AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Kan man bruke både champagne, prosecco, cremant og cava? Anonymkode: a5621...6b6
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Jau, du kan bruke alle de, bruk den du liker men ville ikke brukt en for dyr siden man blander den ut. Anonymkode: 80f3d...271
Hareena Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Du mener mimosa og den besto opprinnelig av sjampanje og friskpresset fruktjuice/appelsinjus, men med mindre du er særdeles godt bemidlet vil jeg si det er helligbrøde å blande ut sjampanjen med jus. Prosecco og annen rimeligere musserende holder, men svaret på spørsmålet er ja. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Jeg syns prosecco er for søtt. En tørr cremant er relativt billig og god Anonymkode: c28ff...93f
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Ville valgt en cremant eller en god cava. Anonymkode: f9428...6c1
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august Ja, men det er bortkastet å bruke en fransk vin til å lage mimosa. Når du blander den med appelsinjuicen visker du ut alle nyansene som gjør at du kan smake at det er en kvalitetsvin uansett. Jeg ville gått for en billig prosecco, prosecco er ofte søtere og med litt kraftigere bobler, og passe et hakk bedre enn cava. Anonymkode: a94ed...7c3
Hareena Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns prosecco er for søtt. En tørr cremant er relativt billig og god Anonymkode: c28ff...93f Hvordan kan en brut eller «extra dry» prosecco bli for søt blandet med friskpresset appelsinjus? 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Hareena skrev (47 minutter siden): Hvordan kan en brut eller «extra dry» prosecco bli for søt blandet med friskpresset appelsinjus? Det kan godt være at det fins tørre proseccoer som er gode, men jeg orker ikke bruke tid på å lete etter disse når jeg allerede har funnet andre musserende viner som jeg vet jeg liker. De proseccoene jeg har smakt var ikke de beste, ihvertfall Anonymkode: c28ff...93f
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august Hadde tatt champagne, passer til alt Anonymkode: 93c1e...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå