Gå til innhold

Er kvinnens inntekt av betydning for deg? (insp. av Tidl. tråd)  

51 stemmer

1. 1. Jeg foretrekker en kvinne som:

• Har jobb, men samme hvor høy lønn
      26
    • Har inntekt, men kan godt være ufør etc.
      13
    • Tjener over snittet
      6
    • Tjener over 1,5 mill
      1
    • Jo rikere jo bedre
      2
    • Jeg foretrekker lavtlønnene kvinner
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er kvinnens inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke viktig, men om alt annet er likt er det jo bare praktisk at den er så høy som mulig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har nesten ingen betydning for om jeg skulle bli interessert i eller sammen med ei dame.

Men, om vi bodde sammen kunne det nok blitt et irritasjonsmoment etterhvert om jeg bidro masse og hun lite. Men hadde nok levd med det.

Anonymkode: 25633...ed1

Skrevet

Ingen betydning hvis man kan leve et greit liv av penga. Er andre ting som er viktigere, som sex lyst, hobbier etc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange konservative menn ikke ønsker at kvinnen skal tjene mer enn de. De ønsker kanskje ikke en karrierekvinne uansett?

Anonymkode: 33a5d...914

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har inntrykk av at mange konservative menn ikke ønsker at kvinnen skal tjene mer enn de. De ønsker kanskje ikke en karrierekvinne uansett?

Godt mulig. Jeg er liberal så det holder, så sånn sett stemmer teorien bra ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Har en del å si, lønn gjenspeiler jo langt på vei hvor smart, ambisiøs og arbeidssom du er.

Anonymkode: 3c633...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppfatter meg som konservativ, og kunne gjerne tenkt meg en kvinne som tjener mer enn meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hva kona har i årslønn. Men jeg vet selvfølgelig omtrentlig da hun jobber i en tariffregulert bransje.

For ordens skyld. Hun vet heller ikke min årslønn utover omtrentlig. Kan ikke huske sist vi snakket om lønninger/inntekt konkret. Sikkert 15+ år siden.

Vi har liksom ingen ting i livet som har krevd noen større økonomiske krumspring hvor lønn/inntekt har vært aktuelt tema. Alle våre utgifter humper og går mer eller mindre på automatikk.

Anonymkode: 6e00d...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en del å si, lønn gjenspeiler jo langt på vei hvor smart, ambisiøs og arbeidssom du er.

Interessant vinkling.

Implisitt er da din påstand at man ikke er hverken arbeidsom eller ambisiøs om man ikke jobber i et høytlønnsyrke. 

Dette gjenspeiler på ingen måte min virkelighetsoppfatning. 

Anonymkode: 6e00d...f17

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt uten betydning - virkelig 100%. Kan også være ufør, da er det heller eventuelle begrensninger på livet (av selve sykdommen) enn økonomi som kan medføre betenkeligheter hos meg ved valg av partner. 

Det er derimot viktig for meg at hun har litt kontroll på den økonomien hun har og at ting er stabilt og forutsigbart. Hun må ha kontroll på det hun har og ikke har og være ansvarlig. Dårlig kontroll på økonomi er en kilde til altfor mye usikkerhet hos meg. Så har jeg økonomi nok, og beskjedne nok behov, til at det er helt uvesentlig for meg hva hun tjener. 

Anonymkode: ccbe8...dbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Meowe skrev (1 time siden):

Hvor viktig er kvinnens inntekt?

Viktig. Jeg skal ikke være pappaen hennes.

Anonymkode: c0783...782

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker lavtlønnede kvinner. De er enklere å imponere.

Anonymkode: d8478...1cc

AnonymBruker
Skrevet

det mangler ett svar: hun kan forsørge seg selv og bidra sin del.. 

Anonymkode: 3df4a...9fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun må ha en jobb, men der stopper også min kravliste. Om man ikke har luksusvaner spiller ikke lønn noen særlig rolle. Nå har jo relativt mange kvinner det, men det har de fleste vett til å betale for selv. Jeg ser etter et menneske jeg trives sammen med, ikke å bygge et overfladisk slott med.

Anonymkode: ee940...547

AnonymBruker
Skrevet

Uviktig. Kvinner som har valgt yrke/utdanning på grunn av status (MD og juss. spesielt) er uinteressante. Joda, ikke alle velger disse utdanningene grunnet status, men mitt inntrykk er at de fleste gjør det. 

Anonymkode: 44025...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Inntekt trenger ikke å si alt, vi har lavlønnete som greier å investere til stor formue, og vi har høytlønna som ikke vet hva kreditt og renter er og havner på luksusfellen. Svaret er at inntekt er irrelevant, det som er av betydning er om hun har økonomisk sans og tar vare på seg selv. 

Anonymkode: d9709...563

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Inntekt trenger ikke å si alt, vi har lavlønnete som greier å investere til stor formue, og vi har høytlønna som ikke vet hva kreditt og renter er og havner på luksusfellen. Svaret er at inntekt er irrelevant, det som er av betydning er om hun har økonomisk sans og tar vare på seg selv. 

Anonymkode: d9709...563

Inntekt i alle former er nok hensikten med HI. Det er også vesentlig vanskeligere å investere seg til formue med lav lønn i utgangspunktet.

Økonomisk orden er superviktig, at hun har jobb, og klarer seg selv. Jeg ville nok vært betenkt dersom jeg datet ei som er lavtlønt, de som er blant de 10 % med lavest lønn fordi jeg frykter det kunne begrense hva vi kunne gjøre sammen. Dvs det betyr at jeg må betale for f.eks. reiser. Jeg har OK lønn, men det måtte nødvendigvis ha blitt færre opplevelser hvis jeg skal dekke slikt alene for begge. Når det er sagt, hennes inntekt er langt ned på prioriteringslisten. Men økonomisk rot orker jeg ikke.

Anonymkode: f32ea...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg oppfatter meg som konservativ, og kunne gjerne tenkt meg en kvinne som tjener mer enn meg.

Hvordan er du som konservativ da hvis du distanserer deg fra de tradisjonelle kjønnsrollene?

Anonymkode: 8cd1f...00a

• Liker 1
Skrevet

Ideelt sett, rundt det samme som min inntekt, det minimerer sjansen for konflikt eller uenigheten om investeringer og kostnadsfordeling. Nå skal imidlertid kona bytte jobb og kommer til å tjene langt mer enn meg, men satser på at det går bra likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...