Gå til innhold

uventet spenningsfall ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det  og hva kommer det av? lading av elbil

Anonymkode: 32d6e...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du mener at laderen eller bilen rapporterer dette? Kan jo ha noe med strømtrekket som er for høyt. Ikke nødvendigvis hos deg men i strøket der du bor. Har opplevet det en gang selv. For min del tror jeg det var bilen som rapporterte avviket. Den stanset da ladingen såvidt jeg husker. 

Endret av skrue
Skrevet

fikk det i appen den lader men mye tregere, ikke vært det før kom nå i sommer og skjer nå hver gang

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

fikk det i appen den lader men mye tregere, ikke vært det før kom nå i sommer og skjer nå hver gang

Iom at det skjer hver gang ville jeg har kontaktet elektriker.

Skrevet

ja men lurer fortsatt på hvorfor men det kan jo han fortelle selvsagt men anyone? Why?

Skrevet

Har du spenningsfall er det ett eller annet som trekker mye strøm på den delen av nettet du er tilkoblet. Det er netteier som må på banen, men de er ikke å få til å skjønne at det er hos de feilen ligger. Var et tilfelle her i distriktet for noen år siden, der røyk det også apparater pga spenningsfallet, og etter mye frem og tilbake ble det satt opp en trafo for å utgjevne og alt var i orden.

Anonymkode: cb51d...800

Skrevet

Nå er ikke jeg noe ekspert akkurat på elbilladere. Men skjer dette med en fast installert elbillader, eller med en sånn "nødlader" som går i vanlig stikkontakt? Bruker du skjøteledning?

Er det appen for selve laderen på veggen, eller for bilen, som rapporterer feilen?

Spenningsfall kan være vanlig hvis du bor litt landlig med lang avstand fra trafo. Hvis det var slik at gamle glødelyspærer ble litt svakere når du skrur på f.eks. komfyren, så er det et tegn på det. Hvis du (eller naboen) har fått noe annet nytt som trekker mye strøm så kan det være at det trigger noe med laderen som det ikke gjorde før.

Eller så kan det være pga. en dårlig kobling et sted. Det vil føre til varmgang og spenningsfall.

Uansett så er det nok en jobb for elektriker og netteier å finne ut av.

Anonymkode: 50d4b...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...