AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Hvilke rødvin foretrekker du å nippe til på en helgekveld, og hvorfor? Beskriver gjerne rødvinen. Er den myk eller hard? Hva smaker den? Pris ca? Annet om vinen? Anonymkode: b44a1...db7
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Selv foretrekker jeg Righetti Valpolicella Classico: https://www.vinmonopolet.no/Land/Italia/Veneto/Valpolicella-Classico/Righetti-Valpolicella-Classico-2023/p/8000601 Koster ca. 142,-. En myk vin som smaker friske, røde bær. Anbefales for de som ikke liker skarpe viner. Anonymkode: b44a1...db7
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august En Pinot Noir, gjerne en amerikansk fra Napa Valley, eller en fransk burgunder Anonymkode: 6b66e...3a1 1 1
Stacy__ Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Dette er min favoritt Ratti Den koster 200kr og er helt perfekt til en biffmiddag. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Lionel Osmin Le Pouvoir des Fleurs https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Sørvest/Fronton/Lionel-Osmin-Le-Pouvoir-des-Fleurs-2021/p/17557401 Hvorfor? Fordi jeg synes den smaker godt, og at den er ganske allsidig. Man MÅ ikke ha mat til den for å kose seg med denne vinen. Myk/hard? Midt på treet, vil jeg si. Den har lavt sukkerinnhold, og noe syre. Smak? Først og fremst ganske mye bær. Litt "mørk" bærsmak, hvis det gir noen mening. Pris: 200 kroner Annet: jeg oppdaget denne vinen gjennom Ingvild Tennfjords vinspalte i Aftenposten. Jeg var ute etter en gave, og fant denne under overskriften "Hva gir du til en vinsnobb?" 😆 Jeg tok sjansen og kjøpte to: både til gave og til meg selv. Jeg kan lite om vin, særlig røde, men vet jo litt om hva jeg liker. Den falt i smak både hos meg og gavemottaker. Anonymkode: b49a1...fbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå