Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en liten på 7,5 mnd. Han leker veldig fint alene, og er flink til å gi signaler dersom han vil ha selskap. Jeg sitter alltid i nærheten av han og følger med. Problemet er at det da er veldig lett å ty til å sitte på telefonen. Syns det er så kjedelig å bare sitte å se på at han spiser på leker.

Mitt spørsmål er da - hva gjør dere når baby er våken? Føler at å lese en bok/strikke tar like mye oppmerksomhet som telefon, så det er vell utelukket? Podcast kanskje? Gjerne kom med tips! Vil kutte ut den dumme skjermtiden🫣

Anonymkode: ba6d9...f47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at ingen har godt av å glane på små barn leke over lengre tid, da blir vi mødre sprø😂 Men skjønner dette med å ikke ville sitte på telefonen også, føles meningsløst og man får dårlig samvittighet. Jeg brukte litt tid på å sette med ved kjøkkenbordet å sysle med fotoalbum, minnebok til barna, fargelegge, sortere rot i diverse skuffer osv. Da kunne jeg gjøre noe meningsfylt samtidig som jeg kunne synge så baby hørte meg, snakke til baby osv. Det ble en fin atmosfære 🤩 Fikk også mer energi/motivasjon til å legge meg på gulvet med baby 10 min her og 10 min der for å leke, se på at baby lekte. 

Anonymkode: 09176...566

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler appen dump phone

Anonymkode: 16c96...55f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler appen dump phone

Dumb* altså

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra å bli bevisst på dette og få gode vaner helt fra start. :) For det første er det lurt å legge mobilen helt bort. Hos oss må mobilene alltid ligge på en kommode i gangen så lenge barna er våkne. Skal vi sjekke noe, sende en melding eller annet, må vi ut i gangen og ordne det. Hvis mobilen ligger lett tilgjengelig, er det fort gjort å bare skulle sjekke noe, og vips har man scrollet i ti minutter.

Jeg syns jeg er mye mer tilgjengelig både med bok og særlig strikketøy, enn med mobilen. Da kan jeg jo faktisk sitte på gulvet og strikke og være tett på baby. Men ellers gjør jeg alt mulig. Vasker opp, henger opp klær, lager mat, leser avisa og drikker kaffe, strikker, sorterer barnetøy, tegner, rydder, vasker bad, støvsuger, tømmer oppvaskmaskinen. Så lenge babyen er fornøyd med å pludre og leke alene på gulvet, kan vi jo begge holde på med hvert vårt. Babyer er ofte nysgjerrige og ser på det vi holder på med, så jeg prater ofte om hva jeg gjør dersom babyen følger med på hva jeg holder på med. 

Anonymkode: 3f879...8b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei!

Jeg har en liten på 7,5 mnd. Han leker veldig fint alene, og er flink til å gi signaler dersom han vil ha selskap. Jeg sitter alltid i nærheten av han og følger med. Problemet er at det da er veldig lett å ty til å sitte på telefonen. Syns det er så kjedelig å bare sitte å se på at han spiser på leker.

Mitt spørsmål er da - hva gjør dere når baby er våken? Føler at å lese en bok/strikke tar like mye oppmerksomhet som telefon, så det er vell utelukket? Podcast kanskje? Gjerne kom med tips! Vil kutte ut den dumme skjermtiden🫣

Anonymkode: ba6d9...f47

Husarbeid?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, så kjekt med en unge som kan sitte og leke litt alene. Da hadde jeg tatt klesvask, hengt opp/ brettet klær, sortert klær og lagt ut på finn, ryddet i kjøkkenskap, vasket kjøleskap, vasket litt rundt i stua og ev i resten av huset, ryddet og gått gjennom leker, tatt med sysaker ned i stua og lappet litt klær, lagt opp gardiner, osv osv. Bare gjort ting som trenger å gjøres. Sett ungen i bleia på badet med en liten skål med vann og vask badet.. Samme med soverom, gjesterom, kjeller osv. 

Anonymkode: b0a15...9e5

• Nyttig 1
Skrevet

Husarbeid. Underholdning på et øre (podcast, lydbok eller musikk), men bruker bare «lettbeint» underholdning slik at jeg fremdeles kan kommunisere med baby. Elsker barna mine, men å leke med små barn er så kjedelig i lengden 🤭🤭

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå leker ikke min så lenge alene av gangen, så jeg pleier å bare å sitte og drikke kaffe og nyte øyeblikket 😂 ellers så bretter jeg klær, hører på radio, strikker eller løser kryssord/sudoku

Anonymkode: 345b5...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...