AnonymBruker Skrevet 25. august #21 Skrevet 25. august Drikker knapt alkohol Anonymkode: 88167...b28 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #22 Skrevet 25. august Jeg gjør mange småting som å unngå plast til mat og drikke der jeg kan, unngå stekepanne og gryter med belegg, drikke bare vann. Men det mest virkningsfulle er nok at jeg har kuttet ut alle planter fra kostholdet mitt i hverdagen. Anonymkode: 02633...8bb 2 1
Lafamiglia Skrevet 25. august #23 Skrevet 25. august Spiser bare to måltider per dag. Utenom dette er det bare vann og kaffe, og ikke så mye som en liten cherrytomat, eller et lite blåbær, en gang. Vann og svart kaffe uten søtning er det eneste jeg har i meg utenom måltidene. Prøver å spise nøtter hver dag. Samme med proteinrik og næringsrik mat som fisk, kjøtt, egg, meieri. Er opptatt av å få i meg nok grønnsaker, men skal bli bedre på dette. Tar trappa og går når jeg kan, i stedet for heis og bil. Nesten aldri godteri, junkfood eller brus. For det gir meg ingen glede, samtidig som det jo heller ikke gjør noe bra for kroppen. Win-win. Legger meg tidlig når jeg kan. Planlegger lunsj dagen før, sånn at jeg får i meg velsmakende mat uten noe stress. Spiser mest mulig råvarer og minst mulig "produkter" som industrien har skapt. 2
Lafamiglia Skrevet 25. august #25 Skrevet 25. august Gnå skrev (30 minutter siden): Ligger i skje med hunden min 🤗 Åååååh. Garantert veldig bra for helsa! 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #26 Skrevet 25. august Ludsk skrev (På 24.8.2025 den 16.39): Hei! Jeg skal starte i ny jobb neste mandag, og den i anledning ser jeg en gyllen sjanse til å skape en bedre og sunnere hverdag. Hvilke rutiner og vaner har du i hverdagen slik at du lever godt? Er det hudpleie, noen spesiell mat, trim, boklesing? Få høre. 😊 Grønsaker til snacks og mellommåltid hver dag. Drikker kun vann, utenom litt koffein. Anonymkode: 2a5cd...c51 1
minister-mio Skrevet 25. august #27 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg gjør mange småting som å unngå plast til mat og drikke der jeg kan, unngå stekepanne og gryter med belegg, drikke bare vann. Men det mest virkningsfulle er nok at jeg har kuttet ut alle planter fra kostholdet mitt i hverdagen. Anonymkode: 02633...8bb Hva har virkningen vært? 1
LilleVy94 Skrevet 25. august #28 Skrevet 25. august Leter etter små ting å være takknemlig og glad for, og når jeg finner dem bruker jeg det øyeblikket på å puste og ta inn den gode følelsen, om bare to sekunder. Snakker fint til meg selv i speilet. Står opp uten å se på mobilen før etter jeg er ferdig med frokosten. Avstår fullstendig fra sladder og baksnakking. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #29 Skrevet 25. august Æhh. Må tenke litt. Æhh, ja. Uhm. Sunne vaner? Jo, ehm.. Jooo, jeg er fryktelig flink å stresse ned, det er jeg! Veldig opptatt av det faktisk, sånn kaffi i koppen, sette seg i godstolen og beina høgt, sparke av seg sokkene og bare "ahhh". Det er jo en knallgod og sunn vane! Anonymkode: 42e90...6a2 5
AnonymBruker Skrevet 25. august #30 Skrevet 25. august minister-mio skrev (1 time siden): Hva har virkningen vært? Fordøyelse som fungerer (IBS-d), ledd- og muskelplager har forsvunnet (inkludert gamle skader), hjernetåke har forvunnet, masse energi hele dagen, stabilt humør, høy kvalitet på søvn (trenger ca 1 time mindre søvn og våkner uthvilt og full av energi), ingen plager med menstruasjon (og jeg blør mindre og færre dager), og ikke minst: jeg har gått ned et helt menneske (65 kg) og er nå normalvektig og har holdt meg normalvektig i tre år uten å tenke på en eneste kalori eller makro. Anonymkode: 02633...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #31 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 16.48): Tre fjerdedeler av min lunsjtallerken i jobb kantina består av grønnsaker. Legger meg kl. 22 og står opp 6 hver dag hvilket betyr 8 t søvn hver natt. Anonymkode: 688ef...f56 Dette. Kjøper alltid grønnsaker å belgfrukter til lunsj i kantina. Aldri kake. Anonymkode: 4dada...268
AnonymBruker Skrevet 27. august #32 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 17.53): Drikker ikke kaffe Spiser bare ren mat Spiser bare animalsk (kjøtt, innmat, egg, meieriprodukter) Periodisk faste Passer på å få nok søvn Prøver å legge meg til samme tid hver dag Går til butikken og til jobb Anonymkode: 1382f...77c Ikke kaffe? Det er gleden og motivasjonen min til å komme meg opp om morgenen😅 neida, joda. Nyter en kopp deilig kaffe om morgenen, og noen kopper utover dagen, trener 2-3 dager i uka, prøver å sove nok og stresse mindre, har en aktiv jobb og prøver å spise sunt. Anonymkode: 97a58...d8c
Frøkenfryden Skrevet 27. august #33 Skrevet 27. august Et glass vann før morgenkaffen. Prepper mye mat til dagen etter kvelden før. Svømmer ukentlig. Trener hjemme to ganger i uka på matte. Bruker avspenningsøvelser. Spiser sunn mat. Men unner meg også litt sjokolade i mindre mengder. Jeg kan spise ferdigprodukter og sånn men tenker det er ok når man har fokus på grønt i tillegg. Spiser mye grønnsaker og litt frukt. Prøver begrense kjøttinntak til middagen, ha en del fisk og grønnsaksmiddager. Spiser ofte stavmiksa hjemmelagde supper av grønnsaker. Prøver finne glede i små hverdagsting. Legger meg ca 22 og ståe opp ca 05.00 alle dager i uka. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #34 Skrevet 27. august Faste soverutiner. Prioriterer søvn og legger meg gjerne tidlig. Sover 22-05, men legger meg tidligere dersom jeg er sliten. Roer ned nervesystemet med yoga, meditasjon, kalde dusjer, mindre skjermtid, tid i natur osv Drikker ikke alkohol og fester ikke. Sier nei til det jeg vil på privaten. Forstår at jeg lader batteriene mine ved alenetid og bryr meg ikke hva andre mener om det. Kutter ut relasjoner dersom de er "giftige" Spiser mye ren mat. Drikker ikke alkohol, ruser meg ikke, aldri junk food. Drikker stort sett vann, økologisk kaffe, urtete, kefir og vannkefir, Farris. Lager maten min selv fra bunnen av. Gjerne lokalprodusert. Trener styrke og kondisjon flere ganger i uka. Går en del turer. Leser MYE bøker. Det er sånn jeg lærer. Skiller mellom jobb og privat (det fungerer for meg). Tilbringer en del tid alene, men også med familie, venner og dyr. Anonymkode: a7440...8c7 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #35 Skrevet 30. august 🔺Røyker ikke🔺 🔺Drikker ikke alkohol🔺 Bruker solkrem med svanemerket☀️🦢 Sover mye, legger meg tidlig Spiser mye frukt og grønt🍏🍎 Er i aktivitet på jobben, er ute i frisk luft uten eksos rundt meg🚴♀️ Tar nødvendige legesjekker🦵 Drikker en del vann og spiser fiberrik mat🚰 Anonymkode: 8e3cd...159 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #36 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 16.48): Legger meg kl. 22 og står opp 6 hver dag hvilket betyr 8 t søvn hver natt. Oh you sweet summer child. Måtte du sove så godt resten av livet! 🤗 Jeg legger meg også kl 22 og står opp kl 6, men det betyr aldri 8 timers søvn. Og det er ikke på grunn av aktiviteter, men ræva søvnkvalitet, eller mange timer med stirring i taket. Anonymkode: 77c04...715 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #37 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Oh you sweet summer child. Måtte du sove så godt resten av livet! 🤗 Jeg legger meg også kl 22 og står opp kl 6, men det betyr aldri 8 timers søvn. Og det er ikke på grunn av aktiviteter, men ræva søvnkvalitet, eller mange timer med stirring i taket. Anonymkode: 77c04...715 Men prøv å legge deg litt senere da . Jeg sover ca 4,5-5 t i døgnet og er aldri trøtt i løpet av dagen. Anonymkode: 19f27...11e
AnonymBruker Skrevet 1. september #38 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 11.28): 🔺Røyker ikke🔺 🔺Drikker ikke alkohol🔺 Bruker solkrem med svanemerket☀️🦢 Sover mye, legger meg tidlig Spiser mye frukt og grønt🍏🍎 Er i aktivitet på jobben, er ute i frisk luft uten eksos rundt meg🚴♀️ Tar nødvendige legesjekker🦵 Drikker en del vann og spiser fiberrik mat🚰 Anonymkode: 8e3cd...159 Chatgpt svar 🙂 Man ser det fort når man selv bruker AI. De sunneste grepene jeg selv har gjort er å stresse ned og ikke ha dårlig samvittighet for å velge egentid foran sosiale...tidligere så jeg det som "forpliktelser", nå kaller jeg det "forslag". Ellers være aktiv i hverdagen. Selv om jeg ikke alltid har overskudd til å trene, så minne meg selv at kroppen vil ha det bra av å gå en lengre tur selv om hodet ikke har lyst. I løpet av turen vil også hodet få det bedre. Prisøkningen på mat har også tvingt på plass sunnere kosthold. Handler i bulk én gang i uken, og kjøper ikke inn godteri eller annet snacks. Så da må jeg være kreativ på det jeg har om godtesuget kommer fordi jeg ikke skal handle igjen før mandag. Så det har blitt en del smoothies eller youghurt med bær. Anonymkode: 397ae...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #39 Skrevet 1. september Drikker mye vann. Får rikelig med søvn. Lite stress. Tar flere kosttilskudd. Anonymkode: 6d107...71f
AnonymBruker Skrevet 1. september #40 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Drikker mye vann. Får rikelig med søvn. Lite stress. Tar flere kosttilskudd. Anonymkode: 6d107...71f Hvorfor trenger du kosttilskudd? Spiser du ikke sunt nok? Spis heller sunn, næringsrik mat Anonymkode: 02633...8bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå