Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kirurgisk abort i går, og det var en ganske tung avgjørelse , men det var helseaspekter med barnet - pluss at det var uplanlagt,  som gjorde at valget ble sånn. Også av hensyn til at det hadde blitt en for stor belastning med tanke på at vi har tre stykker fra før. 

I dag har jeg ganske vondt i magen, øm og sår, klarer ikke å hoste eller le uten å få vondt. Er også svimmel når jeg går for fort. Jeg kjenner også en tomhet og tristhet. 

Mannen skulle på utdrikningslag til en nær venn i dag, men jeg har egentlig utrykt at jeg ønsker at han er hjemme- da det å være alene med tre barn føles overveldende i dag. Han har et veldig sterkt ønske om å gå, siden det er en nær venn. Derfor har han spurt mamman sin om å passe barna noen timer i dag,  slik at jeg "bare " blir alene med de et par timer.

Jeg kjenner at det er et svik, da jeg har det som jeg har det - at jeg skal være hjemme her alene hele dagen i mine egne tanker mens han drar på utdrikningslag. Han mener at han uansett måtte ha dratt og gjort noe med barna, derfor er det samme om det er han eller mammaen som har barna.

Er jeg urimelig som blir såret ? Eller hadde dere følt det likt?

Anonymkode: eb9d2...302

• Hjerte 14
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt ham dra, så lenge han er tilgjengelig på telefon. I verste fall reiser han hjem igjen. 

Anonymkode: 695c3...9eb

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tok kirurgisk abort i går, og det var en ganske tung avgjørelse , men det var helseaspekter med barnet - pluss at det var uplanlagt,  som gjorde at valget ble sånn. Også av hensyn til at det hadde blitt en for stor belastning med tanke på at vi har tre stykker fra før. 

I dag har jeg ganske vondt i magen, øm og sår, klarer ikke å hoste eller le uten å få vondt. Er også svimmel når jeg går for fort. Jeg kjenner også en tomhet og tristhet. 

Mannen skulle på utdrikningslag til en nær venn i dag, men jeg har egentlig utrykt at jeg ønsker at han er hjemme- da det å være alene med tre barn føles overveldende i dag. Han har et veldig sterkt ønske om å gå, siden det er en nær venn. Derfor har han spurt mamman sin om å passe barna noen timer i dag,  slik at jeg "bare " blir alene med de et par timer.

Jeg kjenner at det er et svik, da jeg har det som jeg har det - at jeg skal være hjemme her alene hele dagen i mine egne tanker mens han drar på utdrikningslag. Han mener at han uansett måtte ha dratt og gjort noe med barna, derfor er det samme om det er han eller mammaen som har barna.

Er jeg urimelig som blir såret ? Eller hadde dere følt det likt?

Ja jeg synes du er urimelig.

Anonymkode: 07023...c9e

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan få besøk av en venninne i kveld?  

Anonymkode: a871b...b1a

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gud. Slapp av a. La ham dra.

Anonymkode: 71f4f...265

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke innafor. Du skal ikke måtte fundere over om det du føler er riktig eller ikke når det kommer til denne situasjonen. Uansett hva det måtte være - om jeg sier at jeg ønsker at min mann blir hjemme og motsatt så gjør vi det, og slik burde det være punktum. Dere har seriøst nettopp kvittet dere med barnet deres, halo ?

JA, han skal bli, girl ..

Anonymkode: 2cfdd...4fc

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes ikke du er urinelig i det helle tatt! Abort er mye mer komplisert en bare de fysiske aspektene, og det er helt naturlig å trenge omtanke i din situasjon! Barna hadde greid seg helt fint med en dag uten utflukt også. Dere er i en krise og da er det untakstilstand. Jeg hadde følt meg sviktet om jeg var deg TS! Jeg synes du skal prlve å snake med han igjend og være veldig klar på at du trenger støte og at dj føker deg sviktet. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at dette er vondt, og spesielt vondt for deg som har gått gjennom den fysiske og hormonelle påkjenningen. Du har all min medfølelse der. Likevel syns jeg faktisk mannen burde få dra (uten dårlig samvittighet!) i dette tilfelle. Han trenger ikke ta den helt ut da, komme hjem ikke altfor sent og ikke i altfor dårlig form så han er pigg og klar til å være til stede i morgen. 

Og hvis han drar, sendt han avgårde med et ekte "kos deg!". Det er ikke noe hyggelig å dra på noe som egentlig skal være gøy når partner tydelig viser misnøye. PS, rådet mitt gjelder dersom partner til vanlig er en god partner, dersom han til stadig ikke stiller opp eller ikke er til å regne med så stiller det seg annerledes. Men om han vanligvis er en god og støttende mann så la han reise. 

Anonymkode: 94dff...b69

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Ikke innafor. Du skal ikke måtte fundere over om det du føler er riktig eller ikke når det kommer til denne situasjonen. Uansett hva det måtte være - om jeg sier at jeg ønsker at min mann blir hjemme og motsatt så gjør vi det, og slik burde det være punktum. Dere har seriøst nettopp kvittet dere med barnet deres, halo ?

JA, han skal bli, girl ..

Anonymkode: 2cfdd...4fc

May this kind of love never find me....

Anonymkode: af341...11b

• Liker 28
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er greit at han drar. Jeg har selv tatt en kirurgisk abort, og det er smertefullt, og på dag 3 så hadde jeg så store smerter at jeg trodde jeg skulle dø. Da hadde jeg ikke klart å ta meg av barn. Jeg har og hatt SA i samme uke som den kirurgiske aborten, og de smertene var mye mindre.

Anonymkode: 21bca...52f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er innafor at han drar. Det er en nær venn, og han har avtalt med sin mor at hun hjelper deg. Det er godt innafor tenker jeg.

Anonymkode: af341...11b

Ingen vet at jeg har vært gravid,  og jeg har ikke snakket med noen om det , så er ikke sånn at hun vet at jeg trenger "hjelp"

Har heller ingen andre å snakke med.

Ts

• Hjerte 7
Skrevet

Skjønner godt at du har det leit, men akkurat nå får ikke han gjort så mye med det, kanskje han også trenger å tenke på noe annet, dette er leit for han også, Selv om du har det fysisk i kroppen. Det er bare en kveld, stell godt med deg selv, så går det fint ❤️

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen vet at jeg har vært gravid,  og jeg har ikke snakket med noen om det , så er ikke sånn at hun vet at jeg trenger "hjelp"

Har heller ingen andre å snakke med.

Ts

Men svigermor kommer og passer ungene, så hun må vel vite noe? Og du kan da fortelle ei venninne dette om du synes det er verdens undergang å være alene en dag.

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men svigermor kommer og passer ungene, så hun må vel vite noe? Og du kan da fortelle ei venninne dette om du synes det er verdens undergang å være alene en dag.

Nei, mannen min spurte bare om barna kunne være der uten å gi noen grunn. 

Jeg orker ikke fortelle det til noen .

Ts

• Hjerte 6
Skrevet
Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke du er urinelig i det helle tatt! Abort er mye mer komplisert en bare de fysiske aspektene, og det er helt naturlig å trenge omtanke i din situasjon! Barna hadde greid seg helt fint med en dag uten utflukt også. Dere er i en krise og da er det untakstilstand. Jeg hadde følt meg sviktet om jeg var deg TS! Jeg synes du skal prlve å snake med han igjend og være veldig klar på at du trenger støte og at dj føker deg sviktet. 

De er ikke i krise. Hun/de har tatt en rasjonell og planlagt beslutning som har medført at livet deres etter alle solemerker blir bedre enn om de ikke hadde handlet. Det er naturlig å være litt trist, men krise og unntakstilstand er det ikke.

• Liker 31
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, mannen min spurte bare om barna kunne være der uten å gi noen grunn. 

Jeg orker ikke fortelle det til noen .

Ts

Nei, men da må du bare innse at sånn blir det da.

Du klarer deg alene som et voksent menneske. Bare ta en rolig dag på sofaen og slutte å synes synd i deg selv, og gi mannen dårlig samvittighet for å reise. Hadde vært noe annet om det var en perifer kompis

• Liker 25
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

"du har egentlig uttrykt"

Sannsynlig, gjort det kvinner kan best. Hintet, sagt noe som burde forstås som.. Gjort alt uten å si det helt klart og tydelig hva du ønsker. 

Når det er sagt, leit å høre at du aborterte. Men utdrikningslag med beste venner prioriteres høyere enn å holde dama i hånda dagen etter et slikt inngrep.  

Anonymkode: 30776...759

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg så virker det urimelig ja. Jeg er ikke avhengig av min mann. Ja jeg har tatt abort selv.  Vet hva du går gjennom. Men du må si det til ei venninne. Man trenger ikke å gå gjennom dette alene. Mannen din hadde andre planer. Så da stiller ei venninne opp. Eller moren din. Noen hvert fall. Du får jo fri bra barna noen timer. Så du får jo hente deg inn. Jeg forstår ikke egentlig problemet. Du velger jo selv å holde det inn. 

Anonymkode: c1841...9da

• Liker 13
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...