AnonymBruker Skrevet 23. august #21 Skrevet 23. august Bare ha klart for deg at trender og kvinner som hevder de er sminkefrie er likevel sminket, men bevisst for at de skal se sminkefrie ut. Det ligger ekstra innsats ned i å sminke seg så man ser sminkefri ut. Enda et triks for å dytte andre kvinner ned. Anonymkode: 0879c...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #22 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare ha klart for deg at trender og kvinner som hevder de er sminkefrie er likevel sminket, men bevisst for at de skal se sminkefrie ut. Det ligger ekstra innsats ned i å sminke seg så man ser sminkefri ut. Enda et triks for å dytte andre kvinner ned. Anonymkode: 0879c...4ba Jeg vet. Og det er vanvittig. Anonymkode: c1664...52b 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #23 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke hun skal klandres for at hun tidligere i livet har gått igjennom kosmetiske inngrep. Hun har lagt om stilen nå, og det står det respekt av. Anonymkode: c1664...52b Det er ikkw klandring og det er nok ikke SÅ lenge siden hun gjorde noe. Anonymkode: 837ef...ba4
AnonymBruker Skrevet 23. august #24 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare ha klart for deg at trender og kvinner som hevder de er sminkefrie er likevel sminket, men bevisst for at de skal se sminkefrie ut. Det ligger ekstra innsats ned i å sminke seg så man ser sminkefri ut. Enda et triks for å dytte andre kvinner ned. Anonymkode: 0879c...4ba Men ikke Pamela, da hadde hun gjort huden jevnere! Hun viser seg med alle friske naturlige fargeforskjeller i huden. Anonymkode: 6d1c2...f62 1
Daria Skrevet 23. august #25 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, såklart, men særlig vi blondiner og red heads har fått lære at vipper og bryn MÅ være mørke. Anonymkode: c1664...52b Det var nytt for meg... Jeg har vært blond og stort sett sminkefri i over 40 år, og om det har plaget noen har de holdt det for seg selv. Når det gjelder utseende MÅ du ingenting. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #26 Skrevet 23. august Daria skrev (2 minutter siden): Det var nytt for meg... Jeg har vært blond og stort sett sminkefri i over 40 år, og om det har plaget noen har de holdt det for seg selv. Når det gjelder utseende MÅ du ingenting. Har du lyse/hvite vipper og bryn? Og vært sminkefri i 40 år? Respekt. Ts Anonymkode: c1664...52b
AnonymBruker Skrevet 23. august #27 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ikke det kosmetikkindustrien har lært oss. Anonymkode: c1664...52b Hvorfor bry seg om det? Jeg har nærmest usynlige vipper og bryn, men driter glatt i hva kosmetikkindustrien mener om det. Jeg er meg og bestemmer selv hva jeg gjør og ser ut akkurat som jeg selv vil. Det vil si usminket! Anonymkode: 66eca...8bc 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #28 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, såklart, men særlig vi blondiner og red heads har fått lære at vipper og bryn MÅ være mørke. Anonymkode: c1664...52b Det er ingen som må noen ting. Slutt å lek offer og slave. Alt trenger ikke være en kampsak. Anonymkode: 1b697...c26 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #29 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen som må noen ting. Slutt å lek offer og slave. Alt trenger ikke være en kampsak. Anonymkode: 1b697...c26 Handler ikke om at det er en “kampsak”. Er du mann? Anonymkode: c1664...52b
AnonymBruker Skrevet 23. august #30 Skrevet 23. august Jeg synes det ser så rart ut når man ser sminken godt. Fargeskillet mellom ansikt og hals ser ut til å gå igjen hos mange, det ser veldig merkelig ut. Spesielt når sminken fader ut nedover halsen mot brystet. Fra kraftig, ofte brunere toner i ansiktet ned til blek brystkasse på mange. Men øyet som ser og alle har sine preferanser selvfølgelig! Anonymkode: 9071e...57f
AnonymBruker Skrevet 24. august #31 Skrevet 24. august Ja, vi får håpe det blir en trend blant kvinner, og at vi kan gi en stor fuck you til skjønnhetsindustrien. Sååå mye penger de tjener på å holde oss usikre og ikke føle oss bra nok uten x antall produkter og behandlinger. Jeg føler meg ok uten sminke, men jeg blir aller mest irritert på industrien og vil la være å legge igjen penger for at de kan ødelegge folks selvbilde Anonymkode: a5418...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #32 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Handler ikke om at det er en “kampsak”. Er du mann? Anonymkode: c1664...52b Ikke meg du spør, men hva er det du er redd for da? At noen skal mene du ikke er pen nok? Det må du bare tåle, for man kan aldri gjøre alle til lags uansett. Sminke eller ikke, det vil alltid være noen som mener du ikke er pen nok eller sminker deg nok/riktig. Du står fritt til å ikke sminke deg, så det er faktisk bare å velge å la være! Uansett hva sminkeindustrien mener! Sminkeindustrien vil jo selvfølgelig ikke at damer skal slutte å sminke seg, for da får de ikke solgt produktene sine. Deres jobb er å selge, og da må de sørge for at markedet alltid føler behov for produktene deres. Derfor vil selv trender som "no make up look" fremdeles innebære at man sminker seg. Du velger selv, så drit i sminkebransjen og gå sminkefri! Hilsen dame som stadig går helt uten sminke. Anonymkode: 071bd...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #33 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg du spør, men hva er det du er redd for da? At noen skal mene du ikke er pen nok? Det må du bare tåle, for man kan aldri gjøre alle til lags uansett. Sminke eller ikke, det vil alltid være noen som mener du ikke er pen nok eller sminker deg nok/riktig. Du står fritt til å ikke sminke deg, så det er faktisk bare å velge å la være! Uansett hva sminkeindustrien mener! Sminkeindustrien vil jo selvfølgelig ikke at damer skal slutte å sminke seg, for da får de ikke solgt produktene sine. Deres jobb er å selge, og da må de sørge for at markedet alltid føler behov for produktene deres. Derfor vil selv trender som "no make up look" fremdeles innebære at man sminker seg. Du velger selv, så drit i sminkebransjen og gå sminkefri! Hilsen dame som stadig går helt uten sminke. Anonymkode: 071bd...fe2 For min del handler det ikke om at jeg er redd for ikke å være pen. Jeg har blitt for gammel til å bry meg om sånt. Det handler nok litt om at jeg ikke ønsker kommentarer fra andre som eks “Er du sliten i dag?” , “Sovet dårlig?” osv. Rett og slett at det blir oppmerksomhet rundt det som jeg ikke ønsker. Har opplevd å få negative kommentarer da jeg en periode var ganske tynn, og det var slitsomt. Folk skal alltid kommentere om man skiller seg ut utseendemessig fra den gemene hop. Men så er det såklart uvant for meg å se meg selv uten sminke. Men jeg øver meg på det, for jeg er helt enig med deg i at jeg står fritt til ikke å sminke meg. Og når jeg tenker på at kosmetikkindustrien har skapt dette behovet, og at noen tjener seg søkkrik på at vi føler vi må sminke oss, så blir jeg ganske sint. Og bare det i seg selv er jo en motivasjon til å droppe sminken. Ts Anonymkode: c1664...52b 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #34 Skrevet 24. august Vel, jeg gir jo blanke i hva som er trendy og ikke, så det er jo knakende likegyldig for meg om usminket er trendy eller ikke. Jeg har gått ute i byen usminket i hele dag, jeg, det var ingen som løftet et øyebryn av å se på meg, så vidt jeg la merke til i allefall. Kan ikke si at jeg så etter det heller, forsåvidt. Hvis du vil gå usminket, så bare gjør det, da. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: 20dbd...403 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #35 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del handler det ikke om at jeg er redd for ikke å være pen. Jeg har blitt for gammel til å bry meg om sånt. Det handler nok litt om at jeg ikke ønsker kommentarer fra andre som eks “Er du sliten i dag?” , “Sovet dårlig?” osv. Rett og slett at det blir oppmerksomhet rundt det som jeg ikke ønsker. Har opplevd å få negative kommentarer da jeg en periode var ganske tynn, og det var slitsomt. Folk skal alltid kommentere om man skiller seg ut utseendemessig fra den gemene hop. Men så er det såklart uvant for meg å se meg selv uten sminke. Men jeg øver meg på det, for jeg er helt enig med deg i at jeg står fritt til ikke å sminke meg. Og når jeg tenker på at kosmetikkindustrien har skapt dette behovet, og at noen tjener seg søkkrik på at vi føler vi må sminke oss, så blir jeg ganske sint. Og bare det i seg selv er jo en motivasjon til å droppe sminken. Ts Anonymkode: c1664...52b Men da handler det jo mer om deg, og mindre om trender og selve kosmetikkindustrien...? Et slags behov for å bruke alt fra naturlige til kjemiske ting med det formål å fremheve eller endre et utseende, har jo eksistert i alle menneskers levetid vil jeg tro. Bare svar blid og fornøyd avvisende eller avvfeiende, så blir gjerne sånne kommentarer merkbart mindre plagsomme. Det er min erfaring iallefall, er vant til kommentarer fordi ansiktet mitt henger litt på ene siden. Anonymkode: a5052...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå