AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Har blitt 45, barna begynner å bli store, jeg har litt mer tid og lyst å bli litt mer sosial. De siste årene har livet stort sett bestått av jobb, barn og familie, hus og hjem, verv i barnas aktiviteter og litt trening. Er litt stressa type, har fokus på ting som må gjøres. Merker at jeg er litt bitter og nesten irriterer meg over de som har tid til å ha det gøy. Så antar løsningen er å ha det litt mer gøy selv. Bor i mannens fødeby og de venninnene jeg har her har jeg blitt kjent med gjennom han. Har prøvd å øke kontakten med de litt for å bli litt mer sosial men jeg kjenner at det å være sammen med dem ikke gir meg energi. Det er ingenting feil med dem. Men jeg vet ikke om det handler om dårlig kemi eller om det er jeg som er selvopptatt. Når vi er sammen er det f.eks for å ta et glass vin og skravle. Jeg elsker egentlig å skravle men med dem handler samtalene om å ramse opp hva vi gjør/hvor flinke vi er på jobb, og hva barna gjør og hvor flinke de er til forskjellige ting. Kan vere utfordringer som dukker opp også men jeg rett og slett kjeder meg og klarer ikke å leve meg inn i samtalen. Bør jeg prøve å investere mer eller prøve å finne venner som jeg finner mer interessante? Det er virkelig ikke det at jeg tror jeg selv er mer interessant! Det er bare det at jeg ikke finner noen temaer hvor det er noe energi. Merker at jeg ofte syns det er mer interessant å snakke med menn (kompisene til mannen og mannlige kollegaer) men klarer ikke sette fingeren på hva det er. Har dere tips? Anonymkode: db6a8...2bd
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Hva er interessene dine da? Hva liker du å snakke om? Hva snakker du med menn om? Da vet du hvor du bør lete etter venner De du prater med som er mannens venner, virker veldig overflatiske? Prater dere bare sammen fordi mennene deres vil være sammen, og "sleper" dere med? Anonymkode: a414a...807
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Med vennene mine snakker jeg om jobb, familie, ferie, interesser, planer i helgen, hvordan vi har det. Anonymkode: 3ac49...76a
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august At vi er like slitne. Anonymkode: b8dc9...230 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august At vi enda føler oss ung til sinns og har det veldig gøy sammen. Prater om absolutt alt og ingenting. Lite som er tabu, kan le av det meste. Tar oss en fest. Støtter hverandre når vi må ta tunge tak i livet. Sender dårlige memes og videoer til hverandre når vi er opptatt med andre ting. Anonymkode: 95e57...a63 1
Memorangen Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At vi enda føler oss ung til sinns og har det veldig gøy sammen. Prater om absolutt alt og ingenting. Lite som er tabu, kan le av det meste. Tar oss en fest. Støtter hverandre når vi må ta tunge tak i livet. Sender dårlige memes og videoer til hverandre når vi er opptatt med andre ting. Anonymkode: 95e57...a63 Samme 😊 Føles nesten som vi er litt tenåringer igjen når vi er sammen. Mye latter. Deler vanskelige ting med hverandre. Diskuterer alt mellom himmel og jord. Tar en fest i ny og ne. Vi er veldig åpne. Men vi har kjent hverandre lenge og hvert med hverandre i tykt og tynt.
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er interessene dine da? Hva liker du å snakke om? Hva snakker du med menn om? Da vet du hvor du bør lete etter venner De du prater med som er mannens venner, virker veldig overflatiske? Prater dere bare sammen fordi mennene deres vil være sammen, og "sleper" dere med? Anonymkode: a414a...807 Hva er det som gjør at du tenker at mannens venner er overflatiske? Ble bare nysgjerrig Anonymkode: db6a8...2bd
Trolltunge Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Basert på å ha det kjekt sammen, samt personlig raushet (kjennskap, aksept og forståelse). 90% av tiden sammen brukes på å få pusterom og påfyll av positive opplevelser, og 10% på å snakke alvorlig om ting, og gi hverandre forståelse og støtte.
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august Mine sterkeste venninnerelasjoner er enten bygget på vennskap siden barndommen, fra videregående skole, gjennom hobbyer jeg har hatt eller gjennom jobb. Mine beste relasjoner akkurat nå er ei venninne jeg har hatt siden barneskolen, samt ei jeg har blitt kjent med fra jobb. Relasjonen med hun fra jobb blir stadig sterkere fordi vi holder mer sammen enn hun fra barndommen. Vi er begge single, mens hun fra barndommen har kjæreste. Anonymkode: 511bb...189
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Skrevet 23. august Glemte å tilføye at jeg med begge disse kan være åpen om alt, og at vi kjenner hverandre både på godt og vond og har vært gjennom mye sammen. Det er nok derfor disse to relasjonene er de sterkeste. Anonymkode: 511bb...189
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Skrevet 23. august Hva med å gjøre litt andre ting? Gå en tur sammen, gå på kino, ut og spise, spille brettspill... Anonymkode: 7f835...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #12 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med vennene mine snakker jeg om jobb, familie, ferie, interesser, planer i helgen, hvordan vi har det. Anonymkode: 3ac49...76a Føler du deg tilfreds med det? Jeg har noen slike relasjoner, men det tapper meg veldig for energi når det er slikt som blir snakket mest om. Jeg får langt mer energi av vennskap hvor vi diskuterer alt mellom himmel og jord, og utfordrer hverandre litt med ulike interesser eller synspunkt. Det går spesielt mye i "hverdagsfilosofering", true crime og teorier etc., og mye om mål, verdier, selvutvikling. Anonymkode: 37a95...a12
AnonymBruker Skrevet 23. august #13 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Føler du deg tilfreds med det? Jeg har noen slike relasjoner, men det tapper meg veldig for energi når det er slikt som blir snakket mest om. Jeg får langt mer energi av vennskap hvor vi diskuterer alt mellom himmel og jord, og utfordrer hverandre litt med ulike interesser eller synspunkt. Det går spesielt mye i "hverdagsfilosofering", true crime og teorier etc., og mye om mål, verdier, selvutvikling. Anonymkode: 37a95...a12 TS her. Det er akkurat sånn jeg mener. Jeg er litt filosofisk av meg. Opptatt av selvutvikling, hvorfor folk er som de er (ikke sladder men psykologien i det), hvorfor verden er som den er, hvordan ser verden ut om 50 år, hva skjer med KI osv Oppramsing av jobb, hva man har gjort, hva man skal gjøre etc kjeder meg. Jeg mener ikke å være ovenpå. Jeg har ikke mye kunnskap, kan lite om politikk f.eks. Men liker så mye bedre å diskutere enn bare å fortelle om livet sitt hver sin tur. Men så føler jeg kanskje at mange helst bare vil fortelle om livet sitt. Og om man spør litt kritiske spørsmål så rygger de. Jeg mener ikke at jeg er kritisk men vil gjerne litt under overflaten. Hvordan har du funnet dine venner? Har du kjent de lenge? Anonymkode: db6a8...2bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå