Gjest Gjest_AlmaCity_* Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Hei! Har i noen år nå tenkt en del på å starte med et eget magasin. Jeg har målgruppe, tema og en del innhold klart, men hvor realistisk er det å få gjennomført noe sånt? Er det noen som vet hvordan man går frem?
Fat Sally Lee Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Høres veldig interessant ut! Hva med å ta kontakt med et av bladforlagene og høre om de er interesserte i ideen din? Hjemmet Mortensen og Bonnier Media er de to største forlagene. Jeg synes rett og slett du skal avtale et møte med dem! Hva slegs blad er det snakk om da? Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Vær forberedt på tøffe tak... Samboeren til en venninne av meg driver et blad, og selv om det går bedre nå er det fortsatt mye hard jobbing og lite inntjening
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Hvis du vet mye om målgruppe og hva bladet skal handle om er det lurt å sette igang med noen markedsundersøkelser for å få et bilde av hvor stort markedet er. Du kan trolig får mange råd om dette og drift forøvrig av forlagene som andre her nevner.
Gjest Gjest_AlmaCity_* Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Vi har utrolig mange magasiner å velge mellom, og det er vanskelig å hevde seg blant de. Alikevel har jeg som er svært leseglad ikke funnet helt mitt yndlingsblad. Jeg føler så mye mangler, og sitter hele tiden og tenker på ting som kunne vært intr. Veldig mange blar raskt forbi alle sidene med modeller i steindyre klær. Ja, det er glossy og godt å drømme seg bort. Men jeg føler tiden er moden for mer jordnære magasiner. Det skal være et kvinnemagasin, men ikke at den dullete sminketypen. Heller ikke husmorblad med strikkeoppskrifter. Det skal være en krysning mellom KK og NyTid på en måte. Det skal være samfunnskritisk og morsomt på samme tid. Nye løsninger rett og slett. Jeg har som sagt veldig mange ideer, og kommer til å ta kontakt med ett av forlagene ja. Men skulle gjerne visst hva de trenger fra meg. Jeg har ideene i hodet, men bør kanskje lage et produkt for å vise frem? Men god layout og gode reportasjer? Eller er dette noe som de kan være behjelpelige med om de liker ideene?
Polluela Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Et sånt blad savner iallfall jeg veldig! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #7 Skrevet 26. mars 2006 Hvis du har mulighet bør du sikkert prøve å vise fram et produkt/et del av et produkt. Det er fint å vise at man har oversikt nok til å kunne gjennomføre ideen. Kjøp inn/hent inn noen artikler og reportasjer fra folk du vil knytte til deg, f eks, og få noen til å lage en layout på deler av bladet. Jeg tviler på om du trenger å lage et helt blad før du viser det fram, men jo mer struktur du kan vise til jo bedre vil jeg tro det er. Bare du samtidig viser at du er litt åpen for innspill også.
Frøken Pus Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Så tøft. Dette hørtes veldig spennende ut. Har du noe egenkapital å satse da? Kan være lurt å sjekke http://www.spor-oss.no/ for tips om å etablere bedrift. Tror ikke forlagene kjøper kun en idè. Dess bedre forarbeid du gjør jo mer vil du skille deg ut fra andre med liknende planer.
hotoil Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Tenker å starte et magasin som jeg savner. Det handler om Skandinaver som eier bolig i utlandet. Det vil bli om kjøpsprosesser i forskjellige land, intervjuer av personer/familier, interiør og natur... Samt litt om hvordan jeg har det som eier av hus i utlandet... og mye mer :-) Er nå på utkikk etter sponsor, og har noen i gjære..
Ferdigstudent Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Det kan muligens være bedre å starte en nettavis eller blogg. Det er mye mindre kapitalintensivt og mye enklere å få igang, så det er mindre risiko. Samtidig er den mer tilgjengelig for kundene, det er lavere terskel for å klikke seg inn på en nettside enn å kjøpe et magasin. Distribusjonen av magasinet kan også bli ett problem, hvem skal selge magasinet for deg? Det blir også mange mellomledd som skal ha sin del av inntjeningen. På nettsiden kan du ha noe gratis innhold og annet innhold som krever et abonnement du betaler for. Dersom nettsiden/bloggen blir en suksess, kan du vurdere om det er lønnsomt å starte med ett fysisk magasin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå