Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tidlig i svangerskapet (5+3), og for noen dager siden ble jeg skikkelig forkjøla. Jeg har ikke første legetime før om noen dager, og jordmor om noen uker. Så jeg er litt lost i all googlinga enn så lenge…

Jeg vet ikke om det er influensa, korona eller simpelthen en vanlig forkjølelse. Jeg har hatt lav feber (37,2 målt i øret - så da skal man lev legge på litt?).

Bør jeg være bekymra og hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man gjør ingenting. Det går helt fint å være syk

Anonymkode: 35d93...a40

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du bekymra? 

Anonymkode: 69708...23d

• Liker 4
Skrevet

Du kan være gravid og være syk. Bare ta det med ro. Ingen som kan gjøre noe om du e forkjølet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis ingenting å bekymre seg over. Jeg har også vært syk og hatt feber i løpet av svangerskapet, og det påvirker ikke babyen. 

Anonymkode: 5bb07...4ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å overtenk. Ingenting å bekymre deg over

Anonymkode: 03a83...056

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare oppfør deg som du vanligvis gjør når du er forkjølet. Følg kostholdsveiledningen i forhold til graviditet. Pass på å få i deg nok væske

Anonymkode: 5fb92...4ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er GBS virus så går det bra! Herregud dere over, skjerp dere. Dette er ett forum det må være lov å spørre om alt mulig. Det er ikke alle som er utlærte i alt opp og ned, noen her er unge. Slutt å vær så dømmende. Er det mulig. 

Anonymkode: f379c...c0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får mer feber bør man vel ta paracet/febernedsettende? Siden man helst ikke skal ha feber i 1.trimester? Få i deg masse c-vitamin, omega 3 og d-vitamin (innenfor grensene) uansett.

Anonymkode: 1137c...05b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg og har akkurat vært syk med magevirus. Har de samme tankene selv at jeg er redd det har gjort skade. Tenker det er helt naturlig🩷 Eneste du skal passe på er å ta paracet om feberen stiger til over 39 grader. Masse god bedring 💕

Anonymkode: feac2...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Det går kjempefint, jeg hadde influensa og omgangssjuke samtidig i gravid uke 25. Fikk mildt sagt kjørt meg, spiste ikke en smule på 4 dager og spydde opp all væske igjen. Det gikk helt bra! 

Anonymkode: 7634f...216

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du får mer feber bør man vel ta paracet/febernedsettende? Siden man helst ikke skal ha feber i 1.trimester? Få i deg masse c-vitamin, omega 3 og d-vitamin (innenfor grensene) uansett.

Anonymkode: 1137c...05b

Hun har ikke feber. 

Anonymkode: 3c482...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym3210 skrev (2 timer siden):

Jeg er tidlig i svangerskapet (5+3), og for noen dager siden ble jeg skikkelig forkjøla. Jeg har ikke første legetime før om noen dager, og jordmor om noen uker. Så jeg er litt lost i all googlinga enn så lenge…

Jeg vet ikke om det er influensa, korona eller simpelthen en vanlig forkjølelse. Jeg har hatt lav feber (37,2 målt i øret - så da skal man lev legge på litt?).

Bør jeg være bekymra og hva skal jeg gjøre?

Det går nok helt fint! Det er godt gjort å gå gjennom et helt svangerskap uten å bli forkjølet, så det opplever nok de fleste. Man er mer bekymret for mor og ev. barn om du blir syk i 2. og 3. trimester. Spesielt kan noen gravide bli veldig dårlige av influensa, men det pleier å gå bra, det også! 

Selv hadde jeg korona med førstemann. Gikk fint! Med siste hadde jeg kraftig bronkitt og feber bare rn uke før fødsel. Helt grusomt for min del, men det gikk også bra. 

37,2 er forresten ikke feber. Tviler på at det er influensa når du ikke har feber. Hvil, drikk vann og la Google ligge så lenge. ❤️

Anonymkode: d9ccc...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er muligens den siste gangen du har mulighet til å ligge på sofaen/senga ved sykdom. Iallfall i løpet av de neste 5 årene. Sykdom kommer sjelden alene, ofte går den på rundgang i husstanden i ukesvis. Skulle så gjerne ønske at jeg fikk se på TV og drikke te. Hehe

Anonymkode: 5fb92...4ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette bekymrer deg, har du mye å jobbe med før barnet blir født.

Du har ikke feber en gang.

Anonymkode: 9d010...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps; man har høyere kroppstemperatur når man er tidlig gravid så det kan hende det er din naturlige temperatur. Min stiger til 37,7 på formiddagen før den synker igjen utover dagen. Veldig merkelig 🙈 alle infeksjonsprøver er fine.

Anonymkode: feac2...8e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du trenger ikke være bekymra. Du legger deg nedpå om du føler at du må. 

Jeg fikk korona da jeg var 6-7 uker på vei, det gikk helt fint. Matforgiftning rundt uke 36 var et lite helvete mens det sto på, men det gikk bra det også. Tror jeg hosta meg gjennom omtrent hele svangerskapet med lillesøster også, husker jeg fikk hostedempende på barsel for å få sove. Så altså, sykdom er en del av livet. Svangerskap er en del av livet. Om forkjølelse hadde vippet oss helt av pinnen hadde det ikke vært meningen at vår primære oppgave er å formere oss. 

Anonymkode: 1f898...239

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis dette bekymrer deg, har du mye å jobbe med før barnet blir født.

Du har ikke feber en gang.

Slutt da! Det er helt naturlig at man er litt ekstra engstelig som gravid, uten at man blir hysterisk mor av den grunn. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg og brukerangrep, og svar til det. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slutt da! Det er helt naturlig at man er litt ekstra engstelig som gravid, uten at man blir hysterisk mor av den grunn. 

Helt greit å være litt ekstra engstelig i svangerskapet. Men når man blir så engstelig av en liten forkjølelse uten feber. Det er litt voldsomt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...