjenner du den når du tar den 6? Tenker at den kicker inn altfor tidlig da for min del. 

Jepp, den kicker inn ALTFOR tidlig 😃så kvelden er jo bare gjespings uten stans. Jeg legger meg tidlig, da, så jeg får mange timers søvn. Jeg må gjøre det på kvelder jeg ikke har noe annet fore, og ikke trenger å ut med bilen. De 2,5 blir jo litt sånn omtrentlig, da, men jeg kan ikke ta noe særlig mer, fordi jeg blir helt kake dagen etter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater alimemazin. Blir slått ut et døgn etterpå. Anbefaler phenergan. Den gir mye mindre hangover på meg hvertfall :)

Anonymkode: 3ff07...e05

AnonymBruker
Skrevet
superplomme skrev (3 minutter siden):

Jepp, den kicker inn ALTFOR tidlig 😃så kvelden er jo bare gjespings uten stans. Jeg legger meg tidlig, da, så jeg får mange timers søvn. Jeg må gjøre det på kvelder jeg ikke har noe annet fore, og ikke trenger å ut med bilen. De 2,5 blir jo litt sånn omtrentlig, da, men jeg kan ikke ta noe særlig mer, fordi jeg blir helt kake dagen etter 

Haha, høres ganske riktig ut, kanskje jeg skal prøve å se om jeg klarer 2,5 ish i kveld og ta den tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (5 minutter siden):

Eg har prøvd imovane og en annen på resept. Sov generelt dårlig og var veldig trett dagen derpå.

har du sånn klokke som måler masse verdier?

i så fall, sjekk hva stressnivået ditt er, bodybatteri. Hvor nøyaktige desse målingene er skal være usagt, men de gir en pekepinn. 

eg fant ut at eg alltid var stresset, selv når eg sov. Det medførte elendig søvn, noe som klokken og viste25-50 poeng. Når eg fekk ned stresset så sov eg bedre, å alt gjekk enklere selvsagt

Imovane er det samme som zopiclone. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig forskjell på disse medisinene ? Jeg sliter med innsovning, og tar imovane ( zopiclone ) da sovner jeg raskt og sover 6-8 timer og merker ingenting morgnen etter. Medisiner mot allergi som har døsighet som bivirkning og brukes som sovemedisiner gir meg ikke rask innsovning, kan bli liggende våken i flere timer og noen ganger fått leggkramper av dem. Dagen etter, tidenes hangover, sliter skikkelig med og komme meg opp og er fjern og føler meg dopa hele dagen.  Noen leger anbefaler dette fordi det ikke er særlig avhengighetsskapende- nei, det vil jeg tro , er jo helt jævlig. Jeg synes det er veldig pussig at legen din foreslår nye medisiner under opplæring på ny jobb egentlig. Om du skal teste det ut gjør det i helgen . 

Anonymkode: 22bf5...ae1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke veldig forskjell på disse medisinene ? Jeg sliter med innsovning, og tar imovane ( zopiclone ) da sovner jeg raskt og sover 6-8 timer og merker ingenting morgnen etter. Medisiner mot allergi som har døsighet som bivirkning og brukes som sovemedisiner gir meg ikke rask innsovning, kan bli liggende våken i flere timer og noen ganger fått leggkramper av dem. Dagen etter, tidenes hangover, sliter skikkelig med og komme meg opp og er fjern og føler meg dopa hele dagen.  Noen leger anbefaler dette fordi det ikke er særlig avhengighetsskapende- nei, det vil jeg tro , er jo helt jævlig. Jeg synes det er veldig pussig at legen din foreslår nye medisiner under opplæring på ny jobb egentlig. Om du skal teste det ut gjør det i helgen . 

Anonymkode: 22bf5...ae1

Problemet med zopiclone foreks er at den ikke bør taes mer enn 2-3 ganger i uken for å unngå avhengighet, og aldri to dager på rad. Og i tillegg til avhengighetsrisikoen vil den slutte å virke dersom man bruker den hver dag, kroppen venner seg til den ganske fort. Så det er ikke så svart/hvitt det der. 

AnonymBruker
Skrevet
superplomme skrev (41 minutter siden):

What det står kaps 20mg på mine jo

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir trøtt av Zyrtec/Cetirizin. Er ca 10% som får denne bivirkningen. Bare å prøve.

Anonymkode: 5b945...3d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De finnes i dråper, de kan man ta mindre doser av. Kapslene er kun 20.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

åja ser nå at det går an å få dem i kapsler også ja. Jeg har bare dråper jeg 

AnonymBruker
Skrevet

Gir hos mange hangover som ikke er forenlig med å prestere på jobb.

Anonymkode: 6a40c...dba

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen sto på det i dråpeform inhalvannet år. Hadde ingen bivirkninger, heller ikke hangover. Hjalp ikke for innsovningen, men gav mer sammenhengende søvn. Våknet ikke lengre lys våken klokken 2 om natta. Han var vel 5 år når han fikk det. Mulig effekten er annerledes hos voksne. 

Anonymkode: d9210...291

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet med zopiclone foreks er at den ikke bør taes mer enn 2-3 ganger i uken for å unngå avhengighet, og aldri to dager på rad. Og i tillegg til avhengighetsrisikoen vil den slutte å virke dersom man bruker den hver dag, kroppen venner seg til den ganske fort. Så det er ikke så svart/hvitt det der. 

Jeg har tatt imovane i flere år, tar bare en halv og ikke blitt avhengig, mulig psykisk avhengig. 

Anonymkode: 24532...6ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt imovane i flere år, tar bare en halv og ikke blitt avhengig, mulig psykisk avhengig. 

Og noen ganger tar jeg Atarax som er en allergimedisin, men ikke så sterk. Tar den tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jada, alltid noen som er medisinske mirakler. 🙃

(Men, placeboeffekt er sterkt.) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...