AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3
AnonymBruker Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august Selvfølgelig ikke ideelt med dårlige familieforhold, men virker som hun har god grunn, og har tatt en klok og riktig avgjørelse. Det burde ikke telle negativt. Anonymkode: ad3b8...2eb 14 4
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 Jeg tror hun bør gå videre og finne noen som ikke er så opphengt i perfekte familieforhold at han ikke evnet å forstå hva som skjer her. Hun forklarte deg meget nøye hva som var grunnen og at hun valgte barna sine, det var nok ikke et lett valg og krever stor styrke, noe du ikke forstår så dump denne jenta og gå videre. Anonymkode: 74b0a...a72 15 5
AnonymBruker Skrevet 24. august #4 Skrevet 24. august Nei, det er ikke et rødt flagg Anonymkode: 19524...1c3 11
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 Å kutte ut foreldre, særlig mor, går som en farsott for tida, blant unge kvinner. Var en lengre artikkelserie i Morgenbladet om fenomenet i fjor sommer, og det ble gitt ut ei bok i Danmark om det samme. Fenomenet er til dels YouTube-drevet og har oppstått i forlengelsen av all hobbydiagnostiseringen av andre mennesker rundt en som narsisisster. Trenden startet i USA, som det meste annet. At hun har kuttet ut mor kan være bare en greie som går over. Alle sånne trender legger seg etter hvert. Anonymkode: 7050b...0aa 3
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Ikke rødt flagg. Mange grunner til at det beste er å kutte kontakten med sine foreldre. Anonymkode: 2da33...d14 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Det hadde gått fint for meg (M34). Hadde jo ønsket en slags forklaring/historikk på det, for å forstå det hele, men det er klart det finnes ræva foreldre der ute som gjør seg fortjent til å ikke få ta del i sine barns liv. Både små barn og voksne barn. Selv er jeg så heldig at jeg har veldig snille og gode foreldre jeg skal stille opp for når enn de trenger det, og som jeg med glede besøker ofte, og problematikken er fremmed for meg. Jeg skjønner samtidig godt at det ikke er sånn for alle. Anonymkode: f3c10...507 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 ?🤷♀️ Skjønner ikke problemet. Jeg kuttet ut begge mine skyhøye narsistiske foreldre uten noen emosjonell omsorg for meg. Min kjæreste støtter meg 100%. Det fineste han sier til meg er at "du trenger ikke dem" Du har meg og barna våre,de gode menneskene som løfter deg opp❤️ Slik skal en god kjæreste være. Se DEG. Husk: Og da trenger du ikke slikt i livet ditt! Anonymkode: 00341...e9f 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 Hva skal jeg tenke? Har selv kuttet ut foreldre, narsistiske alkholikere, voldelig og psykisk ustabil som har ødelagt hele oppveksten og jeg sliter den dag idag, barns skal ha det trygt og godt og IKKE noe sånt! Så nei jeg hadde absolimutt ikke tenkt over det! Anonymkode: 74acb...705 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august Det var en dealbreaker for meg at mannen ikke hadde harmoniske og oppegående foreldre, som hadde det godt sammen. Man blir likere og likere sine foreldre med alderen. Anonymkode: a5499...964
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Mannen min har ingen kontakt med sin mor. Men det er jo ikke rart når moren stakk fra han 1 år gammel, havnet i fosterhjem. Faren død. Han har aldri tilgitt henne for han fikk en veldig rotløs barndom. Hun kontakter han av og til, men aldri besøk eller noe. Kun bursdags meldinger på FB. Ingen dealbraker for meg. Folk har forskjellige liv og livet hans før meg kan jeg ikke gjøre noe med. Vi har heldigvis god kontakt med mine foreldre/hans svigerforeldre Anonymkode: 872b4...f0e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august Ville Tenkt at vedkommende nok har en god grunn til å ta et så alvorlig valg. Anonymkode: 60c65...75f 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 Jeg tenker at dette er blitt gjort med god grunn. Om det er et rødt flagg er opp til hva du tenker om saken. Anonymkode: 8ff23...b25 4
BareMay Skrevet 24. august #14 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge 36, hun sier hun måtte kutte ut sin mor da hun fikk barn. Forklarte at mor alltid har behandlet henne dårlig, de har alltid hatt en dårlig forhold, og da hun fikk barn var det lettere å sette grenser for dem og seg selv. Har også møtt hennes bestevenninne som bekrefter at hennes mor har narsissistiske trekk og alltid behandlet daten dårlig med flere grove hendelser. Bør det være ett rødt flagg likevel, at hun har kuttet henne helt ut? Har aldri hørt om noen som kutter ut foreldre Anonymkode: 5e9b8...aa3 Har barna greit forhold til far og hans familie? Hvordan snakker hun om dem?
BareMay Skrevet 24. august #15 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Å kutte ut foreldre, særlig mor, går som en farsott for tida, blant unge kvinner. Var en lengre artikkelserie i Morgenbladet om fenomenet i fjor sommer, og det ble gitt ut ei bok i Danmark om det samme. Fenomenet er til dels YouTube-drevet og har oppstått i forlengelsen av all hobbydiagnostiseringen av andre mennesker rundt en som narsisisster. Trenden startet i USA, som det meste annet. At hun har kuttet ut mor kan være bare en greie som går over. Alle sånne trender legger seg etter hvert. Anonymkode: 7050b...0aa Enig. Men det er også reelt for mange.
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august Ikke rødt flagg. Nesten "rarere" at du ikke har hørt om/kjenner noen som ikke har kontakt med sine foreldre eller sine barn. Det er mange giftige familieforhold der ute. Anonymkode: c4f43...a9b 5
AnonymBruker Skrevet 24. august #17 Skrevet 24. august Man arver jo genmaterialet fra sine foreldre så jeg ville vel tenkt meg om hvis mor er så fæl at det er umulig å ha et minimum av kontakt. Neste generasjon lærer jo også at dette (kontaktkutt) er en mulighet hvis man ikke går overens. Anonymkode: f2c35...859
BareMay Skrevet 24. august #18 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mannen min har ingen kontakt med sin mor. Men det er jo ikke rart når moren stakk fra han 1 år gammel, havnet i fosterhjem. Faren død. Han har aldri tilgitt henne for han fikk en veldig rotløs barndom. Hun kontakter han av og til, men aldri besøk eller noe. Kun bursdags meldinger på FB. Ingen dealbraker for meg. Folk har forskjellige liv og livet hans før meg kan jeg ikke gjøre noe med. Vi har heldigvis god kontakt med mine foreldre/hans svigerforeldre Anonymkode: 872b4...f0e Kanskje mor skjønte at hun ikke klarte å ta vare på barnet alene. Da er det modig å be om hjelp fra barnevernet. Hadde hun samvær? Hvis ikke skulle han heller blitt adoptert for å sikre stabilitet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #19 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det var en dealbreaker for meg at mannen ikke hadde harmoniske og oppegående foreldre, som hadde det godt sammen. Man blir likere og likere sine foreldre med alderen. Anonymkode: a5499...964 Bare hvis man ikke har selvinnsikt og ønsker å jobbe med seg selv. Du er dømmende og sneversynt. Anonymkode: 74b0a...a72 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #20 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man arver jo genmaterialet fra sine foreldre så jeg ville vel tenkt meg om hvis mor er så fæl at det er umulig å ha et minimum av kontakt. Neste generasjon lærer jo også at dette (kontaktkutt) er en mulighet hvis man ikke går overens. Anonymkode: f2c35...859 Psykiske utfordring kan være arvelig ja, men den kjeden er fullt mulig å bryte. Anonymkode: 8ff23...b25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå