AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Jeg kom til skade for å overfylle vaskemaskinen min og det rant dermed over vann på gulvet. Tørket opp det jeg så foran vaskemaskinen, men ser at det også har kommet litt vann bak dusjkabinettet og vaskemaskinen. Har ikke sjans til å komme til der. Kan dette bare tørke opp i og med at det bare skjedde en gang eller kan selv dette føre til fuktskader/ skader på anlegg? Burde jeg kontakte en rørlegger e.l.? Er student og har ikke nødvendigvis råd til store utgifter, men gjør jo selvfølgelig dette hvis det er eneste løsning for å unngå varige skader. Håper på noen råd fra noen som har mer erfaring med slike ting enn meg. Anonymkode: a8159...abd
smurfebuss Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Jeg har aldri opplevd at en maskin lekker ved overfylling. Er den frontmatet eller toppmatet? Hvor kom vannet ut? Jeg hadde nok dratt maskinen fram på gulvet (kom den seg inn på et trangt sted må det være mulig å få den ut), tørket opp og kjørt en runde med tom maskin mens jeg jevnlig sjekket om det kom ut vann noen steder. Kanskje kjørt en maskin med klær etterpå med samme sjekking. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august Det høres jo ut som maskinen står på badet/våtrom, så det bør ikke skade noe at det kommer vann på gulvet. Men om det ikke er korrekt fall på gulvet frem til sluket er det ikke bra at vann bare blir liggende. Kan du sette på varmekablene og hjelpe på fordampingen? Kan du komme til bak/under med noe klut+tråd-kombo du kan mekke selv? Jeg skjønner ikke helt hvordan full maskin fører til vannlekkasje. Hvis det lakk inne i maskinen burde en rørlegger komme å sjekke tenker jeg. Hvis det bare var vann fra avløpsslangen, eller tilbakeslag fra sluket, er det ikke noe stress. Anonymkode: 0d0c5...dd7 2
Cathrinesolbeerg Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august smurfebuss skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri opplevd at en maskin lekker ved overfylling. Er den frontmatet eller toppmatet? Hvor kom vannet ut? Jeg hadde nok dratt maskinen fram på gulvet (kom den seg inn på et trangt sted må det være mulig å få den ut), tørket opp og kjørt en runde med tom maskin mens jeg jevnlig sjekket om det kom ut vann noen steder. Kanskje kjørt en maskin med klær etterpå med samme sjekking. Vannet kom ut av lokket. Har søkt det opp og det kan visst forekomme. Er en sånn vaskemaskin der du legger klær inn fra oversiden 1
Snublefot62 Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Så lenge dette er et våtrom bør det ikke være et problem. 2
smurfebuss Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august Cathrinesolbeerg skrev (4 minutter siden): Vannet kom ut av lokket. Har søkt det opp og det kan visst forekomme. Er en sånn vaskemaskin der du legger klær inn fra oversiden Da er det bare å få tørka opp (sett en klut på en stang og veiv under/bak der det er trangt) og kjør maskina som vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august Hva er "litt vann"? Hvilken type gulv er det? Siden du sier dusjkabinett, så er det tydelig ett bad, men er det belegg? Fliser? Plater? Generelt er det sjeldent noe problem å la litt vann tørke opp av seg selv på ett bad. Hvis du har varmekabler, skru opp temperaturen litt, og er det vifte med flere styrker så sett den på full guffe. Er det vindu, åpne for å lufte ut fukt. Litt usikker på hva du mener en rørlegger skal gjøre? Det er vel ingen sluk som er tett? Anonymkode: fd999...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Det skal nok tåle litt vann, ja. Vann tørker. Er det en pågående lekkasje som drypper jevnlig blir det et ordentlig problem. Anonymkode: 725d2...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå