AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Har ingen "gamlisfølelse" og jeg er snart 48 år gammel. Anonymkode: a43b5...9ce 5 1 11
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec Haha aldri følt på og jeg har tippa 50 eller noen dager føler jeg at jeg er 80 andre dager max 16 så et fett Anonymkode: 0d9a1...e74 4 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ingen "gamlisfølelse" og jeg er snart 48 år gammel. Anonymkode: a43b5...9ce Samme her. Er 46. Anonymkode: 06198...c62 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Jeg er 38 år og i bedre fysisk form enn jeg var i 20-årene. Har kjempebra jobb, hus og barn. Travelt, men givende. Gleder meg til 40-årene, jeg. Mine og venners barn begynner å bli større og mer selvstendige, så nå blir det mer tid til hobbyer og sosiale ting for oss voksne ☺️ Anonymkode: 4ce7b...2e2 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec Fikk den aldri. Lever godt med å bli eldre for hver dag som går. Slutt å la deg påvirke i slik grad, er mitt råd. Anonymkode: 14917...bab 6 1
Strigiformes Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec Jeg kan bare snakke for meg selv. Kjenner meg overhodet ikke igjen, for jeg skal aldri bli gammel 😂 Det er en sinnstilstand, og den er jeg veldig stolt av 🙌 Jeg har makt over meg selv og mine perspektiver. Det er bare og godta det 😂 Får ikke gjort noe med det uansett. Visste du at det er foryngende å smile?.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Vet ikke om du er kvinne TS, men har nettopp hørt på podcasten til Synnøve og vanessa om menopause og perimenopause. Anbefaler deg å høre på den hvis du kjenner veldig på dette. Kan jo være at du er i perimenopause. Anonymkode: b54a4...da4 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august Vet ikke om du er kvinne TS, men har nettopp hørt på podcasten til Synnøve og vanessa om menopause og perimenopause. Anbefaler deg å høre på den hvis du kjenner veldig på dette. Kan jo være at du er i perimenopause. Anonymkode: b54a4...da4 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Skrevet 23. august Fikk den først da jeg ble 50. Da jeg fylte 40 hadde jeg fortsatt bollekinn og god fysisk form. Anonymkode: 9b0e7...7d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec Jeg fikk absolutt en «gamlisfølelse» ja. Men jeg opplever den ikke som noe negativt/deprimerende. Jeg har en ro og tilfredshet jeg aldri var i nærheten av som yngre. Hvorvidt jeg oppleves som «gambling» eller «gubbete» av andre, bryr meg midt i baken. En av tingene som er deilig med å bli «gamlis», er at i motsetning til da man var yngre, så driter man i hva andre måtte tenke og mene om en. Anonymkode: 809b1...2ae 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #12 Skrevet 23. august Vet ikke helt hva du legger i gamlisfølelse. Men jeg har begravd en forelder, og kjæresten har begravd 2. Vi tenkte begge en del på at karrieren vi har nå, trolig er den vi kommer til å ha ut karrieren, og samme med bolig, og barn, om vi ikke gjør endringer snart (jeg holder på med videreutdanning). Vet ikke om jeg vil kalle det melankoli, er mer en følelse av at ting haster. Og jeg har og tar mye mer ansvar for alle rundt meg enn før. Ellers er det vel lenge sia jeg så på meg selv som ung og lovende eller at jeg bare kunne surfe gjennom livet ol. Hadde aldri noen så veldig vill periode bortsett fra mer drikking i ungdommen. Jeg har vel gøyere fritid nå enn da, for jeg har bedre helse og bedre råd. Har feks fantastisk seng å sove i! Kjæresten snakker iblant om å savne sorgløse dager hvor man bare spilte basket og var lykkelig med det. Jeg kan litt sjeldnere savne dager i ungdommen hvor jeg følte meg på toppen av verden og liksom gjennomlykkelig, jeg ble feks gift veldig ung men det gikk jo til helvete he he. Jeg prøver å tenke når jeg møter ungdom at de må finne sin vei, og jeg min. Hva savner du? Anonymkode: 4324c...2a4 1
Hyoscyamus Skrevet 23. august #13 Skrevet 23. august Jeg fylte 40 for et halvt år siden og kan absolutt ikke si at jeg kjente på hverken melankoli eller "gamlisfølelse" 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Skrevet 23. august Jeg fylte 40 i år og kjenner meg igjen i det TS beskriver, føler litt på det samme. Men det er jo i grunn ikke vits å tenke sånn, for man blir jo bare eldre uansett. Anonymkode: 71d8a...554 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Skrevet 23. august Hvem er "man" som får den følelsen? Anonymkode: 3e68c...3bd 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august Jeg følte meg skikkelig gamlis da jeg var 24, satt hjemme med leddgikt og bleiebarn, mens "alle" klassekameratene mine var på interrail, studerte i utlandet eller reiste rundt og levde livet. Nå er jeg 43 og føler meg ikke gamlis. Jeg studerer og reiser rundt og lever livet 😊 Anonymkode: aa3fe...f19 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #17 Skrevet 24. august Usikker på hva du mener med gamlis-følelsen, men jeg hadde større problemer med å fylle 30 enn 40. Før jeg ble 40 tenkte jeg at 50 kommer til å bli ille, men nå tenker jeg ikke sånn lengre (er 43). Men det er klart at jeg merker jeg ikke er like ung lengre, det skjer noe med kroppen. Men jeg er langt lykkeligere og trygg på meg selv i dag sammenlignet med da jeg var ung og lovende. Anonymkode: 18b1c...363 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #18 Skrevet 24. august Alt skulle ordne seg i 40-årene. I stedet har det gått til helvete, så eh… Anonymkode: f6627...599 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #19 Skrevet 24. august Tror faktisk jeg følte meg eldst da jeg rundet 20. Ikke lenger tenåring, hvordan skal det gå, liksom? Anonymkode: 3e68c...3bd
AnonymBruker Skrevet 24. august #20 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 12.18): Kommer dere liksom "over den"? Går den fra å være deprimerende til at man bare "godtar det helt fint"? Eller følger bare den ekle melankolien deg videre? Anonymkode: 059a0...eec Har ingen gamlis følelse som 46åring. Eneste er at jeg merker at kroppen er litt stivere og tåler litt mindre enn tidligere. Men ellers føler jeg meg ikke gammel. Anonymkode: 998c5...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå