Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt utsatt for rykter her jeg bor. 
Folk er svært ukritisk over hva de hører. De sluker alt ukritisk og jo verre slarv jo bedre. 
Jeg prøver å sitte stille i båten og tenke at sannheten kommer frem til slutt. 
Jo mer man prøver å dempe rykter jo verre blir det tror jeg. Vet ikke. 
Ei dame her jeg bor som jeg ikke kjenner går å sier at jeg og mine søsken er halvsøsken og ikke har samme far. Ikke nok med det, men hun forteller at jeg har fortalt henne det. Jeg har ikke snakket med den dama, men vet hvem hun er. 
Jeg er et ganske kjedelig A4 menneske, men er det så interessant å snakke om andre at en må finne opp ting for å bli interessant i en samtale? 

Anonymkode: 6ea7d...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

So what? Ignorer.

Dukker temaet opp med noen så er det jo bare å si det som det er.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi faen i det. Ikke noe du får gjort noe med og folk kommer til å tenke hva de vil om deg. Hva andre mennesker tenker om deg er faktisk ikke noe som angår deg. Det er filosofien jeg velger å leve etter.

Anonymkode: 65115...8b7

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Drit i henne. Skjønner at det er irriterende, men heldigvis var ikke dette ryktet noe som påvirker andre enn kanskje mora di? Kanskje det er en uskyldig misforståelse og hun snakker om noen andre enn deg?

Anonymkode: a9a76...d17

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å gjøre med det. Sannheten kommer fram uansett. Lell om det går år. Jeg bryr meg ikke folk får bare snakke. 

Anonymkode: aa1ae...2d0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Drit i det. Folk kjenner deg vel? De som kjenner deg kommer ikke til å tro på det. Hva de andre synes betyr ingenting. 

Anonymkode: d51e4...143

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mennesker som livnærer seg på sladder. Disse menneskene er det veldig synd på. En kollega av meg for eksempel, som prøver alt hun kan å skvise meg ut av både kollegafellesskap og arbeidsforhold. Veldig mange liker ikke fremtoningen hennes. Hun har venner (like sære som sådan), og igler seg innpå kolleger for å fremstå som at hun blir likt, men det er nok grunner til at hun verken får seg kjæreste eller noen familie i motsetning til oss andre. Hun sa på jobbintervjuet sitt til stillingen hos oss at hun elsket sladder, og jeg kan ikke fatte og begripe at ledelsen ikke så røde flagg allerede der. 

Jeg jobber alt jeg kan for å komme meg vekk fra dette mennesket. Flytt du også hvis du kan. Livet er for kort til å bruke energi på slikt tull. Har du barn eller får du barn, får du enda mindre ork til slikt bullshit. 

Anonymkode: d4910...96a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neimen kor trivelig. Tydeligvis andre som tenker på deg. Bor på bygda selv. Til tider god underholdning hva som kan ryktes til tider. Bare le. Er kun et godt eksempel på sjalusi. Noen gang bare for å avverge snikk snakk om seg selv. Smil å være glad ellers overse disse menneskene 

Anonymkode: 2f7e7...13c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neimen kor trivelig. Tydeligvis andre som tenker på deg. Bor på bygda selv. Til tider god underholdning hva som kan ryktes til tider. Bare le. Er kun et godt eksempel på sjalusi. Noen gang bare for å avverge snikk snakk om seg selv. Smil å være glad ellers overse disse menneskene 

Signerer på at dette er tilfelle ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper er,som andre sier, ignorere. Hvis du reagerer på det overfor andre så er det vann på mølla. De får snart andre ting å sladre om og da er du gårdagens nyhet. 

Anonymkode: 5f8de...4aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Folk er svært ukritisk over hva de hører. De sluker alt ukritisk og jo verre slarv jo bedre. 
Ei dame her jeg bor som jeg ikke kjenner går å sier at jeg og mine søsken er halvsøsken og ikke har samme far. Ikke nok med det, men hun forteller at jeg har fortalt henne det. Jeg har ikke snakket med den dama, men vet hvem hun er. 
Jeg er et ganske kjedelig A4 menneske, men er det så interessant å snakke om andre at en må finne opp ting for å bli interessant i en samtale? 

Du får spørre hvem faren er da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er bare flygende aper. Ikke bry deg om dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta her. Takk alle sammen - dere har helt rett. Denne dama som går å forteller dette er ikke helt god. Uansett er det ubehagelig å høre slikt, fordi det er mange som ikke er helt god og er ukritisk til det de hører. 
Men så er vi født og oppvokst her og folk kjenner familien vår. Så håper det er noen med vettet i behold som ser galskapen. 
Jeg kommer ikke til å konfrontere henne med det, eller agere på det. Selv om det frister litt. 
Jeg har faktisk fått tilbakemelding på at jeg er kjent for å være en person som tar opp ting med folk, og da er jeg «drama» Folk liker å slarve i fred og liker svært dårlig å bli konfrontert med det. Da peker de fort utover at andre skaper drama. 
Jeg er nok bare en brøkdel av alt sladderet som går rundt. 
Enkelte liker bare å sitte å snakke om andre, hva de har hørt om hvem, og hvem har sagt det og det. Alt de hører sluker de ukritisk. 
Så har jeg heldigvis venninner som svært skjelden snakker om andre folk. De snakker om seg selv, og vi diskuterer temaer. 
bygdetrollet lever i beste velgående 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Patetisk og trist, jeg kommer fra et sted hvor selve sjela i bygda er sladder og rykter, hver gang noen kommer og serverer meg sånt så tenker jeg at det er bra personen viste meg hvem de er. Jeg hører ikke på sånt og omgåes ikke sånt. Hev hodet ditt høyt og avkreft hvis noen spør. 

Anonymkode: fa441...e34

Skrevet

Du får ikkje gjort stort med det, dessverre. Men du veit kva som er sant og oppegåande folk kjøper ikkje kva som helst som blir sagt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ta her. Takk alle sammen - dere har helt rett. Denne dama som går å forteller dette er ikke helt god. Uansett er det ubehagelig å høre slikt, fordi det er mange som ikke er helt god og er ukritisk til det de hører. 
Men så er vi født og oppvokst her og folk kjenner familien vår. Så håper det er noen med vettet i behold som ser galskapen. 
Jeg kommer ikke til å konfrontere henne med det, eller agere på det. Selv om det frister litt. 
Jeg har faktisk fått tilbakemelding på at jeg er kjent for å være en person som tar opp ting med folk, og da er jeg «drama» Folk liker å slarve i fred og liker svært dårlig å bli konfrontert med det. Da peker de fort utover at andre skaper drama. 
Enkelte liker bare å sitte å snakke om andre, hva de har hørt om hvem, og hvem har sagt det og det. Alt de hører sluker de ukritisk. 
Så har jeg heldigvis venninner som svært skjelden snakker om andre folk. De snakker om seg selv, og vi diskuterer temaer. 

Folk som holder på sånn vil ha fokuset vekk fra seg selv. Bare å overse totalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå etter magefølelsen din på hvem so gir deg god , rolig , trygg følelse - det er de du kan stole på. 

Du kan ikke styre hva folk sier , så like greit å bare ikke bry seg. De fleste voksne mennesker reagerer dog hvis de hører random sladder om andre.. altså ikke at du er teit , men de som driver og skravler om andre vil bli uglesett ..

Anonymkode: 6b293...512

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (51 minutter siden):

Du får ikkje gjort stort med det, dessverre. Men du veit kva som er sant og oppegåande folk kjøper ikkje kva som helst som blir sagt.

Oppegående folk trekker seg unna dem stadig kommer med dritt om andre, er min erfaring . Trashet pleier å trekke mot hverandre og godt er det:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oppegående folk trekker seg unna dem stadig kommer med dritt om andre, er min erfaring . Trashet pleier å trekke mot hverandre og godt er det:)

Dette skjønte eg ikkje så mykje av

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg så igjen i å oppleve at folk gjør dette, men det er typisk mobbere som gjør slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...