Gå til innhold

Når noen tar kontakt igjen etter lang tid – hva betyr det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette:

En person jeg hadde ganske god kontakt med tidligere (vi møttes noen ganger, gjorde ting sammen osv.), men som plutselig trakk seg unna den gangen, har nå tatt kontakt igjen etter flere år.

Vi har utvekslet noen meldinger, og det er nevnt at vi kanskje kan møtes en dag. Jeg merker at gamle minner og følelser dukker opp hos meg, men jeg er usikker på hva intensjonen hens egentlig er.

Har noen av dere opplevd at noen dukker opp igjen på den måten? Var det vennskap, kjedsomhet, eller at de faktisk var interessert i mer? Og hvordan bør man egentlig ta det videre uten å virke for ivrig?

Endret av Hall
Vill være anonym for ikke bli gjenkjent
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som regel betyr det at man ikke fant noen andre, men har lyst på sex…

Anonymkode: 8bc00...c06

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som regel betyr det at man ikke fant noen andre, men har lyst på sex…

Anonymkode: 8bc00...c06

Ja det er rart, for det hadde vi ikke da vi datet. Da var det mer viktig å bli ordentlig kjent enn tøm og røm 

• Hjerte 1
Skrevet
Hall skrev (25 minutter siden):

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette:

En person jeg hadde ganske god kontakt med tidligere (vi møttes noen ganger, gjorde ting sammen osv.), men som plutselig trakk seg unna den gangen, har nå tatt kontakt igjen etter flere år.

Vi har utvekslet noen meldinger, og det er nevnt at vi kanskje kan møtes en dag. Jeg merker at gamle minner og følelser dukker opp hos meg, men jeg er usikker på hva intensjonen hens egentlig er.

Har noen av dere opplevd at noen dukker opp igjen på den måten? Var det vennskap, kjedsomhet, eller at de faktisk var interessert i mer? Og hvordan bør man egentlig ta det videre uten å virke for ivrig?

En person som ikke hadde vært tydelig med meg, med tanke på intensjoner hadde jeg valgt å holde avstand til. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert akkurat blitt slutt med partneren, og i desperasjon søker vedkommende seg til en tidligere partner, altså deg. Jeg har vært der selv, og jeg vet om flere andre tilfeller. Felles er at det ikke har fungert noen av gangene.

Spør personen om siste gang han/hun var i forhold, så får du en pekepinn om dette er gjennomtenkt eller ikke. Men ikke tro alt du hører ...

Anonymkode: c9ea8...f19

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Desperasjons-kontakt. En relasjon er brutt og vedkommende har behov for å føle seg bedre. 

Anonymkode: 08a70...103

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han/hun (nekter å bruke hen) tenker å selge deg herbalife Shake? 😅

Anonymkode: f6603...4d2

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare spørre?

»Hyggelig å høre fra deg igjen etter mange, mange, år. Hva er du ute etter?»

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke bare spørre?

»Hyggelig å høre fra deg igjen etter mange, mange, år. Hva er du ute etter?»

Tenkte å spørre da en evt møtes. 
flette det litt inn. 

jeg er så dårlig på dette 😅
men tror ingen tar kontakt med en tidligere fling uten noen baktanker 

• Hjerte 1
Skrevet
Hall skrev (1 minutt siden):

Tenkte å spørre da en evt møtes. 
flette det litt inn. 

jeg er så dårlig på dette 😅
men tror ingen tar kontakt med en tidligere fling uten noen baktanker 

Om dere hadde noe på gang er han åpenbart på jakt etter å fortsette der hvor dere slapp. Det er jo ikke så rart og jeg tenker det er naturlig så lenge det var et ryddig «brudd».

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Desperasjons-kontakt. En relasjon er brutt og vedkommende har behov for å føle seg bedre. 

Anonymkode: 08a70...103

Ja.. kanskje. Vedkommende har hatt kjæreste etter vår affære, men varte ikke lenge.

Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Om dere hadde noe på gang er han åpenbart på jakt etter å fortsette der hvor dere slapp. Det er jo ikke så rart og jeg tenker det er naturlig så lenge det var et ryddig «brudd».

Ja vi hadde det egentlig veldig fint de mnd sammen med litt bølger og irritasjon, noe som er naturlig. Bruddet fadet kanskje litt dårlig ut, men kunne føle stemningen i rommet at her var vi ferdig den gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Har noe endret seg siden sist? 

Hvis ikke vil resultatet bli det samme igjen.

Anonymkode: be942...ce3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har noe endret seg siden sist? 

Hvis ikke vil resultatet bli det samme igjen.

Anonymkode: be942...ce3

Hos meg? Tja litt mer jobb.

hos h*n? Vet ikke så mye mer en skiftet jobb. 

men ja, det kan fort bli en ny sirkel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje han/hun (nekter å bruke hen) tenker å selge deg herbalife Shake? 😅

Anonymkode: f6603...4d2

Haha. Jeg var ute for noe lignende. Ei jeg kjente fra vgs, men hadde hatt lite kontakt med, kom på besøk og skulle ha meg med på sånn MLM-salg. Hun var veldig festlig og morsom å være med på videregående, så jeg trodde at hun hadde flyttet hjem igjen og ønsket å ta opp igjen kontakten med oss som også hadde flyttet hjem igjen eller aldri dro. 

Det var da ikke tilfellet. Hun skulle bare få noen under seg, slik at hun hun greide å komme seg til topps i pyramiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Gaia skrev (4 minutter siden):

Haha. Jeg var ute for noe lignende. Ei jeg kjente fra vgs, men hadde hatt lite kontakt med, kom på besøk og skulle ha meg med på sånn MLM-salg. Hun var veldig festlig og morsom å være med på videregående, så jeg trodde at hun hadde flyttet hjem igjen og ønsket å ta opp igjen kontakten med oss som også hadde flyttet hjem igjen eller aldri dro. 

Det var da ikke tilfellet. Hun skulle bare få noen under seg, slik at hun hun greide å komme seg til topps i pyramiden. 

Hehe 🤣 ja ser det gjelder ikke å ha noe forhåpninger, uansett hvor bra en hadde det i lag 😅😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan være at han traff en annen som tilfeldigvis passet han litt bedre. I stedet for å kjøre dobbelt løp fadet han deg ut.

Nå er det slutt mellom dem og han ønsker å gi deres "forhold " en ny start. Eller kanskje han av en eller annen grunn ikke ønsket/hadde overskudd til et forhold den gangen. Ting kan ha endret seg som gjør at han ønsker å prøve igjen. Så lenge han ikke var noen ugrei med deg, ikke bare presset på for sex for deretter å forsvinne så er det verdt et forsøk, tenker jeg. Dere har sikkert begge modnet litt siden sist.

• Nyttig 1
Skrevet
Hall skrev (6 minutter siden):

Hehe 🤣 ja ser det gjelder ikke å ha noe forhåpninger, uansett hvor bra en hadde det i lag 😅😂

Møt han og hør hva han sier om hvorfor han vil ha kontakt? Er ikke all verdens største emosjonelle offer hvis det skulle vise seg at det ikke funker?

Skrevet
Gaia skrev (10 minutter siden):

Møt han og hør hva han sier om hvorfor han vil ha kontakt? Er ikke all verdens største emosjonelle offer hvis det skulle vise seg at det ikke funker?

Ja får prøve å ta det opp under møte. Nå er det litt frem i tid. Så får se om i det hele tatt blir noe ut av det. Eller om det var en mld pga kjedsomhet eller at et minne plutselig dukket opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var sånn samboeren og jeg endte opp med å bli sammen. Han tok opp kontakten igjen, timingen var ikke rett for oss første gangen. 

Anonymkode: 63b39...929

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...