Gå til innhold

Er det mulig å se ut som et beinrangel med en BMI på 22-23?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhørte en kommentar her om dagen fra en dame som mente at da hun veide mellom 61 og 64 kilo så hun ut som et beinrangel og ikke så frisk ut. Er det virkelig mulig med en såpass sunn BMI? Hun mente at kroppen hennes trivdes best med 10 kg mer og da hadde hun bikket overvekt. Det utgjør neppe noen fare når man er ganske nærme normalvektgrensen i utgangspunktet, men det virker litt spesielt å hevde at man ser ut som et beinrangel med bmi på 22 og 23?

Anonymkode: f1a5e...c8d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 22 i bmi, ser ikke ut som ett beinrangel, har litt ekstra her og der men bruker S. 

Er 162 høy da. Hvor høy er hun?

Anonymkode: 10f95...794

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

er 58kg

Anonymkode: 10f95...794

Skrevet

Jeg har hørt og lest det samme..jeg tror man ser seg blind på egen vekt rett og slett? 
Det er klart at kroppen og ansiktet endrer fasong når man går ned i vekt - og denne endringen er kanskje vanskelig å omstille seg til når man har vært overvektig i mange år? 

Nei, man ser ikke ut som et beinrangel med en BMI på 22-23..da har man faktisk litt å gå på..

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er 178 og når jeg veide 70kg fikk jeg en del kommentarer på at jeg så veldig tynn ut. Jeg har ganske store hofter.
Men jeg var nok ikke et beinrangel. Ser best ut på ca 75kg med litt muskler og ikke høy fettprosent.

Anonymkode: 74f00...c84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg. Jeg var veldig tynn med BMI på 21, sånn at kjæresten sier jeg var "var skinn og bein." Jeg kler godt en BMI på 24-25, men ser ikke egentlig overvektig ut med 26-27 heller. 

Er høy og bredskuldret kvinne. 

Anonymkode: 27695...24a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

22-23 skal det godt gjøres å se ut som beinrangel. Med den bmi’en er man oftest ganske muskuløs hvis man også er meget lav på fett. Ellers har man noe ekstra her og der, dog ikke mye.

Rundt 20 er jeg mer enig, det er absolutt ikke en BMI som passer alle, noen blir for tynne. Jeg er 170 høy, og bilder av meg når jeg var 58 kilo ser absolutt ikke bra ut… beinrangel var jeg ikke, hadde rompe og lår. Men ribben, krageben og hoftebein osv var veldig synlige og ansiktet ble for dratt og magert. Jeg ser best ut med bmi rundt 24. Men da er jeg langt unna beinrangel.

Anonymkode: 58ce9...3a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å ligge på den lavere delen av BMI (fra 20 og ned mot 18,5) er å være nær undervekt så det sier seg vel selv at man da ser ut deretter? 

Anonymkode: 572d9...1d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel tenkes å ha lav fett% eller deler av kroppen som blir spinklere fortere enn andre. Jeg tåler ikke å se mine egne ribbein, men da må jeg leve med noen kilo ekstra på rumpa.

Anonymkode: bd5e2...ed1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Overhørte en kommentar her om dagen fra en dame som mente at da hun veide mellom 61 og 64 kilo så hun ut som et beinrangel og ikke så frisk ut. Er det virkelig mulig med en såpass sunn BMI? Hun mente at kroppen hennes trivdes best med 10 kg mer og da hadde hun bikket overvekt. Det utgjør neppe noen fare når man er ganske nærme normalvektgrensen i utgangspunktet, men det virker litt spesielt å hevde at man ser ut som et beinrangel med bmi på 22 og 23?

Ja. Jeg må ligge på helst 65 til 70 kg. 

Oppdaget hvor tynn jeg var på 70 kg, da min svigerdatter som er veldig tynn og veier  nesten 50kg, ikke fikk på seg ola buksa mi.

En annen dame som er på cm like høy som meg, veide 54kg. På meg syntes ribbein ol mer selv om jeg var over 60 kg. Men min beinbygning  er ca dobbel så grov som hennes. Så hvis jeg skal ligge på bmi, så får  innhulede kinn og øyne og blir sort rundt øynene.  Etter bmi skal jeg egentlig  veie 56 eller 58. Det er alt for lite og ikke sunt. Og jeg ser skikkelig stygg og mager  ut. 

Så ja, jeg var et beinrangel når jeg veide  62. Begynte å bli bedre på 65, trives og ser best ut på ca 70. Nå er jeg 15kg over der igjen,  som er litt for mye

Anonymkode: 5d3d3...8e1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 172 og da jeg veide 73-74 kg fikk jeg høre at jeg begynte å se sykelig ut, jeg tror det har mye å gjøre med hva slags kroppstype man har. Nå veier jeg 79 kg og har fått kommentarer om at jeg ikke burde gå mer ned i vekt. 

