Gå til innhold

Walkingpad erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått en walkingpad i gave av mamma. Satt ned fra 8000 til 3000. Den har max 12 km/t. Kan man faktisk jogge på disse? Jeg jogger ikke fort. Max 7-9 km/t. Rask gange 6,4 km/t. Tenker jeg skal bruke den i vinter

Anonymkode: 337ee...ef3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger ikke på min.

Anonymkode: fe1c1...e92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fått en walkingpad i gave av mamma. Satt ned fra 8000 til 3000. Den har max 12 km/t. Kan man faktisk jogge på disse? Jeg jogger ikke fort. Max 7-9 km/t. Rask gange 6,4 km/t. Tenker jeg skal bruke den i vinter

Det står vel noe om det i bruksanvisningen? Jef klarer i allefall ikle å gå i 12 km/t, det sier vwø aeg selv at man må løpe da.

Anonymkode: 3ee3d...d47

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan du løpe på den.

AnonymBruker
Skrevet

Du KAN jogge på den, men den har ikke like god støy og støtdemping som en vanlig tredemølle, så bruk i hvert fall gode sko.. det kan være litt hardt å løpe langt. Men mye god helse i å gå også, sannsynligvis undervurdert treningsform :)

Anonymkode: eae50...c29

AnonymBruker
Skrevet

Klikket meg inn på denne, for vurderer å kjøpe walkingpad selv. Hvilket merke/modelle fikk du, ts, og er du fornøyd så langt? Lager walkingpad myr lyd?

Anonymkode: 7d8ef...d51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig kan du det..? 

Det du må tenke på, er sikkerhet. Båndet er smalt, så ikke løp så fort at du blir sliten og begynner å vingle. Da er det veldig fort gjort å tråkke utenfor båndet. Jo fortere man løper, og jo slitnere man blir, jo mer all over the place er man. 

Jeg har også en med toppfart på 12 km/h, og jeg løper aldri så fort på den. Jeg har bare brukt den til "Kosejogging" i sone 2. 

Anonymkode: fb03d...aa1

Skrevet
Thessaly skrev (På 24.8.2025 den 0.01):

Selvsagt kan du løpe på den.

Hvorfor heter den da walkingpad? Jo fordi den er til å gå på, ikke løpe.

AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd å gå i 12 kmt? Hehe

Anonymkode: 272fa...290

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har en tredemølle som går opp til 12 km, jeg føler man kan jogge/løpe på den. Men jeg går helst på den. 

AnonymBruker
Skrevet

Min går bare til 10km/t. Er veldig fornøyd med min. Løper på den og.

Anonymkode: d2392...8cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har du prøvd å gå i 12 kmt? Hehe

Anonymkode: 272fa...290

12 km/t er maks, men du kan jo helt fint stille den inn på 6. Eller 1 for den saks skyld.

AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (54 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

12 km/t er maks, men du kan jo helt fint stille den inn på 6. Eller 1 for den saks skyld.

Hammer er en fin ting so man kan bruke til å hamre inn spikere som navnet hentyder til. Men betyr det at man da egentlig ikke kan bruke tennene på den andre siden til å dra ut spikere?? Den er laget til det, fungerer fint til det, men heter jo ikke Hammer og Spiker uttrekker. Akkurat som Walkinpad er laget helt opp i jogge tempo, men det kan man jo tydeligvis ikke gjøre siden den heter Walkinpad og ikke Walking and Running pad...... Der har de som navnet det feilet skikkelig🤦‍♀️

Anonymkode: 095fe...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hammer er en fin ting so man kan bruke til å hamre inn spikere som navnet hentyder til. Men betyr det at man da egentlig ikke kan bruke tennene på den andre siden til å dra ut spikere?? Den er laget til det, fungerer fint til det, men heter jo ikke Hammer og Spiker uttrekker. Akkurat som Walkinpad er laget helt opp i jogge tempo, men det kan man jo tydeligvis ikke gjøre siden den heter Walkinpad og ikke Walking and Running pad...... Der har de som navnet det feilet skikkelig🤦‍♀️

Anonymkode: 095fe...58b

Bilen min kan fint kjøre i 200 km/t, men jeg gjør jo ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en Kingsmith Walkingpad R2 pro for et og et halvt år siden, den har hastighet opp til 12. Jeg har brukt den mye, så godt som daglig, men fortrinnsvis til rask gange. Jeg kan jogge på den men har et kne som ikke liker denslags.

Anonymkode: e3e6a...a09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 14.51):

Du kan gå og jogge. Veldig fornøyd med min. Dager jeg ikke har energi/smerter men trenger å bevege meg litt. Prøv den!

Anonymkode: 78b2e...123

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker kun rolig jogging. Jeg klarer ihvertfall ikke løpe 12 km/t særlig lenge. Tenker å den heter walkingpad av en grunn, men siden den går så høyt 🤷

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...