SebastianA Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Hei, første innlegg her Skal flytte for meg selv til våren, og i den anledning må kjøpe nytt dagligdags servise, samt vil jeg begynne å samle på et finere middagsservise. Behøver servise til 12 stykker, da jeg har mye venner på besøk og ikke ønsker å kjøre oppvaskmaskin konstant. Er veldig glad i typisk Nancy Meyers stil, men åpen for gode forslag. Eneste jeg ikke vil ha er servise med gullkant. Må kunne gå i oppvaskmaskin og gjerne i Mikrobølgeovn. Takker og bukker for gode tips
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Se hva Figgjo har. De tåler litt og kan fx gå rett i stekeovn. Fabrikkutsalg rett sør for Stavanger Anonymkode: 0aa17...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Unngå hype og gå for et etablert merke som aldri går ut av salg. Anonymkode: 958dd...b6b 1 2
Brunello Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Kjøp ensfarget som går til både daglig og selskap. Etter min mening er de aller fleste såkalte «pen-serviser» alt annet enn pene. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Kjøp 1 sett du liker. Man trenger ikke «finservise» Anonymkode: c0041...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Jeg liker IKEA sine "Upplaga". Veldig lett å style til både hverdags og fest. Høyst rimelige også uten å være helt plain. upplaga-tallerken-hvit__0747075_pe744408_s5.avifAnonymkode: 1a8c0...a1e 1
Alice123 Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Se hva Figgjo har. De tåler litt og kan fx gå rett i stekeovn. Fabrikkutsalg rett sør for Stavanger Anonymkode: 0aa17...4c4 Støtter! Servise som går i stekeovn er helt genialt! Iittala har også ildfast servise 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Sorry, klæbba med bildet. Her er bilde av Upplaga. Anonymkode: 1a8c0...a1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august Kommer helt an på hva du liker. Noen vil ha fra ikea, noen ønsker seg rosendahl grand cru, selv ønsker jeg meg porsgrund maxistrå for jeg er lei av ensfarget. Anonymkode: 5ccc9...2f5 1
Sandie Skrevet 27. august #11 Skrevet 27. august Vi har disse to: https://www.royalcopenhagen.com/en-us/collections/all-collections/white-fluted#aq=%40categories %3D%3D ("white_fluted") OR %40collectioncode %3D%3D ("WHITE FLUTED")&numberOfResults=28 https://www.royalcopenhagen.com/en-us/collections/all-collections/blue-fluted-mega#aq=%40categories %3D%3D ("blue_fluted_mega") OR %40collectioncode %3D%3D ("BLUE FLUTED MEGA")&numberOfResults=20 Bruker det hvite til hverdags og mikser med det blå til finere anledninger. De matcher veldig fint. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Skrevet 27. august Jeg syns Rörstrand Swedish Grace er veldig fint (og bruker det til hverdags også 😊) Anonymkode: b2bb2...4ef 6
SebastianA Skrevet 27. august Forfatter #13 Skrevet 27. august Tusen takk for gode tips! Da har jeg blitt litt klokere til hvilket servise jeg vil kjøpe til hverdags, og hvilket finere jeg vil samle på til finservise. TS 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august Noen flere tidløse hvite: Pillivuyt «Plissé» Wedgewood «Edme» Sophie Conran «Portmeiron» Greengate «Everyday Alice» Porsgrund Porselen «Spire» Anonymkode: d5a28...b92 1
Hanne67 Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Jeg synes det er kjedelig med hvite serviser, så min favoritt må nok være Lecreuset i fargen cerise. Forøvrig synes jeg Jordbæreng fra Porsgrund er fint. 🍓 1
Daisy-love Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 21.46): Jeg syns Rörstrand Swedish Grace er veldig fint (og bruker det til hverdags også 😊) Anonymkode: b2bb2...4ef Enig i dette. Det er kjempefint. Jeg synes også Nova har flere fine, men de er gjerne litt mer feminine, og jeg har ikke sjekket kvaliteten på de. Poppy og Abby synes jeg er fine, men igjen de er litt feminine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå