Gå til innhold

Hjelp! PayPal! Haster.. :)

Anbefalte innlegg

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Jeg har nå bydd på en gjenstand på eBay, men hun ønsker i utgangspunktet ikke å betales direkte med kort gjennom PayPal. Hun ønsker heller at jeg skal overføre penger til min PayPal-konto. Hvordan i all verden gjør jeg dette?

Spurte hun som har gjenstanden om hvordan jeg skal gjøre dette. Fikk da til svar:

"Hi, I can accept credit / debit card payments through paypal but not as part of my auction terms. If you wish to pay by this method then email me before paying and I will send you an invoice to include the paypal charges, kind regards, *****"

Hva vil dette si, er det trygt det også? Hva er invoice?

Sånn går det når en nybegynner boltrer seg inne på eBay.. Setter utrolig stor pris på hjelp fra dere!! =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tudeliduu
Skrevet

Hun har forresten bare gode referanser (minst 10 hver eneste dag), så hun er seriøs..

Skrevet

Invoice er faktura. Regner med at hun vil du skal dekke utgiftene selger har ved å bruke paypal. (Men jeg er også nybegynner mhp. paypal, så du får sikkert mer detaljerte svar etterhvert).

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du oppretter egen paypal-konto og overfører penger til denne, kan du overføre penger til henne gebyrfritt.

Dersom du betaler med kredittkort direkte til hennes konto må hun betale gebyrer. Disse gebyrene må du dekke hvis du vil gjøre det på den måten (utgjør noen få prosenter).

Skrevet

Logg inn på paypal

Så under my account velger du add funds

Så trykker du på den det står transfer from a bank in Norway knappen.

Da får du opp kontonummeret du skal betale regning til + et referansenummer du skal bruke. Betal som vanlig regning i nettbanken din med norske kroner. Da får du mail når pengene er inne på paypalkontoen.

Da har du en positiv balanse på kontoen og pengene er allerede betalt inn til paypal og trekkes dermed ikke fra kortet som ved vanlig overførsel.

Betaler til norsk kontonummer og det koster ikke noe ekstra. Referansenummeret står i firkanten ved sidenav kontonummeret. Your Bank Transfer ID

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Tusen tusen takk for svar :) Jeg har nå opprettet en konto og overført penger til dden, som sikkert kommer om et par dager.

Hvordan får jeg da betalt denne personen? Har logget meg inn på paypal.com, og under "send money" ligger et skjema som skal fylles ut. Eneste referansen som skal fylles ut til hun som skal betales, er jo e-mailadressen. Kommer betalingen virkelig frem da eller er jeg på helt feil sted nå?

Uff, skjønner ingenting, jeg.. veldig takknemlig for hjelp fra dere:)

Skrevet

Er det noe du har kjøpt på ebay er det letteste å velde send money og på menyen du får øverst da er det "pay anyone" og "pay for ebay item"

Velg ebay item da så kommer det opp det du skal betale for.

Men betalinge kommer frem på mail adressen ja. Samme som om du skal ha penger av noen og bruker payapl så får du mail om at det er overført penger på kontoen din og så må du inn å motta pengene/overføre til din konto.

Skrevet

Du kan bare gå fra din side på ebay der står det " you need to pay for one item" klikk på denne også er det bare å klikke videre og tilslutt skrive inn paypal passordet ditt. Lykke til

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Både på eBay-siden og paypal-siden kommer bare andre betalingsalternativer opp. Enten Paypal med forskjellige typer kort (visa osv) eller "Other accepted payment methods", som inkluderer sjekk og "other". Finner ikke kontoen min på noen av disse stedene. Er det fordi jeg ikke har fått inn noen penger på den ennå?

Sukk.. veldig snilt av dere=)

Skrevet

Det er nok det, du får ikke betalt før pengene har kommet inn på konto. Pleier å ta 2-3 dager før de er inne. Logg deg inn på paypal så ser du om pengene er inne. Du vil også få en mail fra paypal når pengene er kommet inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...