Gå til innhold

Slipper du ut katten med en gang den begynner å mase om morgenen, eller må den vente til du er klar for å gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte slipper jeg ut katten med en gang den begynner å mase om å få komme ut, selv om det betyr at jeg må ta på morgenkåpe og løpe ned tre etasjer.

Andre ganger får han beskjed om å vente, hvis jeg vet at jeg skal ut døren i løpet av 20 til 40 minutter, men jeg får dårlig samvittighet av at han da på en måte gir opp å mase og legger seg igjen.

Hva gjør dere?

Anonymkode: c46fd...adb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har innedo ville jeg sluppet den ut med en gang, den må få tisse. Katter kan lett få urinveisinfeksjon hvis de må holde seg lenge. 
Da jeg hadde katt (den er død nå), pleide jeg å slippe den ut med en gang, men den begynte som regel ikke å mase før jeg var godt i gang med dagen. Den likte å ligge og kose på morgenen. Jeg bodde slik at jeg ikke trengte å gå flere etasjer for å slippe den ut. 

Anonymkode: d047d...e56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke har innedo ville jeg sluppet den ut med en gang, den må få tisse. Katter kan lett få urinveisinfeksjon hvis de må holde seg lenge. 
Da jeg hadde katt (den er død nå), pleide jeg å slippe den ut med en gang, men den begynte som regel ikke å mase før jeg var godt i gang med dagen. Den likte å ligge og kose på morgenen. Jeg bodde slik at jeg ikke trengte å gå flere etasjer for å slippe den ut. 

Han har 2 dokasser inne.

Noen ganger ber jeg han gå på do, og da gjør han det og legge seg etterpå, mens andre ganger maser han hele tiden og da er det nok fordi han bare vil ut

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Min går riktignok ikke ut, men han får det han maser etter (som regel våtfôr) til samme tidspunkt i morgenrutinen hver dag. 

I og med at han legger seg igjen når han får beskjed om å vente, tipper jeg for det første at ikke er bråhast med å gå ut og for det andre at han er fullt klar over at han får gå ut om en halvtimes tid når du skal gå.

Anonymkode: 9cfe9...ea5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har 2 dokasser inne.

Noen ganger ber jeg han gå på do, og da gjør han det og legge seg etterpå, mens andre ganger maser han hele tiden og da er det nok fordi han bare vil ut

Ts

Ja, da er det nok livet ute han er gira på - alle luktene, spise gress, andre katter, fuglelivet, gnagere, osv 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slipper den ut med en gang. 

Anonymkode: cdb1d...2b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er ikke ute når jeg ikke er hjemme så de slipper ikke ut før på ettermiddagen. Men de er ikke så glade i å være mye ute og maser heller aldri på morgenen

Anonymkode: f93dd...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...