Ludsk Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Hei! Jeg skal starte i ny jobb neste mandag, og den i anledning ser jeg en gyllen sjanse til å skape en bedre og sunnere hverdag. Hvilke rutiner og vaner har du i hverdagen slik at du lever godt? Er det hudpleie, noen spesiell mat, trim, boklesing? Få høre. 😊
AnonymBruker Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august Tre fjerdedeler av min lunsjtallerken i jobb kantina består av grønnsaker. Legger meg kl. 22 og står opp 6 hver dag hvilket betyr 8 t søvn hver natt. Anonymkode: 688ef...f56 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august Starter hver dag med 20 min på walkingpad. Det er så deilig å kickstarte kroppen, skulle gjerne brult den lengre på morgenen, men får for dårlig tid. Spiser ikke etter kl 18, noe kroppen responderer bra på med et ganske langt fastevindu. Drikker som andre mye vann. Anonymkode: ff47d...41b 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #4 Skrevet 24. august - Drikker kun vann. - går tur på 30-45min før jobb om jeg har hjemmekontor(tar litt tid å kjøre til kontoret så blir dårlig tid med tur da) - sunn frokost og lunsj(selv om det kan skeie ut med noe ekstra godt til lunsj en gang i blandt) - Gode søvn rutiner. - bevege meg i løpet av jobb dagen(tar 5-10min ca annenhver time og får beveget kroppen, kan bli veldig statisk når du sitter foran en skjerm hele dagen) Riktignok utgår dette når det er veldig travelt. Anonymkode: 5de7b...d26 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august Setter over kaffe og prepper frokost hver kveld, så det er klart til jeg står opp 0515. For å slippe å tenke/gjøre når jeg fortsatt er trøtt. Hører litt lydbok eller radio før jeg drar på trening. Hører nyhetsmorgen til frokost- og kaffekopp nr 2 etter trening før jeg tar buss til jobb😄 Anonymkode: f08ff...668 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Gjør de små tingene som å ta trapper og gå dit du kan. Det blir mye på ett år. Mobilen skal ikke opp i senga! Søvn er utrolig viktig. Skriv ned det som plager deg så blir det letter å ikke tenke på det når du legger deg, invister i en god pute, silketrekk er bra for hud og hår. Skriv handleliste og hold deg til den. Det er så lett å bare putte litt snop i kurven ellers. Anonymkode: feaa9...c77 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Drikker ikke kaffe Spiser bare ren mat Spiser bare animalsk (kjøtt, innmat, egg, meieriprodukter) Periodisk faste Passer på å få nok søvn Prøver å legge meg til samme tid hver dag Går til butikken og til jobb Anonymkode: 1382f...77c 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august Legger meg tidlig og sover helst i åtte timer. Står opp i 5-6 tiden. Tar vitaminer. Trener både kondisjon og styrke flere ganger i uka. Spiser mye proteiner og grønnsaker. Sitter lite på nett og er helt off i to timer hver dag. Faster mellom kl 18-12, drikker mye vann. Gjør det jeg skal med en gang og ikke utsetter noe. Har et ryddig og til dels rent hus hele tiden. Sier nei til det jeg ikke har lyst til å gjøre privat. Anonymkode: 8c278...702 7
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Skrevet 24. august Legger meg og står opp til samme tid, hver dag, også helger og ferier. Planlegger matuka - lunsj og middag lages fra bunnen. Gjør klar lunsj dagen før. Bruker 10 minutter hver morgen, og 10-20 minutter hver kveld, på å resette huset. Trener midt på dagen før lunsj (mye hjemmekontor). Anonymkode: 7e35c...67a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Drikker ikke kaffe Spiser bare ren mat Spiser bare animalsk (kjøtt, innmat, egg, meieriprodukter) Periodisk faste Passer på å få nok søvn Prøver å legge meg til samme tid hver dag Går til butikken og til jobb Anonymkode: 1382f...77c Zzzzzzzzzzz… Gud så kjedelig liv.. 😴 Anonymkode: e4b95...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Faster 16 timer Går mye i trapper på jobb Prøver å få nok søvn. Gotteri kun på lørdager Anonymkode: ee5fc...1b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august Jogger eller sykler til og fra jobb. Anonymkode: 3194e...