Gå til innhold

Er brasiliansk jiu jitsu bra trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker kampsport.

mann22

Anonymkode: f91a0...7c8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er bra trening. 

Anonymkode: 508ed...6fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg liker kampsport.

mann22

Ja, kjempebra og man trener virkelig hele kroppen. Man lærer å forsvare seg selv veldig raskt, som nybegynner. Man sloss ikke nødvendigvis i vektklasser fordi man lærer å slå en sterkere og større motstander. Man får også belter, så man har tydlige steg.  Jeg trente det før. Det er kjempegøy 😃 Har du noen erfaring fra før? Jeg ble anbefalt det siden jeg ikke var sikker på hva jeg ville, det er fint for å ha et sted å starte.

Trener Muay thai nå. Liker å sparke fra meg 😋 Jiu jitsu er mer fysisk og det liker jeg ikke like godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig bra trening 

Anonymkode: 96f7c...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Istemmer. Fantastisk trening. Jeg ble litt sjokkert da jeg med minn bakgrunn fra mange år med bryting trodde det skulle være «easy peasy»… Jeg tok skammelig feil.

Anonymkode: d006e...32c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri prøvd, men mannen var trener i og trente mye BJJ.

Det er jo ulike nivåer, og han var jo etterhvert høyere oppe.

Jeg trente selv da spinning+styrke 4-5 gg i uka, og var med en gang alene med ham på sirkeltrening de avogtil har. Har aldri vært så andpusten og tomat i fjeset ever 😆 Var veldig gøy, men jesus så slit.

Men jeg fikk inntrykket av at man bør være motivert for å slite seg ut mtp utholdenhet, tåle trøkk og «bank» - og tåle psykisk å bli liggende i veldig ukomfortable posisjoner uten å reagere med å bli forbanna/klaus liksom. Og ikke grøsse av tanken på å gnures oppi svette folk. 

Det er en trening for sta geitefolk som gidder slite som F og motiveres av det 😅 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (14 minutter siden):

Jeg trente selv da spinning+styrke 4-5 gg i uka, og var med en gang alene med ham på sirkeltrening de avogtil har. Har aldri vært så andpusten og tomat i fjeset ever 😆 Var veldig gøy, men jesus så slit.

Men jeg fikk inntrykket av at man bør være motivert for å slite seg ut mtp utholdenhet, tåle trøkk og «bank» - og tåle psykisk å bli liggende i veldig ukomfortable posisjoner uten å reagere med å bli forbanna/klaus liksom. Og ikke grøsse av tanken på å gnures oppi svette folk. 

Det er en trening for sta geitefolk som gidder slite som F og motiveres av det 😅 

Hahaha! Ja det var godt beskrevet 🤣 Jeg har ikke så mye livsvilje. Men jeg skulle ønske jeg hadde det.

Man må ikke "klatre" hele tiden, man kan holde seg på et nivå man er komfortabel med for treningens del også, ts. Man får ikke mer juling enn det man vil ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok. Eneste er at det er mye tafsing, og at man alltid ligger mellom beina til hverandre når man trener, så ok med jentegruppe, eller uten creeps.

Anonymkode: 0c97c...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig god trening.  Man blir sterk som fy og får stålkondis, etter bare noen måneder jiu jitsutrening hadde jeg six pack og tok pull ups for første gang i mitt liv. Man må tåle å få vondt, og ha det ukomfortabelt, og lære seg å skille mellom ubehagelig og farlig. Tapp om noe knekker, revner eller får deg til å besvime, men tål ubehag og følelsen av å ikke få nok lufte etc. 

Anonymkode: 204ee...758

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greit nok. Eneste er at det er mye tafsing, og at man alltid ligger mellom beina til hverandre når man trener, så ok med jentegruppe, eller uten creeps.

Anonymkode: 0c97c...d6e

Er det ikke rene hente/gutte grupper? Ts

AnonymBruker
Skrevet
Hydrium skrev (2 timer siden):

Ja, kjempebra og man trener virkelig hele kroppen. Man lærer å forsvare seg selv veldig raskt, som nybegynner. Man sloss ikke nødvendigvis i vektklasser fordi man lærer å slå en sterkere og større motstander. Man får også belter, så man har tydlige steg.  Jeg trente det før. Det er kjempegøy 😃 Har du noen erfaring fra før? Jeg ble anbefalt det siden jeg ikke var sikker på hva jeg ville, det er fint for å ha et sted å starte.

Trener Muay thai nå. Liker å sparke fra meg 😋 Jiu jitsu er mer fysisk og det liker jeg ikke like godt. 

Jeg har bare erfaring fra judo😊ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare erfaring fra judo😊ts

Ååå kult! 😃 Det er ikke så ulikt? 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Høres ut som kjæresten min 😄 som til og med tar med seg flere sett med gi, for å trene på ferie.. 

AnonymBruker
Skrevet
Hydrium skrev (11 timer siden):

Ååå kult! 😃 Det er ikke så ulikt? 

Har en god del til felles, jeg liker kontakt/kampsport veldig godt. Skal sjekke ut hvilke muligheter som finnes innen bjj i Oslo. Takk for mange gode innspill alle sammen😊ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres ut som kjæresten min 😄 som til og med tar med seg flere sett med gi, for å trene på ferie.. 

Hehe, sprek fyr😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det ikke rene hente/gutte grupper? Ts

*jente/guttegrupper? Jeg trodde det var adskilt mellom kjønn…? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På gymmet til samboeren min er det ikke adskilt mellom kjønn, mye av poenget med BJJ er jo at man skal kunne forsvare seg mot noen som ikke nødvendigvis er i samme vektklasse. Det finnes derimot damer som har laget egne jentegrupper i tillegg til de ordinære timene som er satt opp i timeplanen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en god del til felles, jeg liker kontakt/kampsport veldig godt. Skal sjekke ut hvilke muligheter som finnes innen bjj i Oslo. Takk for mange gode innspill alle sammen😊ts

Kanskje vi ses på Frontline Academy, anbefaler stedet hvertfall 😊 

Om avdelingen på Majorstua | Frontline Academy — Frontline Academy  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 12.19):

På gymmet til samboeren min er det ikke adskilt mellom kjønn, mye av poenget med BJJ er jo at man skal kunne forsvare seg mot noen som ikke nødvendigvis er i samme vektklasse. Det finnes derimot damer som har laget egne jentegrupper i tillegg til de ordinære timene som er satt opp i timeplanen. 

Samtidig er det både vektklasser og egne klasser for kvinner og menn i konkurransene. Det er også svært vanlig å bruke anabole steroider blant de som konkurrerer. 

Trårdstarter har erfaring fra judo. Så han vet vel hva han går til. Det er jo det samme der. At folk i ulike vektklasser og ulike kjønn kan trene sammen. Men at i konkurransesammenheng så er kjønn, vekt og styrke helt avgjørende. 

Anonymkode: 6e20d...ea9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 9.52):

Ikke alle steder har nok damer til å dele opp heller. Har trent en del bjj og jeg var eneste faste damen der. Savnet kun det å ha noen på cirka min vekt, da mannfolkene der var 80+ kg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...