Gå til innhold

Hvordan vet man hvilket tall i kg som er mest realistisk å ha som endelig mål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg har hørt at man kommer ikke til og klare og gå ned mer enn det man veide når man var 18år 

man kan klare det med slake operasjon men ikke uten tror jeg 

Anonymkode: 3b9ad...6f5

Oj! Er det noe jeg ikke ønsker, så er det å veie det gjorde som 18-åring! Da veide jeg 45 kg. Nå er 68 kg og ønsker å gå ned til 62 kg.

Anonymkode: 8cbad...25f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal ha som mål. Vekta jeg ligger på nå kan jeg opprettholde uten å tenke så veldig på hva jeg spiser (annet enn å videreføre en del fornuftig jeg har gjort fram til nå). Jeg har gått ned drøyt 30 kilo, men har fortsatt BMI på 29, og ønsker egentlig å gå ned 10 kilo til. Da vil jeg evt ha en BMI på 26.

Men jeg aner ikke om det er "verdt det", misforstå meg rett.... Jeg prøver litt igjen nå, for å se hva jeg kan få til etter sommeren. Jeg har veid 4 kg mindre enn nå, så det bør jeg ihvertfall klare. Så er spørsmålet om jeg klarer 5-6 kilo til etter det og hva jeg evt må gjøre for å få det til. Så veldig mye mindre enn jeg spiser nå har jeg ikke lyst til å spise i lengden, tror jeg.

Anonymkode: 91ff8...e55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem sier at mine kg ikke er basert på helse? For min del er dette å føle meg bra viktig for min psykiske helse. Det har alt med helse å gjøre. Det gjør at jeg spiser sunnere, er mye mer aktiv, som igjen gjør at jeg etterstreber mer søvn, gode rutiner for hudpleie, jeg drikker mer vann, leser mer bøker om helse og dette vil hjelpe meg å bli eldre i en sunnere kropp. Ikke fortell meg at dette ikke er helserelatert, for det er det så absolutt!

ts

Anonymkode: 1c214...2bc

Beklager, tenkte bare på fysiske helse. For meg er det bare forfengelighetskilo, men for deg kan det selvsagt være annerledes. Håper du finner vekten som er riktig for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i «øvre ungdomsalder» veide jeg 62/63 kg. Så ble jeg eldre og plutselig veide jeg 94… 🙃 Trodde at 62/63 var helt urealistisk for meg, og satte delmål på 5 og 5 kilo. Og så sluttet jeg å bry meg om vekta, og tenkte at jeg spiser det jeg spiser og så stabiliserer kroppen seg på det som passer ut fra den energien den får tilført. 
jeg har nå veid 62/63 kilo i tre år 😊

Anonymkode: ccf31...7cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 178 cm høy og føler meg best mellom 67 og 71 kg. Det har nok mest med at mine kilo etter det legger seg på magen. Hadde de lagt seg mer på andre kroppsdeler tror jeg ikke det hadde føltes likt. Jeg hadde heller ikke tenkt at det var vekta å holde dersom jeg la på meg vekt pga av trening. Men det ekstra magefettet klarer jeg meg uten, for da passer ikke mine buksers midje i forhold til hofter og lår

Folk er forskjellige, så finn den kroppen du trives i. 

Anonymkode: 5de56...e51

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra fedme, og har landet på en trivselsvekt som er fremdeles litt overvektig iht BMI, men som er lettere å vedlikeholde enn om jeg skulle prøve å bli tynn. Er sikker på at jeg hadde gått på en smell. 

Men syns venninnen min har en god innstilling på vekt. Hun er vel den eneste jeg kjenner som aldri har slanket seg, aldri telt en kalori. Hun var tynn som ungdom og er slank nå. Hun har alltid har sett 50-tallet på vekten, men er nå (vi er 45 år) på øvre del og da vi var i 20-årene var hun i nedre del. Hun sier at for å slippe å måtte slanke seg så vil hun alltid veie under 60 kilo, men ikke presse seg ned mot den vekten hun hadde som 20-åring.

Anonymkode: 3838d...4ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

jeg har hørt at man kommer ikke til og klare og gå ned mer enn det man veide når man var 18år 

man kan klare det med slake operasjon men ikke uten tror jeg 

Anonymkode: 3b9ad...6f5

Dette stemmer nok ikke. Jeg veier 25kg mindre i dag som 30 enn jeg gjorde da jeg var 18. 

Anonymkode: 0ee08...0d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 8.32):

Hvilken vekt har du? *nysgjerrig*

Anonymkode: aa416...089

Withings body smart 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...