AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:23 #1 Skrevet lørdag kl 10:23 Hva er det og hva kommer det av? lading av elbil Anonymkode: 32d6e...00e
skrue Skrevet lørdag kl 10:28 #2 Skrevet lørdag kl 10:28 (endret) Du mener at laderen eller bilen rapporterer dette? Kan jo ha noe med strømtrekket som er for høyt. Ikke nødvendigvis hos deg men i strøket der du bor. Har opplevet det en gang selv. For min del tror jeg det var bilen som rapporterte avviket. Den stanset da ladingen såvidt jeg husker. Endret lørdag kl 10:29 av skrue
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:33 #3 Skrevet lørdag kl 10:33 fikk det i appen den lader men mye tregere, ikke vært det før kom nå i sommer og skjer nå hver gang Anonymkode: 32d6e...00e
skrue Skrevet lørdag kl 10:36 #4 Skrevet lørdag kl 10:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): fikk det i appen den lader men mye tregere, ikke vært det før kom nå i sommer og skjer nå hver gang Anonymkode: 32d6e...00e Iom at det skjer hver gang ville jeg har kontaktet elektriker.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:20 #5 Skrevet søndag kl 06:20 ja men lurer fortsatt på hvorfor men det kan jo han fortelle selvsagt men anyone? Why? Anonymkode: 32d6e...00e
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:46 #6 Skrevet søndag kl 06:46 Har du spenningsfall er det ett eller annet som trekker mye strøm på den delen av nettet du er tilkoblet. Det er netteier som må på banen, men de er ikke å få til å skjønne at det er hos de feilen ligger. Var et tilfelle her i distriktet for noen år siden, der røyk det også apparater pga spenningsfallet, og etter mye frem og tilbake ble det satt opp en trafo for å utgjevne og alt var i orden. Anonymkode: cb51d...800
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:55 #7 Skrevet søndag kl 08:55 Nå er ikke jeg noe ekspert akkurat på elbilladere. Men skjer dette med en fast installert elbillader, eller med en sånn "nødlader" som går i vanlig stikkontakt? Bruker du skjøteledning? Er det appen for selve laderen på veggen, eller for bilen, som rapporterer feilen? Spenningsfall kan være vanlig hvis du bor litt landlig med lang avstand fra trafo. Hvis det var slik at gamle glødelyspærer ble litt svakere når du skrur på f.eks. komfyren, så er det et tegn på det. Hvis du (eller naboen) har fått noe annet nytt som trekker mye strøm så kan det være at det trigger noe med laderen som det ikke gjorde før. Eller så kan det være pga. en dårlig kobling et sted. Det vil føre til varmgang og spenningsfall. Uansett så er det nok en jobb for elektriker og netteier å finne ut av. Anonymkode: 50d4b...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå