Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det har vært en stund nå over 3 år siden siste jeg fikk en påtaleunnlatelse for noe verdt 60 kr. Lurer på om jeg skal søke via ESTA og la være å nevne om dette eller tikke på boksen. Forresten, en slike type handling hva vil gå under i ESTA -APPLICATION og hva står det om det er det anset som immunitet. Hvis jeg må gå til ambassaden hva blir jeg spurte om eller hva slags detaljer trenger ambassaden å vite for å gi meg visum. Jeg har hørt at det er strangt og det vil det være andre steder også om helt sikkert. Dette er det eneste som jeg har på rullebladet mitt og er noe leit. I starten av sommeren så var jeg på et intervjue til vekter jobb og ble spurte om rollebladet og var ærlige om å ha påtaleunnlalatelse. Instruktørene sa at det var greit og kunne starte på jobben, men jeg takket nei.  Dette er noe positivet som har skjedde meg ved å fortelle om rollebladet, men det er helt sikkert strengt i ambassaden. HJELP!!!!!!!

Anonymkode: 63c93...ec5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre i offisielle kanaler, ikke på et anonymt forum.

Anonymkode: a4682...d10

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det korrekte svaret er selvsagt at du må oppgi dette, men da får du ikke ESTA og det tar lang tid å få amerikansk visum. Men mindre saken har fått mye omtale og du er nevnt ved navn, er det svært usannsynlig at du får problemer med innreise til USA. Men det kan skje og du risikerer å bli nektet innreise både nå og i fremtiden.

Personlig ville jeg bare droppet å reise til USA. Jeg har vært mye i USA, men det er egentlig ikke et veldig unikt eller spennende reisemål, i alle fall ikke nå.

Anonymkode: 7142d...128

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke finnes noe tilgjengelig bevis på at dette har skjedd. Ikke nevn det.

Jeg røyket av og til cannabis i ungdomstiden. Da jeg fikk spørsmål om dette svarte jeg selvsagt nei.

Anonymkode: fa6a9...ceb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Det har vært en stund nå over 3 år siden siste jeg fikk en påtaleunnlatelse for noe verdt 60 kr. Lurer på om jeg skal søke via ESTA og la være å nevne om dette eller tikke på boksen. Forresten, en slike type handling hva vil gå under i ESTA -APPLICATION og hva står det om det er det anset som immunitet. Hvis jeg må gå til ambassaden hva blir jeg spurte om eller hva slags detaljer trenger ambassaden å vite for å gi meg visum. Jeg har hørt at det er strangt og det vil det være andre steder også om helt sikkert. Dette er det eneste som jeg har på rullebladet mitt og er noe leit. I starten av sommeren så var jeg på et intervjue til vekter jobb og ble spurte om rollebladet og var ærlige om å ha påtaleunnlalatelse. Instruktørene sa at det var greit og kunne starte på jobben, men jeg takket nei.  Dette er noe positivet som har skjedde meg ved å fortelle om rollebladet, men det er helt sikkert strengt i ambassaden. HJELP!!!!!!!

Ikke si noe, det kommer kun på utfyllende rulleblad (etter 2 år). 

AnonymBruker
Skrevet

ikke nevn en forbanna dritt om noe som helst på rullebladet da vel! 

Burde ikke være så forbanna vanskelig. Tror dere helt seriøst at amerikanske myndigheter liksom skal få tilgang til NORSKE strafferegister?? 0g med flere millioner mennesker som kommer (enten som turister, eller på forretninger) til USA, hver eneste år, tror dere virkelig at den amerikanske immigrasjonen gidder å tråle gjennom alt som finnes angående alle disse millioner av menneskene som kommer dit hvert eneste år?!?    

Anonymkode: 937a3...492

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville IKKE ha nevnt det lille på rullebladet. På en ordinær politiattest (ikke uttømmende og begrenset politiattest) vi de fleste lovbrudd ikke vises etter 3 år. 
Husk også at skal du gå utenom ESTA og søke visum via ambassaden så har Trump-adm økt gebyrene dramatisk. ESTA koster kun 21 USD. Via ambassaden må du nå ut med 185 USD. 

Anonymkode: e951e...154

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (20 timer siden):

Hei. Ut ifra det som det blir informert om så sies det at USA kan kreve om opplysninger om vedkommende som skal inn til landet. Derfor om det trenges spøre landet man komme ifra om dem kan gi ytterligere info. Dette er skremmende å vite.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Burde ikke være så forbanna vanskelig. Tror dere helt seriøst at amerikanske myndigheter liksom skal få tilgang til NORSKE strafferegister?? 0g med flere millioner mennesker som kommer (enten som turister, eller på forretninger) til USA, hver eneste år, tror dere virkelig at den amerikanske immigrasjonen gidder å tråle gjennom alt som finnes angående alle disse millioner av menneskene som kommer dit hvert eneste år?!?    

Hei. Ut ifra det som det blir informert om så sies det at USA kan kreve om opplysninger om vedkommende som skal inn til landet. Derfor om det trenges spøre landet man komme ifra om dem kan gi ytterligere info. Dette er skremmende å vite.

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (20 timer siden):

Det sies at USA kan kreve om ytterligere info om det trenges fra vedkommendes opprinnelige land. Dette gjøre det skremmende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det korrekte svaret er selvsagt at du må oppgi dette, men da får du ikke ESTA og det tar lang tid å få amerikansk visum. Men mindre saken har fått mye omtale og du er nevnt ved navn, er det svært usannsynlig at du får problemer med innreise til USA. Men det kan skje og du risikerer å bli nektet innreise både nå og i fremtiden.

Personlig ville jeg bare droppet å reise til USA. Jeg har vært mye i USA, men det er egentlig ikke et veldig unikt eller spennende reisemål, i alle fall ikke nå.

Anonymkode: 7142d...128

Saken har ikke fått noe omtalelser fra media på noen som helst måter eller noe online. Forresten om man skal tikke av boksen i ESTA hva står det på engelsk om en slike lovbrud. Står det påtaleunnlatelse eller naskeri???? Hvis jeg skal snakke om dette med ambassaden hva vil dette kalles på engelsk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det sies at USA kan kreve om ytterligere info om det trenges fra vedkommendes opprinnelige land. Dette gjøre det skremmende.

Med mindre du skal studere eller jobbe der så krever de ikke utfyllende 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 10.46):

HVIS DE FÅR MISTANKE OM AT NOEN LYVER SÅ.

«Yes, the American government can find out if you are lying about a criminal record, especially when applying for visas, green cards, or security clearances, as lying on official forms is a federal crime. They conduct background checks using various federal and state databases and can even make individual requests for records from foreign governments via Interpol if there is suspicion. Lying on these forms can lead to criminal charges, denial of applications, and serious consequences.»

Anonymkode: 75149...414

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

«Yes, the American government can find out if you are lying about a criminal record, especially when applying for visas, green cards, or security clearances, as lying on official forms is a federal crime. They conduct background checks using various federal and state databases and can even make individual requests for records from foreign governments via Interpol if there is suspicion. Lying on these forms can lead to criminal charges, denial of applications, and serious consequences.»

Men det er jo flere millioner mennesker som reiser til USA hvert eneste år. Enten som turister, eller på grunn av forretninger. 

Så nei, amerikanske myndigheter sjekker ikke hver eneste person såpass grundig.   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor har du sakset denne teksten fra? Reddit? Innlegget ditt blir jo helt meningsløst når du ikke oppgir en kilde, selv om jeg mistenker at dette er bare synsing fra en eller annen vilkårlig tulling.

Anonymkode: b065d...35e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men de spør ikke om det på skjemaet! De spør om du er terrorist, henger med terrorister, kriminelle bander, om du er straffet for alvorlige forbrytelser (3 uker pallesnekring for promillekjøring spør de ikke om), og om man har psykiske problemer (svarer du ja, får du neppe ESTA)

Såvidt meg bekjent må man reise til Stockholm og ambassaden der for intervju, de gjør ikke slikt i Oslo lengre. 

Anonymkode: 40cb2...f6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men de spør ikke om det på skjemaet! De spør om du er terrorist, henger med terrorister, kriminelle bander, om du er straffet for alvorlige forbrytelser (3 uker pallesnekring for promillekjøring spør de ikke om), og om man har psykiske problemer (svarer du ja, får du neppe ESTA)

Såvidt meg bekjent må man reise til Stockholm og ambassaden der for intervju, de gjør ikke slikt i Oslo lengre. 

Anonymkode: 40cb2...f6b

Hva med påtaleunnlatelse for 3 årsiden for 60 kr. Hva svarer man om det på ESTA

AnonymBruker
Skrevet
Vansquer skrev (Akkurat nå):

Takk for at du så det jeg skreve i straten av min innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Vansquer skrev (6 timer siden):

Siden de ikke spør om det, skal du selvfølgelig heller ikke nevne det. 

Anonymkode: b065d...35e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 0.05):

driver du med copy / paste ett eller annet søppel fra Ai-generert tull?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...