Anonymkode: b8d53...5d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man ser ikke ut som et beinrangel med den BMIen. Jeg trives med akkurat den BMIen, selv om jeg sjelden vet hvor mye jeg veier. Jeg er trent og liker å ha muskler. 

Jeg bruker XS og i det siste har disse størrelsene vært for små. Jeg er lav i tillegg. 

Anonymkode: 04db4...b73

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 172 og da jeg veide 73-74 kg fikk jeg høre at jeg begynte å se sykelig ut, jeg tror det har mye å gjøre med hva slags kroppstype man har. Nå veier jeg 79 kg og har fått kommentarer om at jeg ikke burde gå mer ned i vekt. 

Dette høres jo helt sykt ut. Jeg er 175 og ligger mellom 58-60 kilo, gjort det hele livet. Jeg ser absolutt ikke beinrangel ut. Jeg har pupper og rumpe, og magen min er ikke helt flat heller. 

Anonymkode: 70fd4...3b9

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror også det har mye å si hvilke tid vi lever i..nå er man jo sykelig tynn om man er normalvektig..og det er vel fordi 70-80% av samfunnet er overvektig. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette høres jo helt sykt ut. Jeg er 175 og ligger mellom 58-60 kilo, gjort det hele livet. Jeg ser absolutt ikke beinrangel ut. Jeg har pupper og rumpe, og magen min er ikke helt flat heller. 

Jeg er 174 og 58-59 kg og får høre ganske ofte av middelaldrende lubne/overvektige kvinner at jeg er for tynn og må spise. Regner meg ut til at jeg har normal bmi. Har verken pupper, hofter eller rompe men får det ikke hvis jeg legger på meg heller. Har veid 69 kg på det meste, en periode jeg var deprimert. Det legger seg bare rundt magen. Så kroppstype har mye å si.

Det du siterer høres spesielt ut ja. Tror ikke folk har så stor forskjell på benbygning at noen kan ha det dobbelte av andre?

Trodde at skjelettet vårt er ganske likt og at det som er ulikt, er fett og muskler? Jeg har veldig lite muskler og burde nok trene.

Anonymkode: d5132...bb8

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Folk blir bekymret for meg når jeg havner på en bmi på 22 fordi bein begynner å stikke ut. Trives best med bittelitt mer, sånn akkurat under grensa mot overvekt.

Anonymkode: 20796...efc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Jeg tror også det har mye å si hvilke tid vi lever i..nå er man jo sykelig tynn om man er normalvektig..og det er vel fordi 70-80% av samfunnet er overvektig. 

Det er klart, men med vekten jeg har nå har jeg likevel synlige ribbein og kragebeinene min er også veldig fremtredende, jeg blir også veldig lett innhult i ansiktet når jeg er nede på 73-74 kg. Det er ikke bare en flat mage som indikerer om man ser ut som et beinrangel. BMI er en idiotisk matteformel (skapt av en matematiker, ikke lege) som ikke sier noe som helst om fordelingen av kroppsfett eller muskelmasse. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det kommer jo an på så mye. Jeg trener en del, så legger alt fett seg på rumpe og lår. Så har jeg bmi på 21, så er jeg for tynn på overkroppen. Mens jeg fortsatt har en god del fett på underkroppen. Så jeg trives best med bmi rundt 23-24. 

Anonymkode: b37e2...488

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 174 og 58-59 kg og får høre ganske ofte av middelaldrende lubne/overvektige kvinner at jeg er for tynn og må spise. Regner meg ut til at jeg har normal bmi. Har verken pupper, hofter eller rompe men får det ikke hvis jeg legger på meg heller. Har veid 69 kg på det meste, en periode jeg var deprimert. Det legger seg bare rundt magen. Så kroppstype har mye å si.

Det du siterer høres spesielt ut ja. Tror ikke folk har så stor forskjell på benbygning at noen kan ha det dobbelte av andre?

Trodde at skjelettet vårt er ganske likt og at det som er ulikt, er fett og muskler? Jeg har veldig lite muskler og burde nok trene.

Anonymkode: d5132...bb8

Jeg er ikke helt uenig, allikevel er det jo en markant forskjell på de som er veldig ‘spe bygd’/petit og de som er mer ‘røslig’. Jeg er sistnevnte og kan helt fint se nærmest underernært ut ved normalvekt i forhold til min høyde, da stikker hoftene og ribbeina ut når jeg har stram genser, ikke spesielt pent, allikevel er jeg da samtidig en str 38, altså en helt normal størrelse, men pent er det ikke. 

Anonymkode: af632...32a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, høres sikkert sykt ut. Du er formfull på 58-60 kg, jeg har flat rumpe og smale hofter når jeg veier 79kg 🤷‍♀️ 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...