AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Hei. Jeg har en svart genserkjole som ligner litt på den på bildet jeg har lagt til, med unntak av at ermene er tettsittende/rette som resten av kjolen og går ikke utover mot slutten. Den har heller ikke belte. Den har også litt høyere hals og kanskje litt tykkere stoff.Utover det så ser den ganske lik ut. Jeg vurderte kanskje å bruke den til en begravelse med svarte strømper under og svarte støvletter og kanskje noe enkle smykker, men synes at den er litt for uformell/enkel. Da jeg snakket med min mor, så mente hun at den var upassende pga at den er for 'sexy'. Lurer på hva dere tenker om den kjolen. Jeg har dessverre ikke noe penklær i en mørk farge og jeg har litt dårlig råd. Alternativ så kan jeg ta på meg en mørk bukse (ikke jeans, men heller ikke dressbukse eller en spesielt pen bukse) og en mørk overdel. Det er min onkel som har gått bort. Han hadde Down syndrom, og var en veldig fargerik og laid-back person. Jeg tror egentlig han hadde satt pris på en kulere og mer fargerik begravelse, og tenkte på å bruke sokker i ulike farger, men ettersom jeg er usikker på hvordan andre kler seg, så tenkte jeg å kle meg litt mer anonymt. Tror dere at jeg må kjøpe en penkjole eller pen overdel og bukse? Anonymkode: 84ca7...9d8
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Kjolen i seg selv passer helt fint i en begravelse. På modellen er den ikke sexy. Om den er sexy på deg kommer an på hvor tettsittende den er og hvilken kroppsfasong du har. Når det gjelder fargerike antrekk i begravelse, så tenker jeg at det er noe man kun tar på seg hvis det er uttrykt et tydelig ønske om det fra avdøde eller de pårørende. Anonymkode: 00cb2...85f 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Mørke, vanlige klær er helt ok. Egentlig tenker jeg personlig at nøytrale klær hadde vært innafor uansett farge Anonymkode: 2d86b...4de
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Jeg synes den må være helt fin å bruke i en begravelse! 👍 Det andre du foreslår er også innafor. Mørke, litt nøytrale klær er helt vanlig å bruke, - bedre enn veldig pynta synes jeg. Skjørtelengden er helt grei på kjolen også. Anonymkode: 087b3...44b
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Passer helt fint for begravelser. Ser ikke hvordan det kan oppfattes som «sexy». Anonymkode: 87390...9d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå