AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Egentlig ikke om hus og hjem men følte det passa best her likevel. På jobben (kontor) har vi jo ikke vaskemaskin. Det er noen som vasker der (ISS) men de ordner vel ikke med kjøkkenkluter. Hvordan er det vanlig å få vaska kjøkkenkluter på jobb? Kan man putte den i oppvaskmaskinen? Hos oss tror jeg aldri den blir vaska men kastes og kjøpes ny en gang i blant. Det er hverken hygienisk eller miljøvennlig.. Anonymkode: 843e7...2d0 1
Daisy-love Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Jeg tror det er vanlig en del plasser at renhold tar seg av det også. Ellers kan du ta en for laget og vaske de hjemme. Jeg hadde ikke vasket de i oppvaskmaskinen, men en kan legge de i bløt om en gidder det. Tipper det er rimeligere å kjøpe en 10pk vaskekluter å hive fortløpende enn å sette inn en vaskemaskin og få noen til å vaske. Dessverre ikke så miljøvennlig, men en realitet.
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Det er jo bare å ta den med hjem og vaske den. Anonymkode: 401ff...c23
Gaia Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Jeg slenger mine i oppvaskmaskinen når jeg kjører vask på over 60 grader. Hvorfor skal man ikke gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august Gaia skrev (2 minutter siden): Jeg slenger mine i oppvaskmaskinen når jeg kjører vask på over 60 grader. Hvorfor skal man ikke gjøre det? Oppvaskmaskiner er ikke ment for å vaske tøy. Det blir jo bare som å spyle dem i varmt vann, uten å skylle eller vri skikkelig. Anonymkode: bb97b...d34 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august Skyll dem og kjøp nye når det trengs? Anonymkode: 89487...b90
Gaia Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oppvaskmaskiner er ikke ment for å vaske tøy. Det blir jo bare som å spyle dem i varmt vann, uten å skylle eller vri skikkelig. Anonymkode: bb97b...d34 Det er å varmebehandle dem, og så skyller man dem frie for såpe når oppvaskmaskinen er ferdig. De blir både rene og bakteriefrie. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august Der vi jobber koker vi de i en gryte med vaskepulver. Bruker gryten kun til dette. Så skyller vi dem og henger opp. Jobber på kjøkken på et sykehus så vil tro det er innafor. Anonymkode: fb7f6...171 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Skrevet 23. august Engangskluter er bedre. Anonymkode: d945b...b07 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Skrevet 23. august Vasker kummen ren. Setter i proppen. Koker opp vann og heller i kummen med såpe. Vasker klutene for hånd. Anonymkode: d6947...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #12 Skrevet 23. august Mulighet for koking? Vask så godt som mulig og skyll, la ligge i kokende vann en stund. Anonymkode: 72aa0...ad6
AnonymBruker Skrevet 23. august #13 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vasker kummen ren. Setter i proppen. Koker opp vann og heller i kummen med såpe. Vasker klutene for hånd. Anonymkode: d6947...1c3 Driver du med dette i arbeidstiden? Anonymkode: d34f4...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Driver du med dette i arbeidstiden? Anonymkode: d34f4...cd7 Hva er det for et spørsmål? Anonymkode: 80f48...346
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Driver du med dette i arbeidstiden? Anonymkode: d34f4...cd7 Ja. Siste fem–ti minuttene før jeg går hjem på fredager. Så får klutene henge til tørk over helgen. Jeg bruker også av arbeidstiden til å bestille inn kaffe og slike varer, for det er mitt ansvar. Anonymkode: d6947...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Skrevet 23. august Herregud… kjøp en rull chiffon-kluter. Kast de når de er sure og skitne. Av og til så må man innse realitetene. Det er mange andre grep man kan gjøre for miljø og lommebok. Den hundrelappen det koster i året å kjøpe ruller med chiffon-kluter som kastes etter bruk kan spares inn andre steder. Om alle spiser opp det de handler inn og legger i kjøleskapet før en barmhjertelig samaritan må rydde ut alt som er muglet og glemt 3-4 ganger i året, så er både miljø og økonomi hensyntatt. Problem løst. Anonymkode: fd1a1...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Skrevet 23. august Gjør avtaler med renhold at de tar med kluter og legger inn rene. Anonymkode: d6b79...3f7
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Skrevet 23. august Hos oss får vi låne av ISS sine kluter så lenge vi ikke overforbruker og passer på å skylle de opp og legge de brukte i en egen pose for skittenkluter. (Bruk de blå i så fall hvis de tillater det - ikke ta de rosa/lilla, for de er til toalett fikk vi beskjed om. Det er greit å meddele alle så man ikke tørker spisebordet med noe som skal brukes det andre stedet... Anonymkode: 408e4...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå