Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet innom KG etter mange år borte, og i svært mange tråder er det utrolig mange anonyme postere. Hva har skjedd, kan ikke huske at det var like ille for noen år tilbake? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miah skrev (Akkurat nå):

Jeg har kommet innom KG etter mange år borte, og i svært mange tråder er det utrolig mange anonyme postere. Hva har skjedd, kan ikke huske at det var like ille for noen år tilbake? 

Selv ble jeg lei av forfølgelse. Ting jeg har sagt i en tråd, ble brukt mot meg i en annen. Likte ikke profilbesøk heller…

poster med navn i noen tråder, men i ca 90 % av de andre er jeg anonym… 

🕵️‍♀️ ㊙️ 🚷

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg husker ikke når AB funksjonen ble innført, men jeg tror at mange benytter seg av muligheten for å unngå å bli gjenkjent og "forfulgt". 

Poster man alltid med bruken, og også er litt åpen kan noen legge sammen to og to. Noen brukere har også en lei tendens til å både følge etter andre brukere for å plage dem, men også holde i mot dem hva de skriver i en tråd opp mot en annen. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Miah skrev (7 minutter siden):

jwl mange idiotiske innlegg som blir postet, bedre å sette folk på plass uten at de kritiserer deg i dm. jeg døde faktisk i går av en som ville skrive at hen var ufør (på engelsk) også skrev noen noe i duren at hen var lat og utnyttet systemet. den kmt made my day for å si d sånn

Anonymkode: 8f51a...702

• Liker 2
Skrevet

Har nok en sammenheng med økt mental usikkerhet/sykdom å gjøre, men også mulig at samfunnet blir mer og mer råttent, at folk forfølges fra tråd til tråd og skal tas for noe som ble skrevet i en annen tråd.

Mods bør absolutt få satt en stopper for dette, i hvert fall få redusert omfanget, men er nok redde for å miste halvparten av brukerne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kg's hyppigst debatterte tema, med mulig unntak for "kravstore kvinner" og "svigermor". Hvis du ikke har vært her på noen år husker du sikkert at man tidligere kunne poste som gjest og slapp å logge seg inn. AB har overtatt for det. 

Anonymkode: 7f9d3...928

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk har langt bedre nettvett enn før. Man forstår idag hvor viktig anonymitet er.

Anonymkode: ff189...9e3

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For at jeg ble lei av at noen sendte meg pm når jeg svarte på en post. Jeg var ikke ut etter noe vennskap eller noen å svinge med. Så derfor svarer jeg anonym de gangene jeg kan svare det. 

Anonymkode: 38186...380

• Liker 2
Skrevet
Miah skrev (2 timer siden):

Fordi veldig mange oppfatter alt svart/hvitt. 

Man MÅ legge inn en hel haug av forbehold og presiseringer, ellers kommer moralpolitiet og sabler en ned. 🚓

Veldig mange benytter også anonym-funksjonen til å kunne gå til saftige personangrep på de man er uenig i.

Virker nesten som at enkelte lar det gå litt sport i å se hvor drøye de kan være for en moderator sletter posten?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager ble jeg kjent igjen her. Fikk ekle kommentarer. 

Blitt gjenkjent i det virkelige liv, truffet folk som sier " var det du som skrev på KG"? Oh deg kjenner jeg igjen etc.

I dag er jeg nesten kun anonym og skriver sånn at ting ikke gjenkjennes så lett. 

Har vel brent meg på å ha profil her. Syns det er tryggest å skrive som anonym og gjør det for å beskytte meg selv. 

Er ikke slem troll eller noe. 

Anonymkode: 4cb7f...0fb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
blvck skrev (2 timer siden):

Jeg husker ikke når AB funksjonen ble innført, men jeg tror at mange benytter seg av muligheten for å unngå å bli gjenkjent og "forfulgt". 

Poster man alltid med bruken, og også er litt åpen kan noen legge sammen to og to. Noen brukere har også en lei tendens til å både følge etter andre brukere for å plage dem, men også holde i mot dem hva de skriver i en tråd opp mot en annen. 

Hvorfor skriver man ting man ikke står for da? 

Anonymkode: 28ccd...70a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å skrive anonymt for å unngå stalking eller at folk skal kjenne deg for mye igjen betyr ikke at man skriver ting man ikke står inne for.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo an på hva tråden handler om. Jeg har ikke behov for at  tilfeldige bekjente og de jeg møter via jobb skal vite detaljer om mitt seksualliv, selv om jeg står for rådene jeg gir i seksualforumet.

Anonymkode: 05dcb...f58

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det mest om at jeg ikke orker å følge opp en sosial kanal til. Jeg bruker KG som en helt forventningsfri avledning der jeg svarer på akkurat det som interesserer meg og er foran nesa mi der og da.

Det kan være rengjøring av toalett, svigermor, død, kjæledyr eller økonomi. Det fenger der og da men jeg trenger aldri forholde meg til det igjen eller vie det flere tanker om jeg ikke vil. Jeg trenger ikke følge opp, det er ting som bare kommer og går.

Anonymkode: fcc05...003

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle er anonyme. Det er ingen her som vet hvem du er. 

Om brukernavnet ditt på et anonymt forum er "Miah" eller "AnonymBruker" er vel ett fett.

Anonymkode: 23003...4d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle er anonyme. Det er ingen her som vet hvem du er. 

Om brukernavnet ditt på et anonymt forum er "Miah" eller "AnonymBruker" er vel ett fett.

Anonymkode: 23003...4d6

Det er ikke «ett fett». «Miah» har en fast profil, og i én tråd skriver hun at hun har vært i Spania, i en annen at hun er 32 år, og i en tredje at hun er gravid. Hver opplysning virker kanskje uskyldig alene, men når de ligger spredt på ulike tråder under samme navn, bygger de opp et bilde som gjør henne gjenkjennbar i virkeligheten.

«AnonymBruker» får derimot en ny anonymkode i hver tråd, så innleggene kan ikke kobles sammen. Nettvett handler nettopp om å forstå at anonymitet forsvinner når man deler litt for mye over tid.

Anonymkode: ff189...9e3

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det kommer jo an på hva tråden handler om. Jeg har ikke behov for at  tilfeldige bekjente og de jeg møter via jobb skal vite detaljer om mitt seksualliv, selv om jeg står for rådene jeg gir i seksualforumet.

Anonymkode: 05dcb...f58

Hvorfor da ha er nick som tilfeldige bekjente og de du møter via jobb kjenner til?

Anonymkode: b6e8f...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke noen jeg kjenner eller blir kjennt med skal vite at jeg skriver her. Angrer på at jeg skrev under nick i starten og har forsøkt å rydde unna en del. 

Å bli forvente å ikke bli gjenkjennt av de andre her inne når vi gjentatte ganger skriver sammen syns jeg er forvirrende. Gullfisk i hver tråd vi deltar i?

Anonymkode: 8241d...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jwl mange idiotiske innlegg som blir postet, bedre å sette folk på plass uten at de kritiserer deg i dm. jeg døde faktisk i går av en som ville skrive at hen var ufør (på engelsk) også skrev noen noe i duren at hen var lat og utnyttet systemet. den kmt made my day for å si d sånn

Anonymkode: 8f51a...702

Bruker andre å dømme i dm? Jeg dømmer i trådene jeg. 

Anonymkode: 8241d...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om personvern. Når det i tillegg legges innlegg ut på FB, blir det også lett for venner og familie og legge sammen to og to. Det er ikke det at jeg ikke står inne for det jeg skriver. Men jeg svarer på innlegg om familie og yrkesliv. Alle disse som blir nevnt har også rett på et personvern. 

Jeg var for mange år siden medlem av babyverden og fikk for alvor se hvor stor skade stalking kunne gjøre. Jeg er dermed så anonym som jeg kan være

Anonymkode: 17bf8...8b0

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...