Gå til innhold

Hva liker du å spise på bursdagen din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av mat, kake og/eller dessert?

Anonymkode: 7d9ef...07a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Peppes, og brownie med vanilje is. Blir ikke bedre en det 😁 Litt mimosa kanskje....

Anonymkode: ac159...2f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker litt sånn hjemmelaget tapas, men fokusert på varme retter, med mye forskjellig å velge i. Så forsyner alle seg litt av hvert av det de vil ha.

Ofte litt sånn kvasi-asiatisk, med for eksempel hjemmelagde vårruller og annet tempura, noe kjøtt skjært i små biter, samt diverse sauser og tilbehør. Men ellers en god blanding av alt.

Både jeg og gjestene synes det er stas, og alle finner noe de liker. 

Anonymkode: 0a75e...dec

AnonymBruker
Skrevet

I år skal jeg bestille spesiallagd kake fra Instagram-baker (eller Finn) til bursdagen min. Skal ta med barnet mitt på buffet, tror jeg. Mannen er bortreist på bursdagen min. Hadde gjort det samme med ham med hvis han var her. Kanskje inviterer vi gode venner også. 

Anonymkode: 34c6d...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Har bursdag i dag! Har vært på afternoon tea på byens beste hotell, deretter lagde jeg fiskesuppe, og hadde eplekake, bollekake, og sjokolademoussekake til dessert. Bra dag 😁

Anonymkode: 5297c...9b0

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

God sushi hjemme eller småretter på restaurant. Er ikke så glad i kake og dessert, noe lite eller god is.

Anonymkode: 50447...0dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har bursdag i dag! Har vært på afternoon tea på byens beste hotell, deretter lagde jeg fiskesuppe, og hadde eplekake, bollekake, og sjokolademoussekake til dessert. Bra dag 😁

Anonymkode: 5297c...9b0

Grattis! Høres fantastisk ut :klem3:

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I år skal jeg bestille spesiallagd kake fra Instagram-baker (eller Finn) til bursdagen min. Skal ta med barnet mitt på buffet, tror jeg. Mannen er bortreist på bursdagen min. Hadde gjort det samme med ham med hvis han var her. Kanskje inviterer vi gode venner også. 

Er Instagram-baker en slik som baker kaker som ser fine ut men smaker høgg? Var i en dåp der dåpsbarnet mor var så stolt over kaken en venninne (som visstnok var så populær på Instagram) hadde bakt. Jævligste kake jeg har smakt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Er Instagram-baker en slik som baker kaker som ser fine ut men smaker høgg? Var i en dåp der dåpsbarnet mor var så stolt over kaken en venninne (som visstnok var så populær på Instagram) hadde bakt. Jævligste kake jeg har smakt.

Ja, kjøpte en kake i fjor som så veldig vakker ut. Den smakte dessverre ikke godt, full av sukkerfondant. Men skal være mer kritisk i år. Mindre glasur, definitivt. 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Har en venn som driver med det, tar dagesvis å gjøre de kakene ferdige så det er en gammel kake inni. Alt på insta er fake :P Men de er pene da og gir pene bilder.

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel legge til at jeg ikke er noe glad i kake og dessert jeg heller. Har man først spist et godt måltid, så er kake og dessert det siste på jord som frister.

Da må det isåfall bli noe som smelter og ikke rommer noe. Noe gele, sjokoladepudding, mousse, kremaktig osv.

Anonymkode: 0a75e...dec

AnonymBruker
Skrevet

Lager mye mat ellers i året,så på bursdagen liker jeg å gå ut og spise eller kjøpe take away pizza eller sushi.

Anonymkode: eed74...311

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget Fesenjoon av and, med safranris og knasende sprø tadhig 😍😋 Pasjonsfrukt ostekake til dessert 

Anonymkode: 5b199...1e3

• Liker 1
Skrevet

M66: En god bbq med øl til the pit master mens maten laves, så en god rødvin til måltidet. Avsluttes med en god GT. Alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Sushi og småretter fra Jonathan's på Bryn. 

Anonymkode: 197e7...840

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Av mat, kake og/eller dessert?

Anonymkode: 7d9ef...07a

pølser eller pizza! 

pluss sjokoladekake og brus, selvfølgelig...  

Anonymkode: 7f597...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Bor alene og har bursdag midt på sommeren, så oftest feirer jeg bare alene. I fjor ute på restaurant her i byen, sammen med kompiser. Så det varierer litt. 

Men de årene jeg er alene planlegger jeg en veldig god middag. Gjerne noe med sjømat - det beste er en pastarett med fersk sjøkreps, kameskjell etc. Det er luksus. Gjerne Champagne til.. 

Og så kjøper jeg to kakestykker til meg selv, gjerne fra Mendels eller Pascal - et stykke spises på formiddag eller tidlig ettermiddag. Det neste stykket spises etter middag. Da blir det gjerne en kake med frukt/friskhet om formiddagen, og en mektligere kake, gjerne sjokolade, etter middag. 

Anonymkode: 365e3...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asiatisk fusion med mye rå fisk. Og en god chablis. 

Anonymkode: 30703...be2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har en venn som driver med det, tar dagesvis å gjøre de kakene ferdige så det er en gammel kake inni. Alt på insta er fake :P Men de er pene da og gir pene bilder.

Nei, ikke alt er fake på Insta. Alle mine matbilder er knipset av ekte retter jeg har laget, og som jeg spiser rett etter at bildet er tatt. 

For å svare TS: Jeg har bursdag i mai, da spiser jeg som regel en god hovedrett av fersk fisk med norsk asparges til, og drikker champagne. Brownies eller rabarbrapai med is til dessert. 

Anonymkode: 2bbe7...876

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte bursdag i påsken og er da på hytta med familien.
Blir alltid en lang og god frokost med nybakte rundstykker og kanskje noen pølser på bål/bålpanne til lunsj.

Til middag er det alltid viltsteik, som regel rein. Tilbehøret varierer noe, men gode poteter, grønnsaker og saus. 

Anonymkode: ff352...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...