Gå til innhold

Dere som ikke deler seng med samboer, hvordan tar dere vare på gnisten i forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker samboeren min og vi har det fint sammen i hverdagen. For noen år siden når jeg fikk covid la jeg meg på soverommet vegg i vegg med der han sover, eller vi før, pga smittefare. Og begge sover mye bedre nå. Så siden sover vi i hvert vårt rom. Når vi er på tur eller besøk sover vi i samme seng. 

vi har ikke hatt sex på gud vet hvor lenge.. har aldri vært kjempe ofte, men jeg har vært fornøyd. Må si at nå begynner jeg å kjenne veldig på det, jeg savner intimiteten mellom oss, og føle på tilhørigheten til han. Vi bor 2 timer unna familien min, han er med av og til men ofte drar jeg alene. Det er helt greit, men jeg savner litt å føle meg nær han. Jeg kan ligge i armkroken hans å kose, men det blir aldri intimt. Han er ikke utro.. 

dere andre som ikke deler seng med samboer, hvordan tar dere vare på gnisten?

Anonymkode: 47827...3d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke se på tv sammen, følge noen serier sammen? Ofte sånn det begynner hos oss. Vi spooner, begynner å tafse og så har vi det gående. 

Anonymkode: 5378e...7aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi deler heller ikke seng, men vi kommer jo på «besøk» til hverandre før vi går for å legge oss og sove. Har småbarn da. Ellers hadde vi vel fått det til på flere måter også. 

Anonymkode: 924ef...975

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi starter og avslutter dagen med kos, så langt det lar seg gjøre (hvis ikke en av oss er på reise eller noe). Da koser vi alltid nakne (selv om jeg sover i pysj) eller max i trusa. Mest mulig hudkontakt er målet. Ellers så koser vi og kysser mange ganger om dagen, leier hender når vi går sammen ute, klapser eller koser litt på rumpa til hverandre, spøker og tuller mye gjennom dagen. 

Hvis vi er vekke fra hverandre over flere dager tar vi oss alltid tid til å kose nakne i senga i noen timer mens vi snakker sammen og reconnecter. Vanligvis fører dette til sex, men ikke alltid. Vi har sex 2-3 ganger i uka i gjennomsnitt, har vært sammen i 20 år. 

Det er et aktivt valg å opprettholde lyst, tilknytning og romantikk, vi må begge jobbe for dette hver dag, og har alltid vært bevisst på dette. Sex er et fantastisk viktig tilknytningsverktøy, som holder forholdet vårt kjærlig. For lang tid uten sex krever enda mer bevissthet rundt hudkontakt, kyssing og humor for å kompensere. 

Vil du ha sex da? Og vil partneren din ha sex? Vi snakker mye om det også, i faser der det har blitt lite/ingen sex (etter fødsel, sykdom, skader), så har vi jobbet sammen for å komme tilbake til lyst og evne. Nå som jeg nærmer meg overgangsalderen har jeg allerede begynt å skaffe meg informasjon om hormontilskudd og gode gynekologer, slik at jeg er klar for å skaffe meg hjelp hvis lysten daler. 

Mannen min passer på kosthold og trening (det gjør jeg også altså) for å holde potens og lyst oppe. 

Det er et valg hver dag! 

Anonymkode: 80b29...b3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi starter og avslutter dagen med kos, så langt det lar seg gjøre (hvis ikke en av oss er på reise eller noe). Da koser vi alltid nakne (selv om jeg sover i pysj) eller max i trusa. Mest mulig hudkontakt er målet. Ellers så koser vi og kysser mange ganger om dagen, leier hender når vi går sammen ute, klapser eller koser litt på rumpa til hverandre, spøker og tuller mye gjennom dagen. 

Hvis vi er vekke fra hverandre over flere dager tar vi oss alltid tid til å kose nakne i senga i noen timer mens vi snakker sammen og reconnecter. Vanligvis fører dette til sex, men ikke alltid. Vi har sex 2-3 ganger i uka i gjennomsnitt, har vært sammen i 20 år. 

Det er et aktivt valg å opprettholde lyst, tilknytning og romantikk, vi må begge jobbe for dette hver dag, og har alltid vært bevisst på dette. Sex er et fantastisk viktig tilknytningsverktøy, som holder forholdet vårt kjærlig. For lang tid uten sex krever enda mer bevissthet rundt hudkontakt, kyssing og humor for å kompensere. 

Vil du ha sex da? Og vil partneren din ha sex? Vi snakker mye om det også, i faser der det har blitt lite/ingen sex (etter fødsel, sykdom, skader), så har vi jobbet sammen for å komme tilbake til lyst og evne. Nå som jeg nærmer meg overgangsalderen har jeg allerede begynt å skaffe meg informasjon om hormontilskudd og gode gynekologer, slik at jeg er klar for å skaffe meg hjelp hvis lysten daler. 

Mannen min passer på kosthold og trening (det gjør jeg også altså) for å holde potens og lyst oppe. 

Det er et valg hver dag! 

Jeg glemte å si at vi ikke har sovet p samme rom siden eldste barn ble født for 15 år siden! 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er et valg hver dag! 

Jeg har jo egentlig lyst. Samboer sier han også har det. Men føler vi har kommet inn i et spor der vi kan ligge på sofaen sammen, men det stopper alltid før det blir intimt. Føler kanskje begge syns det er litt vanskelig å ta det steget når det er så lenge siden sist. Ellers er vi kjærlige med hverandre gjennom dagen, holder rundt hverandre osv, er bare det intime.. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har jo egentlig lyst. Samboer sier han også har det. Men føler vi har kommet inn i et spor der vi kan ligge på sofaen sammen, men det stopper alltid før det blir intimt. Føler kanskje begge syns det er litt vanskelig å ta det steget når det er så lenge siden sist. Ellers er vi kjærlige med hverandre gjennom dagen, holder rundt hverandre osv, er bare det intime.. ts

Vi har vært der tidligere at det ble "rart" og måtte egentlig bare sette oss ned og lage en liten plan. Ble enige om at målet i starten ikke er samleie, men å ha et seksuelt liv. Det er enklere å starte med å bare kysse og ta på hverandre, også etter hvert kommer resten mer naturlig. Nå er vi inne i en rutine der vi har sex 2-4 ganger i mnd, og det er nok for oss i et hektisk småbarnsliv. Det føles ofte nok til at det ikke blir kleint hvertfall. Vi sover i samme seng, men barna sover også der. Ellers kan jeg anbefale gardiner på stua, slik det også blir mulig å eskalere ting i sofaen, på badet osv.

Anonymkode: a842d...d17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan relatere. Vi hadde sextørke, men likevel lyst. Det var dette med å begynne....

Jeg prøvde med date-night, ordnet barnepass og god mat og drikke. Ble bare kleint hele greia. Reiste på hotellweekend og parferie, kleint da også. De gangene det ble noe, var rett og slett i fylla 🙈

Vi er nå skilt og jeg har funnet ny. Sover i samme seng (så ikke helt det samme som ts) men har forbant meg på at jeg/vi ikke skal havne i sextørke. Så jeg initierer til sex ofte,men det gjør han også, også når lysten ikke er på topp.

Han får til og med ikke sove før vi har gjort det av og til 😆 

Vi snakker også mye om det og det er nok en viktig faktor opp i dette.

Anonymkode: 7dc6e...302

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg elsker samboeren min og vi har det fint sammen i hverdagen. For noen år siden når jeg fikk covid la jeg meg på soverommet vegg i vegg med der han sover, eller vi før, pga smittefare. Og begge sover mye bedre nå. Så siden sover vi i hvert vårt rom. Når vi er på tur eller besøk sover vi i samme seng. 

vi har ikke hatt sex på gud vet hvor lenge.. har aldri vært kjempe ofte, men jeg har vært fornøyd. Må si at nå begynner jeg å kjenne veldig på det, jeg savner intimiteten mellom oss, og føle på tilhørigheten til han. Vi bor 2 timer unna familien min, han er med av og til men ofte drar jeg alene. Det er helt greit, men jeg savner litt å føle meg nær han. Jeg kan ligge i armkroken hans å kose, men det blir aldri intimt. Han er ikke utro.. 

Dere må prate om det. En ting dere kan gjøre nå etter frokost, eller i løpet av dagen er å legge dere nakne i samme seng å bare kjenne på følelsen å ligge naken sammen. Så er det lov å ta på om en har lyst. Kanskje kan det være morsomt å si det en har lyst til og høre det før en gjør det. Eks. "Jeg har lyst til å stryke en finger langs ryggen" eller "jeg har lyst til å ta deg på rompa".

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har aldri hatt så ofte sex og vært så intime, som etter vi begynte å sove på hvert vårt rom. Forholdet vårt er et soleklart «før og etter» vi tok hvert vårt rom. Å skulle dele soverom/seng igjen med noen på fast basis, er helt uaktuelt.

Dette handler ikke nødvendigvis om hvor dere sover.

Anonymkode: 28f2e...d1b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er et valg hver dag! 

Så når du skriver "koser i senga", så er ikke det sex?

Anonymkode: 8f144...fd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har aldri hatt så ofte sex og vært så intime, som etter vi begynte å sove på hvert vårt rom. Forholdet vårt er et soleklart «før og etter» vi tok hvert vårt rom. Å skulle dele soverom/seng igjen med noen på fast basis, er helt uaktuelt.

Dette handler ikke nødvendigvis om hvor dere sover.

Anonymkode: 28f2e...d1b

Nei det handler ikke om det egentlig at vi ikke sover sammen. Vi sov sammen i går da min mor var på besøk og vi har bare 2 soverom. Må ærlig innrømme jeg så veldig frem til å sove alene i natt da jeg faktisk sover mye bedre og er mer uthvilt når jeg våkner. Det samme er han. Vi har egentlig aldri hatt sex etter vi har lagt oss om kvelden eller om morgenen, det har vært når vi sitter sammen på sofaen, eller når jeg våkner etter nattevakt og er i senga så har han kommet og lagt seg sammen med med meg. 

Er mer det at jeg ikke vet hvordan jeg skal ta initiativ nå. Vi har ikke barn, jeg har lyst på barn og er 37 år. Eller jeg må ikke, men vil ha sex jevnlig så jeg har muligheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei det handler ikke om det egentlig at vi ikke sover sammen. Vi sov sammen i går da min mor var på besøk og vi har bare 2 soverom. Må ærlig innrømme jeg så veldig frem til å sove alene i natt da jeg faktisk sover mye bedre og er mer uthvilt når jeg våkner. Det samme er han. Vi har egentlig aldri hatt sex etter vi har lagt oss om kvelden eller om morgenen, det har vært når vi sitter sammen på sofaen, eller når jeg våkner etter nattevakt og er i senga så har han kommet og lagt seg sammen med med meg. 

Er mer det at jeg ikke vet hvordan jeg skal ta initiativ nå. Vi har ikke barn, jeg har lyst på barn og er 37 år. Eller jeg må ikke, men vil ha sex jevnlig så jeg har muligheten. 

Regner med at det gikk av seg selv i begynnelsen av forholdet, forelsket og alt det der. Så hvordan tok du initiativ før ? Eller tok han det hele tiden ? Hva er du "redd" for ?

Viser du at du vil ha han, så går det ganske lett. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror dere først og fremst trenger å kommunisere ordentlig. Å prøve å få barn er heller ingenting som tenner gnisten stort sett, da det er repetetivt og rutinepreget, heller enn lyststyrt. I din alder innebærer det sannsynligvis at man måler og timer ting meget nøyaktig, og da må han hoppe når du sier hopp. Da nytter det ikke å prøve nå og da og kanskje få til ting. For de som ikke prøver rutinemessig må de da ha sex annenhver dag for å ha mulighet.

Ellers må du jo høre med han. Ønsker han et regelmessig sexliv? Hva innebærer det? Når og hvordan syns han det er naturlig at han kan ta insj? Og hva med deg? Hva stopper han fra å gjøre det nå? Man kan liksom ikke bare gå og vente på at det kommer av seg selv, for det gjør det ikke

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror dere først og fremst trenger å kommunisere ordentlig. Å prøve å få barn er heller ingenting som tenner gnisten stort sett, da det er repetetivt og rutinepreget, heller enn lyststyrt. I din alder innebærer det sannsynligvis at man måler og timer ting meget nøyaktig, og da må han hoppe når du sier hopp. Da nytter det ikke å prøve nå og da og kanskje få til ting. For de som ikke prøver rutinemessig må de da ha sex annenhver dag for å ha mulighet.

Ellers må du jo høre med han. Ønsker han et regelmessig sexliv? Hva innebærer det? Når og hvordan syns han det er naturlig at han kan ta insj? Og hva med deg? Hva stopper han fra å gjøre det nå? Man kan liksom ikke bare gå og vente på at det kommer av seg selv, for det gjør det ikke

Han sier selv han savner det, den intimiteten. Tror vi har kommet inn i et spor hvor vi har det fint, vi koser og holder rundt hverandre. Jeg føler meg så vulgær hvis jeg skal si jeg vil ha sex.. sikkert dumt men føler veldig på det så lenge han ikke er så opptatt av det. Har aldri hatt det kjempe ofte men et par ganger i måneden. Og det er helt greit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Regner med at det gikk av seg selv i begynnelsen av forholdet, forelsket og alt det der. Så hvordan tok du initiativ før ? Eller tok han det hele tiden ? Hva er du "redd" for ?

Viser du at du vil ha han, så går det ganske lett. 

Ja i starten gikk det av seg selv. Vi satt på sofaen begynte å kose/ kysse så bare skjedde det naturlig. Jeg er jo redd for å bli avvist.. føler meg så vulgær om jeg skal ta initiativ. Sikkert dumt men…  skjønner jo at noen må ta initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja i starten gikk det av seg selv. Vi satt på sofaen begynte å kose/ kysse så bare skjedde det naturlig. Jeg er jo redd for å bli avvist.. føler meg så vulgær om jeg skal ta initiativ. Sikkert dumt men…  skjønner jo at noen må ta initiativ. 

Vulgært er det ikke. Det er et naturlig behov. Har han noensinne avvist deg ?

Jeg blir innimellom avvist av sambo, for han er sliten og trett. Liker det ikke, føler meg helt teit. Men gir ikke opp likevel, prøver igjen neste kveld🙈

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå gir jeg faen i gnisten. Hvrofor må det alltid være gnist? Er så lei av å jobbe for inni satan for alt.

Anonymkode: 85ce7...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri vært i et forhold der vi ikke sov sammen...

Selv etter 20 år sammen føler jeg aller mest nærhet når vi sover ved siden av hverandre kan røre hverandre, stryke, holde. Det er noe helt unikt bare vi deler. 

Anonymkode: c4030...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Hva hjelper enda en tråd om dette sexløse forholdet tror du? 

Anonymkode: fbfb9...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...