Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger som regel og scroller på mobilen en time eller to før jeg sovner (jeg vet at det ikke er bra), men det som er frustrerende er at apple watch ofte registrerer dette som søvn (eller en kombinasjon av våkentid, kjernesøvn og rem-søvn). Denne tiden tas med i den totale søvntiden jeg får på morgenen.

Er det flere som opplever dette med apple watch? Det har vært et problem de 7 månedene jeg har hatt klokken. Den er alltid oppdatert til nyeste versjon.  

Anonymkode: 94e6f...c30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden den baserer registreringer på at du er i ro, pusten din og hjerterytmen din samt at kroppstemperaturen din ikke reguleres på samme måte under dynen osv på samme måte som andre smartklokker gjør er vel det helt normalt? De fleste som er opptatt av å få "riktig" søvnregistrering ligger ikke og scroller i senga.. 

Anonymkode: 40921...42a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Siden den baserer registreringer på at du er i ro, pusten din og hjerterytmen din samt at kroppstemperaturen din ikke reguleres på samme måte under dynen osv på samme måte som andre smartklokker gjør er vel det helt normalt? De fleste som er opptatt av å få "riktig" søvnregistrering ligger ikke og scroller i senga.. 

Anonymkode: 40921...42a

Ok! Det gir mening, så klart. Da antar jeg at folk som ligger og leser i sengen også får dette registrert som søvn.

Alternativet til scrolling er nettopp lesing, eller ligge med øynene lukket en god time før søvnen inntreffer. Jeg er ikke så heldig at jeg sovner idet hodet treffer puta. 

Anonymkode: 94e6f...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Garmin da, men den registrerte REM søvn på meg mens jeg satt på do og scrollet på mobilen 😆

Klokkene bruker en kombinasjon av algoritme, tid på døgnet og dine målinger (puls, bevegelse osv.). Så hvis du vil ha skikkelig trackting av søvnen din bør du investere i mer nøyaktig utstyr.

Anonymkode: ffcad...e3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...