AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Ja, den ser revva ut. Det gjelder baksiden med belegningastein og terrasse, og ikke fremsiden hvor jeg har plen. Men med eldgamle belegningssteiner så kommer ugresset opp med en gang. For 4 uker siden lå jeg over 3 timer på kne for å renske opp alt. Hev masse salt på flere ganger slik at det ikke skulle vokse så fort opp igjen. Men så dro jeg på ferie. Og vipps var hagen igjen overgrodd. Jeg er 100% alenemor til to, og har fulltidsjobb. Hverdagen går til kjøringer til trening, lekser, matlaging, rydding og alt annet. Hagen har jeg rett og slett ikke tid til. Nå er naboen kjempesur og mener hagen min gjør nabolaget utrivelig. Først startet det som stikk fra hans side. Jeg "lo" det bort ved å si at jeg levde for en bievennlig hage, samt så høstet jeg løvetann til vinteren siden vi har kaniner. Men han blir mer og mer pågående og aggressiv i tonen. Og jeg var da forklart at som alenemor så blir rett og slett den delen av hagen nedprioritert. Han sier at det bare er å høytrykkspyle. Tar bare noen minutter. Men de kan ikke høytrykkspyles uten at jeg fyller på ny sand. Det har jeg gjort de første 4 årene, men ugresset kommer likevel. Og jeg har ikke råd til å fylle sand hvert år. Men nå er han skikkelig ufin. Sier at jeg er lat, ikke burde bodd i området for jeg ødelegger det. Han har kone som gjør alt hjemme og en voksen sønn som aldri er hjemme. Så han har all verdens tid til å styre på ute. Jeg er redd for å starte en nabokrangel, for i bunn og grunn burde jeg jo fått fikset den delen av hagen. Har tenkt på å fylle igjen med asfalt. Men det koster penger.. Anonymkode: 3a580...292 1 11 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Høres ut som den nabokrangelen allerede er i gang gitt😅han er ufin, men har vel sikkert et poeng. Få hjelp med hagen? Betal noen ungdommer et par lapper for å shine over regelmessig Anonymkode: b09d8...099 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Herregud. Be ham passe sine egne saker. Hvem er det som ser baksiden av huset? Jeg ville bare ignorert ham. Sånne naboer som skal ha en mening om hvordan det ser ut i hagen til andre kan reise et visst sted. Anonymkode: c7527...cc3 23 1 10
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som den nabokrangelen allerede er i gang gitt😅han er ufin, men har vel sikkert et poeng. Få hjelp med hagen? Betal noen ungdommer et par lapper for å shine over regelmessig Anonymkode: b09d8...099 De fleste naboene i vårt nabolag har ugress mellom belegningssteinen. Det er ingen som dauer av det. Hvilket poeng skal han ha? Anonymkode: c7527...cc3 26
Himmelen_91 Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Hadde det vært meg, så skal jeg love deg at jeg ikke hadde rørt den hagen as. Det får da være en måte på! Nei uff a meg! Pls ikke rør hagen 🤣 forstår godt om du hadde kastet søppel der,og det hadde sett ut som lindum. 9 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august For en forferdelig nabo! Han har ingenting med hvordan du har det. Lev som du gjør, han er en fæl fyr du ikke skal bry deg om. Anonymkode: 191f4...28a 10 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, den ser revva ut. Det gjelder baksiden med belegningastein og terrasse, og ikke fremsiden hvor jeg har plen. Men med eldgamle belegningssteiner så kommer ugresset opp med en gang. For 4 uker siden lå jeg over 3 timer på kne for å renske opp alt. Hev masse salt på flere ganger slik at det ikke skulle vokse så fort opp igjen. Men så dro jeg på ferie. Og vipps var hagen igjen overgrodd. Jeg er 100% alenemor til to, og har fulltidsjobb. Hverdagen går til kjøringer til trening, lekser, matlaging, rydding og alt annet. Hagen har jeg rett og slett ikke tid til. Nå er naboen kjempesur og mener hagen min gjør nabolaget utrivelig. Først startet det som stikk fra hans side. Jeg "lo" det bort ved å si at jeg levde for en bievennlig hage, samt så høstet jeg løvetann til vinteren siden vi har kaniner. Men han blir mer og mer pågående og aggressiv i tonen. Og jeg var da forklart at som alenemor så blir rett og slett den delen av hagen nedprioritert. Han sier at det bare er å høytrykkspyle. Tar bare noen minutter. Men de kan ikke høytrykkspyles uten at jeg fyller på ny sand. Det har jeg gjort de første 4 årene, men ugresset kommer likevel. Og jeg har ikke råd til å fylle sand hvert år. Men nå er han skikkelig ufin. Sier at jeg er lat, ikke burde bodd i området for jeg ødelegger det. Han har kone som gjør alt hjemme og en voksen sønn som aldri er hjemme. Så han har all verdens tid til å styre på ute. Jeg er redd for å starte en nabokrangel, for i bunn og grunn burde jeg jo fått fikset den delen av hagen. Har tenkt på å fylle igjen med asfalt. Men det koster penger.. Anonymkode: 3a580...292 Jeg hadde satt opp en stor plakat: "Velkommen til min insektsvennlige oase." Jeg har en nabo som terroriserte alle han fant mindre verdig enn seg selv. De som leide og de som ikke så helt nordiske ut.. Han prøvde seg på meg to ganger. Nå tør han ikke se meg i øynene når han går forbi, og om jeg kommer når han plager folk, går han inn. Take no shit fra sånne 💪🖕 Anonymkode: 09d6d...a41 9 4
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste naboene i vårt nabolag har ugress mellom belegningssteinen. Det er ingen som dauer av det. Hvilket poeng skal han ha? Anonymkode: c7527...cc3 Det kan jo hende det faktisk ser jævlig ut😅 i noen tilfeller får man ikke øynene opp før noen sier noe. Følger jo med hagearbeid når man velger å bo med hage… men jeg shamer ingen. Peace out Anonymkode: b09d8...099
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, den ser revva ut. Det gjelder baksiden med belegningastein og terrasse, og ikke fremsiden hvor jeg har plen. Men med eldgamle belegningssteiner så kommer ugresset opp med en gang. For 4 uker siden lå jeg over 3 timer på kne for å renske opp alt. Hev masse salt på flere ganger slik at det ikke skulle vokse så fort opp igjen. Men så dro jeg på ferie. Og vipps var hagen igjen overgrodd. Jeg er 100% alenemor til to, og har fulltidsjobb. Hverdagen går til kjøringer til trening, lekser, matlaging, rydding og alt annet. Hagen har jeg rett og slett ikke tid til. Nå er naboen kjempesur og mener hagen min gjør nabolaget utrivelig. Først startet det som stikk fra hans side. Jeg "lo" det bort ved å si at jeg levde for en bievennlig hage, samt så høstet jeg løvetann til vinteren siden vi har kaniner. Men han blir mer og mer pågående og aggressiv i tonen. Og jeg var da forklart at som alenemor så blir rett og slett den delen av hagen nedprioritert. Han sier at det bare er å høytrykkspyle. Tar bare noen minutter. Men de kan ikke høytrykkspyles uten at jeg fyller på ny sand. Det har jeg gjort de første 4 årene, men ugresset kommer likevel. Og jeg har ikke råd til å fylle sand hvert år. Men nå er han skikkelig ufin. Sier at jeg er lat, ikke burde bodd i området for jeg ødelegger det. Han har kone som gjør alt hjemme og en voksen sønn som aldri er hjemme. Så han har all verdens tid til å styre på ute. Jeg er redd for å starte en nabokrangel, for i bunn og grunn burde jeg jo fått fikset den delen av hagen. Har tenkt på å fylle igjen med asfalt. Men det koster penger.. Anonymkode: 3a580...292 Høres ut som du "slår ut piggene" overfor naboens kommenatar ? Kan det tenkes at naboen nevner dette som eit påskudd til bistand ? Kanskje er barna dine gamle nok til å bli aktivisert til litt hagerydding. ? Det skorter vel ikkje på viljen, men overskuddet til å stelle med hagen, og bør du kanskje be naboen om forståelse for ! Anonymkode: d9ea0...f89
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Skrevet 23. august Hva er det som gjør at han tror han har noe som helst rett til å stikke nesa si inn hvordan du steller hagen din? Anonymkode: 57853...009 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Skrevet 23. august Trenger bilde! Av hagen. Ikke av naboen.... Anonymkode: 4c877...e58 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #12 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som du "slår ut piggene" overfor naboens kommenatar ? Kan det tenkes at naboen nevner dette som eit påskudd til bistand ? Kanskje er barna dine gamle nok til å bli aktivisert til litt hagerydding. ? Det skorter vel ikkje på viljen, men overskuddet til å stelle med hagen, og bør du kanskje be naboen om forståelse for ! Anonymkode: d9ea0...f89 Hvorfor det? Man oppfordres til å ha hager som er vennlige for de utrydningstruede insektene våre 😁 Anonymkode: 09d6d...a41 9
Hedda-78 Skrevet 23. august #13 Skrevet 23. august Du får si at han er velkommen til å luke hvis han syns det trengs. 15 3
Gaia Skrevet 23. august #14 Skrevet 23. august Hedda-78 skrev (6 minutter siden): Du får si at han er velkommen til å luke hvis han syns det trengs. Nemlig! 👏 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august Har du gitt han tydelig beskjed om å slutte å plage deg med dette? Helt tydelig? "Jeg har hørt hva du mener, og med mindre du selv ønsker å rydde i hagen min er det nå på tide at du slutter å ta dette opp. Jeg vil ikke høre noe mer snakk om dette. Aldri." Anonymkode: 66735...1ad 9 4
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Skrevet 23. august Du har all rett til å la din hage se helt forjævlig ut om du det vil, om det kommer av latskap, prioritering eller evner spiller ingen rolle, det er DIN hage og naboen din har ingenting med det å gjøre. Han kan synse så mye han vil men han har ikke rett til å bli hørt av det på synsingen sin. Si fra om at din hage er ditt problem, du er ikke interessert i meninger før du evt spørr. Anonymkode: 39daf...0cf 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Skrevet 23. august Sett ut et tørkestativ med klær og hell ut en haug med barneleker der - bøtter og spader og sånn - så får han noe annet å tenke på. Anonymkode: 9465a...2d0 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Skrevet 23. august Her gjelder nabolovens paragraf 2. https://advokatmatch.no/hva-er-naboloven Dersom estetiske forhold på din eiendom skaper stor ulempe for naboen er det et lovbrudd. Det spille ingen rolle om du er alenemor eller alenefar. Da kan du få dagbøter av kommunen i verste fall. Med kun ditt synspunkt og uten bilde er det jo umulig å vite om dette gjelder. Men i stedet for å flikke er det vel bedre å gjøre det ordentlig ved å legge ned et nytt nett for å hindre ugress? Er jo bare å gjøre litt hvert år så blir det bra til slutt.. Anonymkode: 74b21...06b 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Skrevet 23. august Herligheten han har ingenting å si. Satse å sette opp noe han ikke ser inn til deg om det er mulig. Hadde en nabo som aldri gjorde noe ute. Alt vokste vilt. Men ingen av oss kunne gå i krig mot henne. Spurte hun noen ganger om hun ville ha hjelp. Men hun ville ha det slik. Anonymkode: 55ecd...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #20 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Her gjelder nabolovens paragraf 2. https://advokatmatch.no/hva-er-naboloven Dersom estetiske forhold på din eiendom skaper stor ulempe for naboen er det et lovbrudd. Det spille ingen rolle om du er alenemor eller alenefar. Da kan du få dagbøter av kommunen i verste fall. Med kun ditt synspunkt og uten bilde er det jo umulig å vite om dette gjelder. Men i stedet for å flikke er det vel bedre å gjøre det ordentlig ved å legge ned et nytt nett for å hindre ugress? Er jo bare å gjøre litt hvert år så blir det bra til slutt.. Anonymkode: 74b21...06b Det står ganske klart i HI at det vokser ugress mellom steinhellene. Det er så langt fra den loven din man kan komme. At naboens åpenbart mentale problemer forsterkes av å se litt ugress, kvalifiserer heller ikke til ulempe for naboen. Han kan jo bare se en annen vei. Anonymkode: d4460...338 7 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå