Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opp mot valget sliter jeg med å finne et parti som passer meg. Så jeg har drodlet med et nytt parti: livskvalitetspartiet. 

Jeg har ikke komt så langt på partiprogrammet, men har løst to saker mener jeg: 

Tidsklemma: 100% og 80% er liekstilt på pensjon men ikke lønn. Dvs at om man jobber 100% har man da mulighet til å legge til side nok til å få bedre pensjon enn de som jobber 80, men man kan velge å bruke alt og da får 80 og 100 % like mye pensjon. Dette fordi 80 % arbeid går mest ut over kvinners pensjon fordi de tar livvstilsvalg for å følge opp familie. 

Ungdomskriminalitet: vi må bruke mye penger NÅ. Fordi vi har få ungdomskriminelle så det er lettere å få bukt med det nå enn senere. Det er viktig å få disse ut av gatene, men det kan ikke bli amerikanske tilstander der de blir satt sammen og bygger nettverk. De skal få tilgang på yrkesfaglig utdannkng, ebt studiespes med normalungdom. Og vi setter inn psykologer som kan hjelpe med traumebehandling.  

Tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke det med 80 og 100%. Skal de som jobber 80% få pensjonsinnskudd som om de jobbet 100%? Du veit at arbeidsgiver betaler inn pensjonen? Hvordan skal det fungere om man har to jobber? Eller har en 80% stilling og tar ekstravakter utenom hos arbeidsgiver2? 

Når det gjelder ungdomskriminalitet er det sikkert viktig med tiltak. 

Men dette var hele partiprogrammet ditt? Ingen tanker om skatt, strøm, utenriks, sykelønn, organisering av helsevesen og miljøvern? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...