Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som kan ikke møtes om ettermiddagen hvis hun har vært på jobb. Hvis jeg f eks spørr om vi skal møtes for en kaffe på lørdag ettermiddag, så svarer hun at hun har arbeidshelg. Men hun inviterer andre venninner når de har vært på jobb. Hun sier at hun orker ikke å møtes når hun jobber. Men vi skal orke det. 

Flere har begynt å svare henne igjen med samme mynt. De svarer at de kan ikke møtes pga de jobber. 

Noen som også har ett sånt vennskap? 

Anonymkode: c5e21...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert og orker som regel ikke å være sosial når jeg jobber. Jeg forventer det ikke av andre heller, men kan spørre noen som har vært på jobb den dagen hvis jeg vet av erfaring at de ikke har problemer med å være sosial en jobbdag.

Anonymkode: cc4f8...e72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke en venn…Hun har bare ikke lyst. 

Anonymkode: d0a4f...809

AnonymBruker
Skrevet

Hva da, sånt vennskap?

Hun sier hva hun ikke orker. Dere andre står fritt til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 2b654...7f8

Skrevet (endret)

Det varierer både hvor sliten man blir av å jobbe og hvor krevende jobb man har. Hun kjenner sine egne behov og setter grenser for seg selv - det er lurt og fornuftig - og regner vel med at dere andre klarer det samme. At dere reagerer med å bli furtne og gi igjen med samme mynt sier mer om hvordan dere er som venner enn om henne - hva med å kommunisere i stedet?

Endret av Daria
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vel lov til å selv kjenne etter hva hun orker? Det er helt vanlig å ikke orke noe sosialt liv etter jobb. Det er også helt normalt at formen varierer. For min del kan jeg ikke gjøre noe etter jobb i perioden når østrogen faller (blir helt utmattet), og så er jeg i bedre form så fort det øker igjen (fra dag 1 i syklusen). 

Anonymkode: 6b4db...f64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er introvert og orker som regel ikke å være sosial når jeg jobber. Jeg forventer det ikke av andre heller, men kan spørre noen som har vært på jobb den dagen hvis jeg vet av erfaring at de ikke har problemer med å være sosial en jobbdag.

Anonymkode: cc4f8...e72

Dette. Jeg synes dere er aldeles dustete smålige som henger dere opp i at folk har ulike begrensninger og tar "hevn" på henne på den måten. Ble dere ikke ferdig med sånt på ungdomsskolen?

Anonymkode: f507e...281

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har ei venninne som kan ikke møtes om ettermiddagen hvis hun har vært på jobb. Hvis jeg f eks spørr om vi skal møtes for en kaffe på lørdag ettermiddag, så svarer hun at hun har arbeidshelg. Men hun inviterer andre venninner når de har vært på jobb. Hun sier at hun orker ikke å møtes når hun jobber. Men vi skal orke det. 

Flere har begynt å svare henne igjen med samme mynt. De svarer at de kan ikke møtes pga de jobber. 

Hva er galt med det? Jeg orker heller ingenting når jeg har vært på jobb! Jeg er introvert, og etter jobb trenger jeg å være alene og sammen med mine. 

Er det sånn at dere ikke orker er det opp til dere, men å svare med samme mynt bare for å være ekkel er VELDIG umodent av dere. Folk er forskjellige!

Anonymkode: a066a...b3a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor vennskap plutselig har blitt så vanskelig. Er dette et problem også nå?

Nei, hun krever ikke at "dere skal orke det", hun inviterer. Orker du ikke så gir du beskjed om det. Hvis du er orker og har lyst, så blir du med. Ikke alle er like slitne etter jobb, men det er helt greit om man ikke orker. Å si nei bare for å ta hevn er bare smålig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...