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Zzzzzzzzzzz… Gud så kjedelig liv.. 😴 Anonymkode: e4b95...7c5 Ingenting smaker så godt som å være sunn og ha en høytytende kropp. Jeg er ikke villig til å ofre helsa mi for å drikke kaffe og spsie grønnsaker igjen. Anonymkode: 1382f...77c 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #14 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ingenting smaker så godt som å være sunn og ha en høytytende kropp. Jeg er ikke villig til å ofre helsa mi for å drikke kaffe og spsie grønnsaker igjen. Anonymkode: 1382f...77c Grønnsaker er jo så usunt så......🤔🫣 Anonymkode: e7dd1...9ee 8 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #15 Skrevet 24. august Tar alltid med meg vannflaske på jobb. Gjør at jeg drikker mer vann. Anonymkode: f43df...c45 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august Den rutinen jeg stort sett lykkes med, også i dårlige perioder: - Lager sunne, gode lunsjer på kvelden, slik at det bare er å ta med om morgenen. I tillegg prøver jeg å: - Drikke godt med vann. Har alltid med vannflaske på jobb. - Holde leiligheten noenlunde ryddig til enhver tid. - Gi meg selv litt egenpleie (skrubb, shave, kanskje ansiktsmaske, etc.) en gang i uka. - Spise mest mulig råvarebasert og unngå småspising mellom måltider. Godteri spises helst etter et måltid hvor jeg har spist meg god og mett. Anonymkode: 6e440...e73 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august Spiser rene råvarer Drikke ikke alkohol Går 1,5m time med hunden i skogen hver dag Passer på å få nok søvn Anonymkode: 2d6ac...411 1
Rosa Dartle Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august (endret) Har et fast klokkeslett som jeg aldri står opp senere enn (08). Går morgentur de dagene jeg har hjemmekontor. Spiser lunsj til fast tidspunkt. Spiser minimalt med prosessert mat, og så og si aldri halvfabrikata. Spiser ikke kjøtt. Har frukt liggende som jeg tar dersom det blir litt sent før vi spiser middag. Har alltid med meg vannflaske rundt for å unngå å kjøpe andre ting. På ettermiddagen har jeg mobilen liggende i veska eller på kjøkkenet, så jeg ikke bruker den rundt barna. Skrur av skjerm rundt 21, så går jeg kveldstur hver eneste kveld, uansett vær. Det tømmer hodet og roer ned og man ser mange fine kveldshimler. Ser ikke på mobilen når jeg legger meg, da blir jeg oppjaget. Leser bok i stedet hver kveld. En egenpleie-dag hver helg, hvor jeg på morgenen bruker hårkur, farger øyenbryn, skrubb, shaver. Faste kvelder for trening, og da prioriteres det foran alt, ellers blir det ikke noe av. Rydder og ordner litt hver kveld før jeg går tur, så jeg våkner til et ryddig hjem og at ting ligger klart. Hender ting sklir ut, men generelt har dette vært rutiner jeg har hatt med meg så lenge at det som regel er enkelt å komme tilbake til dem igjen. Endret 25. august av Rosa Dartle 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #20 Skrevet 25. august Prioriterer 8+ timer søvn faster 16 timer i døgnet spiser rene råvarer, holder meg langt unna mel og ultraprosessert mat drikker mye vann, drar aldri ett sted uten vannflaske tar vitaminer og mineraler trener kondisjon og styrke hører podkast og lydbøker og leser bøker innenfor bredt spekter av helse Er ikke veldig firkantet, kan ta noen glass vin en lørdag med venner, men drikker ikke fast hver helg. Samme med kaffe, en dag kan jeg drikke tre kopper, en annen dag ingen (helst mellom 9-12 på dagen). Det gjelder også kake og is. Men i det daglige så er det ingenting, eller beskjedne mengder. Prioriterer hudpleie morgen og kveld, noen dager mer enn andre Bruker Oura ring - beste verktøyet jeg noen gang har brukt for helsa Holder huset ryddig stort sett hele tiden. Alle rydder etter seg, dette gjør at vi kan slappe av bedre Er minst mulig på telefon rundt barna (brukes mest som fasttelefon i timene rundt de) Anonymkode: 5920e...84a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå