Gå til innhold

Dere som delammer, hvordan får dere det ned logistikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Longstory short. Barnet ble født litt for tidlig og raste ned i vekt, så vi måtte gi mme ganske fort. Jeg pumpet meg i hjel i 2 uker og til slutt fikk brytbetennelse med absees i ene puppen, så den er nå uten av stand til amming. Jeg legger til baby til fungerende brystet (med skjold, da hun sliter å ta uten....) og suplerer med flaske. Babyen er nå snart 3 uker gammel, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til med delamming....det høres ut uoverkommelig slitsomt. Jeg starter matinga med å alltid tilby fungerende brystet, hun henger der i ca 20 min til det ser ut som hun ikke svelger noe særlig mer. Så tar jeg henne av og hvis hun fortsatt viser tegn til sult så prøver jeg å forberede flaske med en arm.....jeg vet jo aldri hvor mye hun fikk fra puppen og hvor mye mmr jeg skal gi fra flaske....hvordan vet man dette?!?! Hun skla ha ca 60-70ml per måltid og jeg føler at uasnett hvor mye flaskemat jeg gir, hun kan ta alt hvis gun får tilbud om det. Jeg prøver å mate med flaske langsomt og ta mange pauser. Er målet at hun sovner? Betyr det at hun er mett? Og hvis hun fortsatt e våken, må jeg fikse en flaske til?

Jeg bare lurer rent praktisk, dere som del ammer, hva er matrutinene deres og får dere hele oppleget til alene? Hvordan...? 

Skal selfølgelig snakke med helsestasjon neste uke, men noen goe råd for å klare med i helgen hadde jeg satt pris på.

Anonymkode: e0229...172

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør klar flasker på forhånd med MME og kokende vann. De kan stå i kjøleskap i 24 timer etter tillaging. Varm de opp i vannbad før du gir flaske til baby. 

Brukte flasker vaskes og steriliseres fortløpende etter kapasitet. Veldig slitsomt. Vi startet innføring av fast føde da baby var 4 måneder grunnet lav vekt. 

Anonymkode: 1d690...85d

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å ha nok flasker så du bare trenger å vaske og koke de en gang om dagen.

Anonymkode: 5091e...778

AnonymBruker
Skrevet

Hipp ferdigblandet mme på tur. Du kan skru medela-korkene rett på hipp-flasken. Legg den i fotenden av vognposen litt før du tror du trenger den. 

Anonymkode: 79d6f...9e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...