Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det blitt en trend, eller er det jeg som har vært litt uheldig med venner og kolleger?

Tilfelle 1: vi er tre stykker i chatten. Brukes mest for å avtale å treffes, jeg prøver å skrive "minst mulig" utenom. Vi skal treffes i dag og i den forbindelse ble det litt skriving. I tillegg ble jeg spurt om en ting jeg har gjort i dag, fordi vedkommende visste om det, ble spurt om hvordan det gikk. Jeg svarte og fikk en gratulasjon pluss at det ble litt mer skriving om det. Den andre har bare ignorert fullstendig. Jeg kan ignorere linker som sendes, særlig om det er den ene (som gratulerte) som sender sine pro høyre linker, men å ignorere noe som en av de andre har gjort, noe på et mer personlig nivå?

Tilfelle 2: vi er vel 5-6 stykker i chatten, ingen av de i chatten ovenfor. Brukes også for å avtale å treffes. Der ignoreres det mye når noen ikke har anledning, kommer senere, lurer på hvor de andre er osv. Er ikke så mye forskjell på hvem som blir ignorert.

Tilfelle 3: på jobben. Vi er rundt fem stykker, alle med lederstillinger. Han med hovedansvaret for ting kan be om noe som ingen svarer på, så man har ikke helt oversikt over hvem som gjør hva, hva som ikke er gjort osv. Man kan også foreslå tiltak som burde vært en selvfølge for lenge siden, som bare blir ignorert av alle, inkludert øverste leder. Da tenker man jo at det ikke er verdt å foreslå/varsle noe, med mindre det er et virkelig must (forslaget var et tiltak til fordel for de ansatte, for å unngå å notere negative ting ved de ansatte som de ikke er klar over at er en ting og blir registrert i profilen). Pga ignoreringen i den felleschatten unlot jeg å hjelpe en av de andre som opplevde problemer i går, jeg hadde egentlig løsningen. Jeg er egentlig ganske tilgjengelig i helgene om det skulle være noe, andre bare melder seg helt ut.

Anonymkode: a2ee5...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...