Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg reduserer denne praksisen forumet til noe som tilsvarer Jodel, men hver sin smak.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

KG er et ekstremt stort og kjent forum. Poster folk hverdagslige ting i flere emner over tid er det stor sannsynlighet for å bli gjenkjent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meningen og budskapet kan være høyst relevant selv om avsender er anonym. Selv med egen bruker poster man ikke under eget navn. 

Anonymkode: 36b78...7a6

AnonymBruker
Skrevet

fordi Kvinneguiden dessverre er stappfull av hjernedøde tullinger som heller vil diskutere brukere, enn å diskutere det trådene ffaktisk skal handle om! 

sånne brukere ELSKER å tråle gjennom samtlige kommentarer man har skrevet tidligere, og slenge dritt om dette. Hvis man for eksempel har skrevet om et problem man har innenfor data og Internett. Mange måneder senere kommentarer man noe helt annen på et annet under-forum. Da kommer det en eller annen drittunge som kommenterer at "men du har jo tydeligvis ikke peiling på data / internett en gang, så du forstår vel ikke noe som helst om noen som helst andre tema heller" 

Anonymkode: 613f4...8db

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jwl mange idiotiske innlegg som blir postet, bedre å sette folk på plass uten at de kritiserer deg i dm. jeg døde faktisk i går av en som ville skrive at hen var ufør (på engelsk) også skrev noen noe i duren at hen var lat og utnyttet systemet. den kmt made my day for å si d sånn

Anonymkode: 8f51a...702

jwl? kmt? 

Anonymkode: 7e1ad...3f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor da ha er nick som tilfeldige bekjente og de du møter via jobb kjenner til?

Anonymkode: b6e8f...ca3

Det er ikke nicket som er problemet. Når du har noen innlegg her inne, har du fort skrevet om emner som fenger deg, eller detaljer om hvem du er og hva du har gjort. Som hver for seg ikke er avslørende, men blir det når du setter dem sammen.

Og selv om du står for det du har sagt, ønsker du nødvendigvis ikke at kollegaer og familie skal vite om det. F.eks i den seksuelle kategorien… i tillegg er det enkelte her inne som ikke kan oppføre seg, og bruker dine tidligere innlegg mot deg pluss starter en krig mot deg i alt du svarer fremover. Og det ødelegger.

jeg begynte med 100% nick. Jeg er vel nå nede på 10% innlegg skrevet med nick eller noe sånt. Og jeg er ikke trollete og ikke frekk. Men det er rett og slett ikke hyggelig å være her ellers, og det er litt trist…

Anonymkode: 0c457...b1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jwl? kmt? 

jwl = jævla

kmt = kommentar

Anonymkode: ff189...9e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

jwl = jævla

kmt = kommentar

Bare slitsomt å lese sånne forkortelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skriver man ting man ikke står for da? 

Anonymkode: 28ccd...70a

At man står for noe selv betyr ikke at andre ikke skal "ta deg" på det. 

Anonymkode: 7f9d3...928

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare slitsomt å lese sånne forkortelser.

Du spurte hva det betydde. Jeg svarte. Hvorfor klager du?

Skrevet

Er det noen av dere anonyme brukere som greier å holde på vennskap utenfor internett, eller er det alltid et problem at noen kan konfrontere dere med noe dere har sagt før?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble lei av å bli forfult, trakassert og arrestert på tvers av tråder. Jeg skriver på kg for å lufte tanker og riste av meg og vil helst ha konstruktive tilbakemeldinger. Ikke vil jeg ha profilbesøk eller meldinger heller.

Anonymkode: a2b12...163

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du spurte hva det betydde. Jeg svarte. Hvorfor klager du?

Har jeg ikke lov til å skrive at det er slitsomt å lese slike forkortelser? 

• Liker 1
Skrevet

For mange handler det nok om at man ikke ønsker å bli gjenkjent. Som noen andre har vært inne på, kan små drypp fra ulike tråder, sammen gi nok informasjon til gjenkjennelse i virkeligheten. Dessverre virker det også at mange bruket anonymbruker når de skal være ekstra ufine, og kan ha sammenheng med førstnevnte, at de ikke ønsker å bli gjenkjent som en slik person. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så lett å kjenne igjen noen. 

Gjengir du en detalj fra en serie du liker, eller hva du skal spise i helgen, så får jeg en mistanke om at du er min kollega, eller svigerinne. Som en frittstående innlegg så lar det seg verken bekrefte eller avkrefte, og jeg har glemt det igjen i det jeg klikker meg ut. Er det skrevet under bruker kan jeg se de 10 000 andre meningene du har hatt her inne, og både få bekreftet hvem du er, og få mye mer informasjon om deg enn jeg ønsker å ha. 

De eneste som skriver med bruker her inne over tid er de som sitter hjemme uten noe særlig sosialt liv. Ofte har de diktet seg opp et liv også. 

Anonymkode: 0bcce...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fått tråder slettet. Det omhandler kontroversielle tema.

Virker som det overvåkes eller sensureres fra høyere hold. Det er ikke ytringsfrihet lenger på some media som kan nå mange. 

Anonymkode: 0c87c...ea7

Skrevet

Svaret er enkelt. Det gir personer muligheten til å svare i tråder, hvor de absolutt ikke er kvalifisert til å svare i. Hvor de kan utgi seg for å være noe de ikke er for å skape legimitet for svarene sine.

Moderatorne og administratorene oppfordrer til dette og bryr seg ikke, da de kan poste "populære" tråder på SoME og bringe inn ekstra inntekter. KG er rett og slett blitt et forum med fokus på profitt og ikke på å hjelpe andre slik det var før. 

Skrevet
Miah skrev (20 timer siden):

Jeg har kommet innom KG etter mange år borte, og i svært mange tråder er det utrolig mange anonyme postere. Hva har skjedd, kan ikke huske at det var like ille for noen år tilbake? 

Det er mange grunner. Og temaet blir tatt opp her fra tid til annen. 

Selv skriver jeg alltid med brukernavn. Om folk har så lite å finne på at de må følge folk fra tråd til tråd, så er det deres problem og ikke mitt. 

Jeg står for mine meninger og kan telle på en hånd de gangene jeg har brukt Anonym bruker funksjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et sted må man ha sin lekegrind. 

Anonymkode: fca4f...f6f

Skrevet

Jeg tror folk er redd for å bli gjenkjent. Jeg har blitt forfulgt fra tråd til tråd av noen få her inne og da har dem prøvd å bruke andre tråder mot meg. Jeg har ikke noe å skjule så jeg er ikke redd for at noen kjenner meg igjen i det virkelige liv. Jeg tåler en kamp om det skulle være det :) 

«Den som sover i et demokrati, våkner opp i diktatur» 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...