AnonymBruker Skrevet 28. august #41 Skrevet 28. august Fillers i ansikter burde ikke være lovlig. Ville heller tart botox om du sliter med rynker osv. Det går hvertfall ut og er ikke noe fyll i huden men toksiner som hemmer musklene. Den industrien er skummel for du kan ikke stole på noen, alle lover gull og plutselig står du der Anonymkode: e971c...778 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #42 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 17.04): Du valgte det selv. Du tok et valg, og du må stå for de valgene selv. At du lot deg påvirke, er kun din feil. Anonymkode: 7b84c...4c5 Alt vi gjør er vår egen feil men vil ikke si det ikke er lov å angre Anonymkode: e971c...778 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #43 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 17.22): For et par år siden tok jeg fillere i midtansikt og kinn. Det så veldig bra ut i 2 år. Nå har jeg fått tynnere hud, fordi jeg blir eldre. Med tynnere hud har det nå blitt synlige klumper under huden der fillerne er. Huden er også hvit rundt disse klumpene. Jeg tenker at de kanskje må løses opp, men har hørt at det kan påvirke hele ansiktet ved at ansiktet mister fett? Går det eventuelt an å gjøre noe annet? Noen som har tips. Jeg kan ikke gå rundt slik jeg ser ut nå😔 Anonymkode: 15dea...b21 Kontakt klinikken. Men mottok du noen info om (negative) konsekvenser som følge av inngrepet? Helsepersonell har opplysningsplikt og veiledningsplikt etter helsepersonell-loven, så risikoene skal du ha blitt opplyst om før inngrepet. Om du ble opplyst om det så er det ikke annet å gjøre enn å betale for ny behandling. Det er lurt å tenke på konsekvenser før man «skjærer i kroppen» av kosmetiske årsaker… Anonymkode: 54749...b75
AnonymBruker Skrevet 28. august #44 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fillers i ansikter burde ikke være lovlig. Ville heller tart botox om du sliter med rynker osv. Det går hvertfall ut og er ikke noe fyll i huden men toksiner som hemmer musklene. Den industrien er skummel for du kan ikke stole på noen, alle lover gull og plutselig står du der Anonymkode: e971c...778 Ja takk begge deler sier nå jeg. Anonymkode: 46f23...31b
AnonymBruker Skrevet 28. august #45 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt klinikken. Men mottok du noen info om (negative) konsekvenser som følge av inngrepet? Helsepersonell har opplysningsplikt og veiledningsplikt etter helsepersonell-loven, så risikoene skal du ha blitt opplyst om før inngrepet. Om du ble opplyst om det så er det ikke annet å gjøre enn å betale for ny behandling. Det er lurt å tenke på konsekvenser før man «skjærer i kroppen» av kosmetiske årsaker… Anonymkode: 54749...b75 Men dette har jo ingenting med selve filleren å gjøre. Alle får tynnere huden med alderen, det regner jeg med de fleste vet - i alle fall de som er såpass inne på kosmetiske behandlinger at de tar fillers. At TS ikke samtidig har tatt behandlinger for tykkere hud er jo kun hennes egen feil. Anonymkode: 46f23...31b
PITTY Skrevet 28. august #46 Skrevet 28. august FraSofan skrev (På 25.8.2025 den 11.43): Det er de, og det er en storindustri der noen tjener seg søkkrike på kvinners usikkerhet rundt eget utseende. Det er til å gråte av. Dette markedet bør reguleres MYE bedre, og naturlig aldring bør framsnakkes i mye større grad. Selv blir jeg glad av å se ansikter som eldes naturlig. Det vitner om god selvfølelse og karakter, noe som er attraktivt hos alle mennesker. Håper det ordner seg for deg, Ts. Og synes det er bra at du skriver om medaljens bakside. Det kan hindre andre i å oppleve det samme. Det er imponerende og ikke minst gledelig når en ungdom står i presset fra sin venninne flokk. Dropper fillers. Dropper overdreven fjerning av bryn. Nature all the way. Nå er vel duckers og tegnede bryn ikke så veldig in lenger heller. Så langt jeg har skjønt. 6
Pippi Lotta Skrevet 28. august #47 Skrevet 28. august (endret) AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 16.56): Man trodde det før, men det viser seg nå at filler varer mye lengre enn først antatt (og det er jo bra, for da slipper man å bruke penger på å fylle på til stadighet). Anonymkode: 46f23...31b Grunen til at man trode det forsvant var vel at det flyter på seg. Så selv om det varer i mange år så blir det ikke ligende der du vill ha det. Jeg ville ikke føle det var bra å ha fylmase i ansiktet som jeg ikke kune kontrolere.... Endret 28. august av Pippi Lotta 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #48 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 16.35): Nå skal ikke jeg late som om jeg har mye peiling på fillere (aldri tatt det selv). Men mener jeg har hørt at filler-stoffet forsvinner av seg selv ila 3-6 mnd. At det brytes ned av seg selv. Stemmer ikke dette? Litt rart at du har fillere ennå, etter 2 år. Anonymkode: 8154a...769 Nei de har nettop forsket på det og funnet ut at fillers sitter i kroppen, var det i 20år? I lymfene og lymfesystemet b.la. Anonymkode: b4863...43e 2
Lillyvally Skrevet 29. august #49 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 19.59): Microneedling, CO2-laser, YAG, Fraxel, PRP, Sculptra, Radiesse, Profhilo, Endymed, PDRN, skinbooster, mesoterapi og sikkert hundre andre ting. Anonymkode: 46f23...31b Og ikke glem hudpleie man gjør hjemme, rens, retinol på kvelden, c vitamin på dagtid, syrepeel et par dager i uka og masse solfaktor hver dag❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #50 Skrevet 30. august En hemelighet vi ikke har blitt fortalt, er at botox gjør at huden strammes som betyr at man ikke får brukt de musklene vi har på det området. For eks. i pannen. Det som skjer da botoxen legger seg utover etter en tid (et annet sted enn der man tok den) så vil musklene som da ikke har vært i bruk heller ikke være stramme og sterke. Som alle musklene vi har på kroppen, brukes de ikke mister vi dem. Og når man mister muskler blir huden mer hengete og slapp. Så det er bare en ond sirkel ved å ta disse "snarveiene" for et yngre annsikt, som etter en stund bare blir til en omvei som gjør det motsatte av hva vi ønsket.. Har selv ikke tatt noe som helst, har vurdert det når jeg var i 20 årene er 30 år nå. Takk og lov at jeg lærte dette og håper kanskje denne kommentaren hjelper noen med å ikke ta det valget.. Og husk 90% av alle rynkene vi får er fra solen. Resten er av livsstil og gener så om du allerede har fått litt rynker og hudskader, kan du gjøre veldig mye selv nå for å ikke få mer. (Får jo litt vi lever jo men unødvendig mye nye rynker og skader kan vi gjøre noe med). Anonymkode: c32b4...506 3 4
tøydokka Skrevet 31. august #51 Skrevet 31. august Du kan enkelt få filleren fjernet dersom det er en hyaluronsyrebasert filler. Da sprøytes hyaluronidase inn i filleren slik at den løser seg opp. Huden vil føles litt slapp de første ukene, men så går det seg til. Har selv nettopp fjernet noe filler under øynene som var sklidd ned, og det gikk helt uproblematisk. Er det poly lactid acid eller calciumhydroxypalite så må den brytes ned av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 31. august #52 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): En hemelighet vi ikke har blitt fortalt, er at botox gjør at huden strammes som betyr at man ikke får brukt de musklene vi har på det området. For eks. i pannen. Det som skjer da botoxen legger seg utover etter en tid (et annet sted enn der man tok den) så vil musklene som da ikke har vært i bruk heller ikke være stramme og sterke. Som alle musklene vi har på kroppen, brukes de ikke mister vi dem. Og når man mister muskler blir huden mer hengete og slapp. Så det er bare en ond sirkel ved å ta disse "snarveiene" for et yngre annsikt, som etter en stund bare blir til en omvei som gjør det motsatte av hva vi ønsket.. Har selv ikke tatt noe som helst, har vurdert det når jeg var i 20 årene er 30 år nå. Takk og lov at jeg lærte dette og håper kanskje denne kommentaren hjelper noen med å ikke ta det valget.. Og husk 90% av alle rynkene vi får er fra solen. Resten er av livsstil og gener så om du allerede har fått litt rynker og hudskader, kan du gjøre veldig mye selv nå for å ikke få mer. (Får jo litt vi lever jo men unødvendig mye nye rynker og skader kan vi gjøre noe med). Anonymkode: c32b4...506 Jeg tror ikke på at 90 % er solen, tror heller 20 % fra solen og 80 % livsstil og gener. Jeg er snart 50, har kun smilerynker, og har vært mye ute i solen og sjeldent brukt solkrem. Men jeg spiser nesten ikke korn, sukker og ultraprosessert mat, drikker ikke brus eller saft, er slank og veltrent, og har gode gener. Anonymkode: 699f9...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #53 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 13.44): Jeg tok filler i rynkene som er ved munnviken, det er rundt 5 år siden. Og jeg fikk akkurat det samme som du beskriver etter ca. 1,5-2 år. Jeg har ikke gjort noe som helst med det, bare akseptert at det har blitt slik. Men nå siste året har det forsvunnet av seg selv, huden rundt munnvikene har blitt helt normal igjen. Så for min del har kroppen leget dette selv, men det tok tid. Anonymkode: 07f1b...8f3 Det er fordi filler migrer rundt til andre steder i ansiktet ditt. Det forsvinner ikke av seg selv. Det bare flytter på seg. Anonymkode: a1b66...0ba 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #54 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror ikke på at 90 % er solen, tror heller 20 % fra solen og 80 % livsstil og gener. Jeg er snart 50, har kun smilerynker, og har vært mye ute i solen og sjeldent brukt solkrem. Men jeg spiser nesten ikke korn, sukker og ultraprosessert mat, drikker ikke brus eller saft, er slank og veltrent, og har gode gener. Anonymkode: 699f9...dc8 Gener har nok noe og si. I tillegg er vi forskjellige, men; "Over 80 prosent av aldringstegnene skyldes sollyset." https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/sol/brems-rynkene-med-anti-age-solbeskyttelse/a/A461009?srsltid=AfmBOorSnLCXOPzCDkY48sa9DSVraz3AeENJq3UixAEgHZFe-nGNbncF Anonymkode: aec26...8c4
AnonymBruker Skrevet 4. september #55 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 5.11): Jeg tror ikke på at 90 % er solen, tror heller 20 % fra solen og 80 % livsstil og gener. Jeg er snart 50, har kun smilerynker, og har vært mye ute i solen og sjeldent brukt solkrem. Men jeg spiser nesten ikke korn, sukker og ultraprosessert mat, drikker ikke brus eller saft, er slank og veltrent, og har gode gener. Anonymkode: 699f9...dc8 Det stemmer at 80-90% er fra solen. Anonymkode: c32b4...506 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #56 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 17.04): Du valgte det selv. Du tok et valg, og du må stå for de valgene selv. At du lot deg påvirke, er kun din feil. Anonymkode: 7b84c...4c5 Herregud så mye feil og skyld prat! Noen blir påvirket! Man trenger ikke være spydig Anonymkode: 10c21...bfa
AnonymBruker Skrevet 8. september #57 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herregud så mye feil og skyld prat! Noen blir påvirket! Man trenger ikke være spydig Anonymkode: 10c21...bfa I tillegg til ekstremt mye markedsføring via kjendiser og influensere, så har de også lagt det fram som noe helt ufarlig, som brytes ned naturlig av kroppen. Men de visste ingenting. Og nå viser det seg at alt er løgn. Det skader vev, det kan blokkere immunsystem, det migrerer, og det brytes slettes ikke ned. Samme skjedde med silikon. Implantater som skulle være helt trygge viste seg å være kreftfremkallende. De skulle heller ikke kunne sprekke eller lekke, men det var også løgn. Anonymkode: 61b53...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #58 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): I tillegg til ekstremt mye markedsføring via kjendiser og influensere, så har de også lagt det fram som noe helt ufarlig, som brytes ned naturlig av kroppen. Men de visste ingenting. Og nå viser det seg at alt er løgn. Det skader vev, det kan blokkere immunsystem, det migrerer, og det brytes slettes ikke ned. Samme skjedde med silikon. Implantater som skulle være helt trygge viste seg å være kreftfremkallende. De skulle heller ikke kunne sprekke eller lekke, men det var også løgn. Anonymkode: 61b53...d4d Ja helt enig …!! Syntes ikke at de som retter på utseendet bare kan takke seg sjøl, da markedsføringa og media og vanlige folk i gata fremstiller det helt ufarlig. Hvem vil ikke se yngre ut og føle seg vel når de ser seg i speielen? Å hvis man får et sterkt inntrykk av at det er ufarlig så vil jo mange tenke hvorfor ikke bare gjøre det!? Anonymkode: 10c21...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå