SLL Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august For nesten 6 år siden fikk jeg mitt første barn. Jeg var ganske ung, 23 år og ble slått rett i bakken av en alvorlig og altoppslukende fødselsdepresjon. Jeg var heldig og kom fort til til psykolog. Psykologen jeg fikk var helt uvurderlig fantastisk. Jeg gikk til henne i 3 mnd, før behandlingen med henne ble avsluttet fordi hun fikk jobbtilbud et annet sted, og jeg fikk ny psykolog. Dette var bare en liten stund før jeg ble friskmeldt, men jeg fikk aldri takket henne for hjelpen og behandlingen jeg fikk av henne. Men jeg husker at mot slutten av behandlingen spurte hun meg om det var greit for meg om hun hilste på meg hvis vi tilfeldigvis traff på hverandre. Dette var helt greit for meg sa jeg. I etterkant av behandlingen har jeg fått 2 barn til, uten å bli rammet av fødselsdepresjon. Jeg har ofte håpt at jeg skal treffe på henne tilfeldigvis, for å gi henne en oppdatering på hvordan ting har gått, og for å takke for hjelpen jeg fikk av henne, men det har ikke skjedd. Jeg vet at en psykolog/pasient relasjon er en relasjon preget av en slags maktbalanse, hvor pasienten som regel blir knyttet til behandleren sin, mens det er utelukkende en profesjonell relasjon fra behandleren sin side. Jeg har i nesten 6 år nå hatt et stort ønske om å takke henne for alt hun gjorde for meg, og fortelle henne at det gikk bra til slutt. Men jeg har ingen mulighet til å kontakte henne på et medisinsk forum. Jeg vet hva hun heter på Facebook, men jeg har ikke fått meg til å sende henne en privat melding der heller. Er det for invaderende? Eller bør jeg bare legge dette fra meg og gå videre med livet mitt 😂 (det høres ut som dette tar over hodet og livet mitt når jeg skriver det, men jeg tenker ikke på det hele tiden altså. Det kommer og går, med ganske lange mellomrom).
Daria Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august På generelt grunnlag tenker jeg at å kontakte helsepersonell privat aldri er greit. Hvis du vet hvor hun jobber, kan du eventuelt sende et kort dit - men husk også at seks år etter et relativt kort forløp er det ikke gitt at hun husker deg. 5
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Det høres altfro invaderende ut, synes jeg.. Det er vanskelig dette med terapauter og behandlere. Mange pasienter blir ekstremt knyttet av personer de føler seg sett av. Det fører ofte til et ønske om å føle seg spesiell for behandleren, og å fortsette noen slags relasjon. På grunn av mange slike dynamikker, er de fleste behandlere tilbakeholdne med privat kontakt utover behandlingstimene. Kun for å talle, så kan det jo gå, men da kun hvis du sender det til kontoret hennes tenker jeg. Og ikke forventer svar? Anonymkode: aa606...d35 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Skjønner behovet og syns ikke dette egentlig er en dum ting, er jo koslig 😊Men tror det er best å vente til dere kanskje en dag møtes. Å kanskje leser hun dette og husker deg? Anonymkode: c1dea...084
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Jeg forstår behovet så godt! Vet du hvor hun fikk jobbtilbud, slik at du kan kontakte henne den veien? Å sende melding på Facebook/messenger ville jeg ikke gjort. Anonymkode: f621b...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå