AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Liten krise. På helgetur til Sverige og skal ta strømstad- Sandefjord hjem imorgen.. har selvsagt klart å glemme å tenke på å ta med pass alle sammen.. har kun førerkort på mobil og bank-id app med id på… er det vits å prøve å kjøre om bord engang? Skal da ha bil.. lenge siden jeg har tatt den ferja, men mener å huske man må levere pass i billettluka? Eller husker jeg forhåpentlvis feil? 😆 Anonymkode: 928f7...60d
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Liten krise. På helgetur til Sverige og skal ta strømstad- Sandefjord hjem imorgen.. har selvsagt klart å glemme å tenke på å ta med pass alle sammen.. har kun førerkort på mobil og bank-id app med id på… er det vits å prøve å kjøre om bord engang? Skal da ha bil.. lenge siden jeg har tatt den ferja, men mener å huske man må levere pass i billettluka? Eller husker jeg forhåpentlvis feil? 😆 Anonymkode: 928f7...60d Du finner raskt svar på spørsmålet ditt på nettsiden til fergen: REISER MELLOM NORGE OG SVERIGE Alle gjester (voksne) må medbringe gyldig legitimasjon. For nordiske borgere holder det vanligvis med et gyldig førerkort fra et nordisk land når man reiser i Norden. Men det tryggeste er å ta med pass eller nasjonalt ID-kort. Barn som er nordiske borgere og som reiser sammen med sine foreldre/foresatte behøver ikke egen legitimasjon, så lenge de foreldre/foresatte kan vise gyldig legitimasjon. Som foresatt regnes en voksen person over 18 år som reiser i foreldres sted, og som påtar seg ansvaret. Barn under 18 år som ikke er nordiske borgere og barn under 18 år som reiser uten foreldre/foresatte må ha gyldig legitimasjon. Digitale førerkort er ikke ansett som gyldig legitimasjon til utlandet, men hvordan de vurderer det på fergen får du svar på ved å ringe dem. Anonymkode: a3043...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå